Szukaj

Informacje o Hyundai i30 II Hatchback 5d 1.4 CRDi 90KM 66kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Najtańsza propozycja benzynowa nie powala w i30. 100-konny silnik 1.4l jest za słaby. Męczy się i nie jest zbyt elastyczny. Jednak 120- lub 135-konny 1.6l zmienia postać rzeczy. Szczególnie w tym drugim przypadku trzeba szukać mocy powyżej 4 tys. obr./min., ale przynajmniej ją czuć. U diesli jest podobnie. 1.4l 90KM męczy się, ale 1.6 CRDi 110KM nadaje autu sporej lekkości dzięki dużemu momentowi obrotowemu. Trzeba tylko zgryźć wyższą cenę zakupu, a jeśli mocy i tak brakuje – jest jeszcze wersja 128-konna.

czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1500-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 79 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Hyundai i30 II Hatchback 5d 1.4 CRDi 90KM 66kW 2012-2015
4,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Hatchback 5d 1.4 CRDi 90KM 66kW
Hyundai i30 II
Wszystko zależy od stylu jazdy w mieście w lecie średnio 5.3 litra w trasie przy dynamicznej jeździe wyprzedzaniu 5 litrow przy spokojnej ok 4 litrów najmniej ile spalil to 3.9 litra z dystrybutora na trasie ponad 400km silnik zrywny żywy porównać dynamikę mogę do 120/130 konnej benzynówki
4,3
Hatchback 5d 1.4 CRDi 90KM 66kW
Hyundai i30 II
Spalanie jest mniejsze niż myslałem jeśli się operuje z głową gazem latem w trasie mogłem zejść ponieżej 4 litrów. Srednio na trasie 4-4.2 w mieście ok 5 litrów zimą w miescie na krótkich odcinkach przy dynamicznej jedzie 5.7. Najmniej przy ekonomicznym stulu do 90-110 na godzine wykręciłem 3.7. i30 zrobiłem dopiero 74tyś zobacze jak będzie dalej.
4,3
Hatchback 5d 1.4 CRDi 90KM 66kW
Hyundai i30 II
Przy dłuższej trasie 380km drogami lokalnymi 3.8 litra. Średnio miasto 50% trasa 50% prędkością do 110-120 km 4 litry maksymalnie zimą 5.5. Do tej pory przejachane 130tyś Od początku tankuje lepszy ON bo mi mniej spala głownie na markowych stacjach. Koszty wymiany Tarcz klocków jak w Oplu Insigni (takie mam drugie auto) po za wymianą tarcz i klocków i sprawdzeniem naciągu łańcucha rozrządu nic nie robiłem. Duży plus za brak dwumasy w tym silniku.
Hyundai i30 II Hatchback 5d