Szukaj

Informacje o Hyundai i30 II

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2011-2016 druga generacja modelu. Pod względem designu Hyundai i30 II stanowi realizację „fluidic sculpture” – stylistycznej filozofii Hyundaia. Projektantem auta, nawiązującego swą stylistyką do prototypu ix-onix koncept z 2009 oraz Hyundaia i40, był Thomas Burkle. Konstrukcyjnie i30 drugiej generacji, tak jak poprzednik, spokrewniony jest z Kią Cee’d – oba modele zbudowano na tej samej platformie podłogowej: Hyundai-Kia J4 Platform. Z kolei stylistycznie model powiązany jest także z Hyundaiem Elantrą V generacji. Auto oferowane jest także w wariancie kombi. Wersja po faceliftingu dostępna była od roku 2014.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz

Oceny Hyundai i30 II

Liczba ocen: 114
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,7
~Ravello
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Dziwią mnie wysokie opinie tego modelu, To głośne auto zrobione z puszek, podobnie zresztą jak niższe modele (jeździłem i10 oraz i20) W porównaniu do np. Focusa to przepaść. Jazda po mieście ok tego tak się nie odczuwa ale autostrada to nie miejsce dla tego auta. Jakość.. wnętrze obleci mieści się w trendach, niezawodność szału nie ma - na gwarancji skrzynia (ponoć norma - zapytajcie w serwisach) ale to teraz norma nawet BMW czy Audi mają teraz niedoróby. Wygląd też uleci, tylko te blachy z puszek i wygłuszenie z papieru toaletowego nie przystoi do naszych czasów.
5,0
~HaysTo
Wagon 1.4 CRDi 90KM 66kW
Hyundai i30 II
Auto wygodne, pojemne, oszczędne, ergonomiczne, eleganckie, dobrze wykończone, bezawaryjne... No można zachwalać bez końca. Ma wszystko, czego można oczekiwać od auta segmentu C. Wiem, że Hyundai nie celował w konkurencję z marek premium i wprawdzie nie można mieć na wyposażeniu Hyundaia pikowanej skóry, wykończeń z orzecha czy obszywanej deski, ale myślę, że z markami premium w "bieda wersji" (czyli w tym przypadku i tak ze wszystkim, co potrzebne) spokojnie może konkurować. O szczegółach poniżej, lecz auto w całości bardzo dobre wrażenie na mnie wywarło. Hyundai zawsze był niedoceniany w Europie, najlepsze modele wypuszczał na Amerykę, choć tym modelem starał się podbić Stary Kontynent. Myślę, że gdyby nie nasza zatwardziałość i wręcz obrzydliwie nudne przyzwyczajenie do marek niemieckich, i30-tek jeździłoby po naszych drogach znacznie więcej.
4,6
~Praktis
Hatchback 5d 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Zacznę może od tego, że jeśli miałbym coś poprawić w tym aucie to wyciszenie od prędkości powyżej 120-130km/h, uciążliwy szczególnie hałas toczenia kół, szumy wiatru czy odgłosy silnika na całkiem przyzwoitym poziomie. Testowałem wiele opon, zdecydowanie na tym elemencie w tym samochodzie nie należy oszczędzać, trzeba celować w ciche opony i tyle. Przejechałem ponad 150tys km, większość trasy i tak 30-40% miasto, nie zanotowałem żadnych usterek, prosty diesel bez dwumasy, z rozrządem na łańcuchu o w miarę dynamicznej charakterystyce.

Raporty spalania Hyundai i30 II

Liczba raportów: 175
Średnie spalanie dla Hyundai i30 II
6,4 – 11,3
l/100 km
4,7 – 6,4
l/100 km
7,2 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Wagon Facelifting 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Cicha praca silnika. Przyjemny w prowadzeniu , bardzo komfortowy(w tej klasie) samochodzik. Zawieszenie bardzo pozytywnie zaskakuje komfortowym wybieraniem nierówności. Żadnych stuków, szarpnięć. Wspomaganie , już w trybie "normal" pracuje niesamowicie lekko. Autko ma przejechane 70000 . . "Olewamy" co nam kładą do głowy w ASO i zmieniamy olej filtry oleju i powitrza co 10 000 ( korkiem spustowym w misce olejowej :-) ) . Żadnych problemów DPF ,czy EGR. Wykonanie wnętrza w tej klasie i na tle konkurencji oceniam na bardzo dobre. W porównaniu do poprzednich modeli czy to Kia czy Hyundaia , nie wydobywają się żadne świtsty , trzeszczenia lub irytujące drgania spinek montażowych tapicerki. Silnik stwarza subiektywne wrażenie mało dynamicznego przy wspomnianej bardzo komfortowej pracy zawieszenia, dlatego warto zwracać uwagę na prędkościomierz.
4,7
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Jeszcze nie wiem bo póki co żadnych nie poniosłem - auto kupione po flocie z przebiegiem około 183kkm i przeglądzie w ASO (przy 180kkm) gdzie wszystko wymienili. Tak więc ominęły mnie standardowe pakiety po zakupie typu wymiana rozrządu, olejów czy filtrów. Prostota silnika (jak na ten rocznik) i budowy auta podpowiada że nie powinny być wysokie ale jak to w dieslu - jedna awaria może zniweczyć wszelkie oszczędności. Co do spalania to w trasie przy emeryckiej jeździe komputer pokazał mi ostatnio 3l/100km?!? NIe wiem na ile temu wierzyć ale z reguły pali w trasie około 4l/100km a w mieście dużo zależy czy mamy zimny czy rozgrzany silnik. Przy zimnym silniki na krótkich odcinkach spalanie wynosi lekko ponda 7l/100km. Jak jeżdżę po mieście rozgrzanym już autem to pokazuje w niecałe 6l/100km. Na autostradzie przy 120km/h pokazuje niecałe 5l/100km a już 140km/h to dochodzi do 6l/100km. Wypalanie filtra odbywa się średnio co 300kkm i trwa kilkanaście kilometrów. Wówczas spalanie rośnie o jakieś 2l/100km do w wartości.
7,3
Wagon Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW
Hyundai i30 II
Samochód zużywa od 5,5 dm3/100 km przy bardzo ekonomicznej jeździe drogami krajowymi tj z prędkościami zestawów TIR do około 9 dm3/100 km przy szybkiej jeździe autostradą/eska 170-180 km/h. Typowa żwawa jazda tj 120-140 km/h i wyprzedzanie większości pojazdów: mniej więcej 7,5 dm3 / 10 km. Sprawdzone w ciagu 3 lat intensywnej eksploatacji. Samochód bezawaryjny chociaż mniej komfortowy od pojazdów np koncernu VAG. Ale bezawaryjny.
Hyundai i30 II