Szukaj

Informacje o Hyundai i30 II

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2011-2016 druga generacja modelu. Pod względem designu Hyundai i30 II stanowi realizację „fluidic sculpture” – stylistycznej filozofii Hyundaia. Projektantem auta, nawiązującego swą stylistyką do prototypu ix-onix koncept z 2009 oraz Hyundaia i40, był Thomas Burkle. Konstrukcyjnie i30 drugiej generacji, tak jak poprzednik, spokrewniony jest z Kią Cee’d – oba modele zbudowano na tej samej platformie podłogowej: Hyundai-Kia J4 Platform. Z kolei stylistycznie model powiązany jest także z Hyundaiem Elantrą V generacji. Auto oferowane jest także w wariancie kombi. Wersja po faceliftingu dostępna była od roku 2014.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz

Oceny Hyundai i30 II

Liczba ocen: 117
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Rado93
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Samochodem może jeździłem jedynie rok ale przejechałem 30 tys. km i jestem z niego bardzo zadowolony. Sprzedałem go z jednego powodu, męczyła mnie jazda z manualną skrzynią biegów. Ta skrzynia nie jest zła, lecz dużo jeżdżę również po mieście w korkach i wachlowanie między jedynką i dwójką już mnie męczyło. Jest to tani samochód przy zakupie jak i przy eksploatacji - posiada łańcuch rozrządu oraz nie posiada dwumasu dzięki temu odchodzą nam niepotrzebne koszta. Samochód posiada dużo miejsce dla kierowcy i pasażerów, a z ciekawostek, to tylne szyby opuszczają się do samego końca. Mimo że jest to duży samochód, to bardzo komfortowo nim się parkuje, dodatkowym atutem są duże boczne lusterka, dzięki którym można pozbyć się martwego pola prawie że do zera. Jedyną wadą tego samochodu jest sprzęgło które się szybko zużywa i układ hamulcowy, najlepiej po zakupie wymienić klocki i tarcze na zamienniki dobrych firm.
2,7
~Ravello
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Dziwią mnie wysokie opinie tego modelu, To głośne auto zrobione z puszek, podobnie zresztą jak niższe modele (jeździłem i10 oraz i20) W porównaniu do np. Focusa to przepaść. Jazda po mieście ok tego tak się nie odczuwa ale autostrada to nie miejsce dla tego auta. Jakość.. wnętrze obleci mieści się w trendach, niezawodność szału nie ma - na gwarancji skrzynia (ponoć norma - zapytajcie w serwisach) ale to teraz norma nawet BMW czy Audi mają teraz niedoróby. Wygląd też uleci, tylko te blachy z puszek i wygłuszenie z papieru toaletowego nie przystoi do naszych czasów.
5,0
~HaysTo
Wagon 1.4 CRDi 90KM 66kW
Hyundai i30 II
Auto wygodne, pojemne, oszczędne, ergonomiczne, eleganckie, dobrze wykończone, bezawaryjne... No można zachwalać bez końca. Ma wszystko, czego można oczekiwać od auta segmentu C. Wiem, że Hyundai nie celował w konkurencję z marek premium i wprawdzie nie można mieć na wyposażeniu Hyundaia pikowanej skóry, wykończeń z orzecha czy obszywanej deski, ale myślę, że z markami premium w "bieda wersji" (czyli w tym przypadku i tak ze wszystkim, co potrzebne) spokojnie może konkurować. O szczegółach poniżej, lecz auto w całości bardzo dobre wrażenie na mnie wywarło. Hyundai zawsze był niedoceniany w Europie, najlepsze modele wypuszczał na Amerykę, choć tym modelem starał się podbić Stary Kontynent. Myślę, że gdyby nie nasza zatwardziałość i wręcz obrzydliwie nudne przyzwyczajenie do marek niemieckich, i30-tek jeździłoby po naszych drogach znacznie więcej.

Raporty spalania Hyundai i30 II

Liczba raportów: 180
Średnie spalanie dla Hyundai i30 II
6,4 – 11,3
l/100 km
4,7 – 6,4
l/100 km
7,2 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Wagon Facelifting 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Cicha praca silnika. Przyjemny w prowadzeniu , bardzo komfortowy(w tej klasie) samochodzik. Zawieszenie bardzo pozytywnie zaskakuje komfortowym wybieraniem nierówności. Żadnych stuków, szarpnięć. Wspomaganie , już w trybie "normal" pracuje niesamowicie lekko. Autko ma przejechane 70000 . . "Olewamy" co nam kładą do głowy w ASO i zmieniamy olej filtry oleju i powitrza co 10 000 ( korkiem spustowym w misce olejowej :-) ) . Żadnych problemów DPF ,czy EGR. Wykonanie wnętrza w tej klasie i na tle konkurencji oceniam na bardzo dobre. W porównaniu do poprzednich modeli czy to Kia czy Hyundaia , nie wydobywają się żadne świtsty , trzeszczenia lub irytujące drgania spinek montażowych tapicerki. Silnik stwarza subiektywne wrażenie mało dynamicznego przy wspomnianej bardzo komfortowej pracy zawieszenia, dlatego warto zwracać uwagę na prędkościomierz.
6,2
Wagon 1.6 CRDi 128KM 94kW
Hyundai i30 II
Autko ma jedną podstawowa wadę - jest tanio zrobione. Masakryczne wyciszenie jak na 21wiek. Ford Focus przy nim to klasa premium Miałem do czynienia też z mniejszymi Hyundai-ami i dokładnie to samo - drzwi z puszki. Szkoda bo reszta jest w miarę ok. Co do silnika to mógłby mieć troszkę wyższy moment z dołu ale to tylko 1.6 więc ciężko wymagać dynamiki w całym zakresie. Ale na auto dla pracowników w firmie OK - bo tanie ;-)
6,7
Hatchback 5d 1.6 MPI 120KM 88kW
Hyundai i30 II
Moim zdaniem samochód sporo pali. Wcześniej miałem Cee'd w 1.6crdi wiec moze dlatego. Jazda na odcinku 110 km w kiepskich warunkach pogodowych,mgla deszcz przy glaskaniu gazu i jeździe do 110 /h spalanie wyszło 5.6.( na komputerze 5.0) Ta sama trasa juz w 3 osoby z bagażem z czego 1/3 trasa 140 km/h spalanie 5.9. Jazda do pracy na odcinku 7 km w grudniu temp okolo zera. Średnie spalanie 8.6. Wszystkie pomiary wykonane przy dolewaniu paliwa.
Hyundai i30 II