Szukaj

Informacje o Hyundai i30 I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1397 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 74,9 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,3
~MaroAlvaro
Hyundai i30 I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Ogólnie autko jeździ cały czas ALE musicie uważać bo w okolicach przebiegu 200 tys. km zaczynają się poważne problemy i nie jestem jedynym takim przypadkiem. Silnik mega strasznie hałasuje, do wymiany jest cały rozrząd i prawdopodobnie padły popychacze hydrauliczne i to wszystko wiąże się z dużymi kosztami naprawy. Do tego mam model z felernym lakierem, schodzi na masce. Jeśli macie model z niskim przebiegiem to polecam jak najbardziej jako autko po mieście i na krótkie trasy. Na dalsze wyprawy jednak brakuje mu mocy bo to 109 KM
3,7
~bobekos1
Hyundai i30 I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Kupując to auto kierowałem się opiniami na tym portalu, jak i forum Hyundaia. Nikt nie miał w okolicy więc czemu nie ;) Po ponad 2 ciężkich latach chyba pozostaje już tylko przysłowiowo "lać i jeździć". Auto ma średni stosunek ceny/jakości. Posiadam kolor czarny który przejrzał po polerce i umyty zwraca uwagę przechodniów :) Niestety lakier pozostawia wiele do życzenia, zwłaszcza polecam przed lub w trakcie kupna zdjąć uszczelki drzwi od góry bo możecie ujrzeć "rudą". Ja zabezpieczyłem i póki co nic ale nie wiem co mnie spotka w dalszych latach :/
4,0
~H
Hyundai i30 I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Niestety nie mogę się w pełni wypowiedzieć o tym samochodzie, ponieważ nie jeżdżę nim dostatecznie długo, nie znam usterek ani awarii, wiem natomiast, że samochód sprawia bardzo dobre wrażenie. Jest przyjemny w prowadzeniu, jakość wykonania bardzo przyzwoita. ogólnie ma wiele zalet, jest przyjaznym niewielkim samochodem, który pozytywnie nastraja do życia. Jest to samochód dla osób, które nie biorą udziału w wyścigu, wyścigu pt. kto ma lepszy mocniejszy i szybszy samochód. Ten samochód sprawia wiele radości z jazdy, pozytywnie nastraja i często uprzyjemnia nam dzień. Jak każdy samochód ma zapewne swoje wady, ale zalet jest zdecydowanie więcej.
Średnie spalanie dla Hyundai i30 I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2007-2010
7,1
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Hyundai i30 I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Niewielki silnik w połączeniu z filigranową sylwetką na ogół sprawiają, że samochód pochłania równie mikroskopijne ilości paliwa. Niestety, w przypadku Hyundaia i30 ten utarty schemat się nie sprawdza. Auto jest wprawdzie przestronne i dość wygodnie się prowadzi, ale na trasie bez klimatyzacji, przy średniej prędkości autostradowej 100-120 km/h pochłania około 6.6litrów benzyny. W mieście poruszając się prędkością postrzelonego zająca komputer namiętnie wskazuje nam 7. Szczerze powiedziawszy spodziewałem się dużo lepszych rezultatów patrząc przez pryzmat nowoczesności produkowanych do tego modelu silników. Przy bardziej dynamicznej jeździe ( wyprzedzanie, jazda pod górę, noga w podłogę ) samochodzik potrafi łyknąć nawet ponad 8. Reasumując – nowoczesny design w połączeniu z archaicznym, stetryczałym silnikiem daje mieszankę godną polecenia wyłącznie emerytom i rencistom, których zasobność portfela jest dużo większa niż u przeciętnego Polaka. Ja zdecydowanie nie polecam.
8,8
Hyundai i30 I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Nie ma żadnej ekonomii, auto jest jak drukarka Lexmarka, tania w zakupie droga w eksploatacji, mam bardzo duże zastrzeżenia co do ekonomii, mam średnie spalanie 9l to o 2l za dużo! nie tak miało być, Hyundai bezczelnie robi ludzi w balona, jedynie diesel jest w miarę ekonomiczny, silniki benzynowe to porażka w tej kwestii. Wszyscy, którzy robią wpisy że auto mało pali to pracownicy Hyundaia zawyrzający notę i takie jest moje zdanie, ten kto ma te auto wychwyci takie wpisy w mgnieniu oka. Cała reszta łyka tą ciemnotę a potem się żałuje ale dalej twierdzi że auto mało pali.
7,5
Hyundai i30 I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Przez brak 6 biegu samochód wchodzi w zbyt wysokie obroty (120km/h - ponad 4tys), przez to spalanie jest o wiele większe. Auto nie nadaje się na autostrady. Przy 140 spalanie wynosi mniej więcej 9l, nie licząc hałasu w aucie. Najmniej ile udało mi się przejechać to przy max 90 km/h średnie spalanie wychodziło w trasie 40 km na autostradzie 6,5l.

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 72
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 8
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
9 komentarzy
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Radio.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 4
I jeszcze jedna wada która ponoć została odziedziczona po KIA Ceed. Nagle znika radio, tzn nie wyświetla sie na niebiesko panel, tzn wogóle sie nie wyśwetla. Przyciski nie reagują po prostu nic. Znajomy z KIA Ceed poradził mi wyciągnięcie bezpiecznieków z tabicy bezp. znajdującej sie po stronie kierowcy (taka zółta kostka z 2 bezp. 15A w samym środku tablicy). Manewr ten powoduje RESET audio i radio wróciło do życia. Nie mniej jednak jest to fabryczna wada i potwierdził mi to kolega jeżdżacy Ceed-em. Jemy tak poradzili mechanicy z serwisu. Pytanie tylko dlaczego nie ma na to sposobu naprawy. W książce auta nic takiego nie wpisują wiec powinni naprawiac no nie ?
5 komentarzy
Hyundai i30 I Hatchback