Szukaj

Informacje o Hyundai Getz 1.5 CRDi 88KM 65kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Auta małe
Miejski samochód należący do segmentu B produkowany od 2002 roku. Debiut Hyundaia w tej klasie i duży sukces komercyjny. Getz od momentu debiutu znalazł już ponad 650 tys. nabywców, zdobył też wiele nagród, m.in. najlepszego małego auta w plebiscycie magazynu „What Car?” (2003) oraz tytuł Samochodu Roku 2004 w Portugalii. Od 2006 roku model oferowany jest po face-liftingu. Choć w 2008 roku Hyundai przedstawił jego następcę, i20, Getz nie zniknął z rynku. W innych krajach znany jest jako Click (Korea), TB (Japonia), Dodge Brisa (Wenezuela) oraz Inokom Getz (Malezja).
czytaj więcej
Powagosław
Getz jest jednym z samochodów mających budować nowy wizerunek Hyundaia. To budowanie udaje się tylko częściowo. Mocne punkty tego auta to ogólna solidność, a także silnik i zawieszenie. Z drugiej strony mamy kiepską jakość oraz mało atrakcyjny wygląd deski rozdzielczej i całego nadwozia. ~Powagosław
Luzacjusz
Rozszyfrowałem panów z Hyundaia. Getz to skrót. Wiecie co oznacza? Gdy Ewentualnie Tramwaju Zabraknie. Ja tam wolę tramwaj. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1493 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 1900-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Karoseria

Usterki Hyundai Getz

Liczba wpisów: 11
Auto gaśnie na gorącym silniku
  • Hyundai Getz 1.5 CRDi 88KM 65kW 2002-2008
  • silnik
Witam , od tygodnia mam ten sam problem w aucie: po przejechaniu ok. 10 kilometrów auto traci obroty i gaśnie na gorącym silniku. Odpali dopiero, gdy silnik ostygnie, ale daleko nie zajadę , bo w ten sam sposób gaśnie... W ciągu roku wymieniłem w aucie: regulator ciśnienia paliwa, pompę wtryskową dałem do regeneracji, kilka dni temu po pojawieniu się gaśnięcia wymieniłem filtr paliwa, oraz czujnik położenia wałka rozrządu. i problem jest znowu ten sam. Auto nie posiada immobilizera, więc on nie odcina zapłonu, wtryskiwacze są sprawdzone i podają paliwo normalnie. Bardzo proszę o pomoc, bo mi już ręce opadają, a komputer u jednego mechanika błędnie wskazał czujnik położenia wałka rozrządu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spalanie
  • Hyundai Getz 1.3 MPI 82KM 60kW 2002-2008
  • inne
Cześć, chaiałem zapytać bardziej doświadczonych... po zakupie Getza przejechałem testowo ok 85 km po wyzerowaniu na komputerze pokładowym średniego spalania na 100km. Aktualnie mimo ecodrivingu pokazuje średnia na poziomie ok 12l/100 i na takim poziomie sie utrzymuje. Te niecale 100 km zrobiłem w mieście, głównie w dodatnich temperaturach powietrza. Czy są powody do dkladnego sprawdzenia juz teraz powodów takiego spalania, czy niecałe 100 km nie da dokladnego wyniku. Jednak 12l/100km to chyba przesada. Jak sądzicie?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Hałas
  • Hyundai Getz 1.5 CRDi 88KM 65kW 2002-2008
  • silnik
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Przy przełożeniach biegu na wyższe tj. 4 lub 5 auto zaczyna hałasować, wcześniej mechanik powiedział, że to pompa chłodzenia, więc wymieniłem. Wcześniej do tego dochodził spadek mocy przy wyższych biegach, teraz jest z mocą ok, lecz ten hałas mnie martwi. Po powrocie na niższy bieg, problem znika.
Hyundai Getz