Szukaj
Hyundai
Hyundai
4,2 (4 808 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Hyundai w pigułce

Hyundai Getz 2004

Getz dzięki swoim dobrym wynikom uzyskał 4 gwiazdki. System bezpieczeństwa zawiera pojedyncze powiązane poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, wbudowane poduszki na tułów i głowę oraz pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia. W pasie kierowcy zastosowano inteligentny system przypominający o zapięciu. Wewnętrzna ochrona dziecka była generalnie dobra, gorzej w przypadku bezpieczeństwa pieszych.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie kombi
Masa 1072 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Strukturę kabiny oceniono jako stabilną. Zanotowano jednak poważne zniekształcenie tylnej części podłogi. Również nacisk na klatkę piersiową kierowcy oraz pasażera jest zbyt wysoki. Podobnie obciążenie lewej nogi kierowcy, dodatkowo twarde elementy kolumny kierowniczej oraz deski rozdzielczej mogą powodować obrażenia.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System ochrony zawiera podwójne wbudowane boczne poduszki powietrzne. Mimo to obciążenie klatki piersiowej kierowcy było minimalnie wysokie. Dodatkowo negatywnie na ocenę wpływa duży nacisk pleców manekina na oparcie siedzenia.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 10 pkt (63%)
Zderzenie boczne 14 pkt (88%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 5 pkt (18%)
Bezpieczeństwo dziecka 37 pkt (86%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 62 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Tylko niektóre obszary maski, krytyczne dla głowy pieszego, oferują pewną amortyzację. Krawędź przednia oraz zderzak są "nieprzyjazne" pieszym. Bardzo słaby rezultat.

Zabezpieczenie dziecka

Trwała etykieta ostrzega przed niebezpieczeństwem umieszczenia fotelika tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce. Niestety umieszczono ją jedynie na ochronie przeciwsłonecznej. Zabezpieczenie było jednak dobre. Starsze "dziecko" używało fotelika przodem Britax Romer Duo Plus zamontowanego przy użyciu mocowań ISOFIX, a 1,5-roczne: fotelika tyłem do kierunku jazdy Britax Romer BabySafe umocowanego zwykłym pasem. Minusem było, co częste, zbyt wysoki obciążenie szyi w trakcie zderzenia czołowego.

1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Hyundai Getz