Szukaj

Informacje o Hyundai i20 II Hatchback 5d 1.1 CRDi 75KM 55kW 2014-2015

Lata produkcji: 2014 – 2015
Segment: Auta małe
Podczas jazdy miejskiej warto rozważyć podstawowe jednostki benzynowe – 1.2 75KM lub 1.2 84KM. Trzeba tylko pamiętać, że moc uwalniają dopiero w drugiej połowie obrotomierza, a na trasę znacznie lepszy będzie 100-konny motor 1.4l. To właśnie on jest też najbardziej uniwersalny. Co z dieslami? Podstawowy 1.1 CRDi 75KM nie grzeszy dynamiką, ale 1.4 CRDi 90KM to już ciekawa propozycja. Jest dość elastyczny i oszczędny – w sam raz na długie trasy.
Powagosław
Koreańska odpowiedź na Clio, Corsę, Fiestę czy Polo nigdy nie była tak zdecydowana i stanowcza. i20 jest świetnie wystylizowany i zgrabny z każdej strony. Pomyślcie tylko, jeszcze z pięć lat temu w tym segmencie Hyundai oferował model Getz. ~Powagosław
Luzacjusz
Co z tego, że i20 Coupe to tak naprawdę tylko 3-drzwiowy hatchback. Niech się nawet nazywa iPad Ultra Super GT. Niech się inspiruje Citroenem (też to widzicie?). Jeśli to jest kierunek nowych Hyundaiów, to niech żyje Korea. Południowa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1120 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,6
~Gudi
Hatchback 5d 1.1 CRDi 75KM 55kW
Hyundai i20 II
Kupiłem mojego ?Hultaja? z tytułem ?Najoszczędniejszego samochodu z silnikiem spalinowym na świecie?. Jeżdżę tym samochodem jako drugim samochodem w rodzinie pół roku, przejechałem 7000 km i przekonałem się, że tak jest w rzeczywistości ! Wersja Comfort, m.in. start-stop, światła dzienne LED, bluetooth, parktronic tył, sterowanie na kierownicy, tempomat. Wersja Premium z keyless enter, czujnikami deszczu , parktronikiem przód, czujnikiem zmierzchu, 6 głośnikami, lusterkiem fotochrom i klimatronikiem występuje niestety w Polsce tylko jako benzyna 1.4. Szkoda! Silnik 3-cylindrowy jest, o dziwo, wzorem kultury pracy, skrzynia 6-biegowa wręcz niespotykana w tej klasie samochodów, a doskonała jakość wykonania łudząco przypomina Hondę, Mazdę a w niektórych elementach nawet Lexusa. Minusem jest twardość zawieszenia powodowana przez niespotykane ciśnienie kół (2,6 fabrycznie!). Zlikwidowałem ten problem przez spuszczenie kół na 2,3. i jest ok. Czujniki przy 2,3 jeszcze nie reagują. Wielkość baku paliwa także rzadko spotykana w tej klasie ? 50 litrów. Nie tankuję do ?pierwszego odbicia?, ale do końca szyjki, max. ?pod korek? i wychodzi mi, że taka pojemność to nawet 57-58 litrów! Zwykła jazda tylko po mieście to 4,2 - 4,5 l. Poza miastem, max leciutko i oszczędnie udało mi się zejść na 2,8 l., na dystansie 130 km w sobotnie popołudnie, przy bardzo niewielkim ruchu. Panuje opinia, że diesel jest oszczędniejszy, ale droższy w zakupie. Nie jest to prawda! Kupowałem Lexusa diesla i był sporo tańszy od benzyny. Saab Aero TTiD też był od Aero benzyny tańszy. ?Hultaj? kosztował 55 300. Był droższy od benzyny!...o całe 200 zł. Żeby było jeszcze śmieszniej, to benzyna ma przeglądy co roku, diesel co dwa lata! ? Benzyna? będzie zawsze spalać dużo więcej niż diesel i to paliwa droższego średnio o 30gr. W sumie, każdego miesiąca, będzie to prawie zawsze 50% więcej. Mojego i20 kupowałem w pierwszym roku jego produkcji jako najnowszą konstrukcję, za VW Polo, produkowanego szósty rok, w wersji 1.4 D, z analogicznym wyposażeniem chcieli 85 000. Ale śmiech!
3,0
~jolt
Hatchback 5d 1.1 CRDi 75KM 55kW
Hyundai i20 II
(-) Tylko i wyłącznie do miasta do spokojnej jazdy. (+) zero zużycia oleju (zmiana co 20 tys.) (Silnik)
Hyundai i20 II Hatchback 5d