Szukaj

Informacje o Hyundai i30 III Fastback N Facelifting 2.0 T-GDI 280KM 206kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja i30 jako pierwszy model Hyundaia otrzymuje nowy silnik 1,4 T-GDI o mocy 140 KM i momencie obrotowym 242 Nm.

Poza nim do wyboru jest jednostka 1,0 T-GDI o mocy 120 KM i momencie 170 Nm oraz 1,4 MPI (100 KM, 134 Nm).

Wśród diesli dostępny jest motor 1,6 w trzech wariantach mocy - 95, 110 i 136 KM. Poza najsłabszymi jednostkami 1,4 i 1,0, które standardowo mają 6-stopniową skrzynię manualną, pozostałe silniki dostępne są też z 7-stopniowym dwusprzęgłowym "automatem".

 

czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz

Nowy Hyundai i30

Cena od: 160 500 PLN
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 280 KM (206 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 392 Nm przy 2100-4700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6

Usterki Hyundai i30 III

Liczba wpisów: 14
Obroty silnika
  • Hyundai i30 III Wagon 1.4 MPi 100KM 74kW 2017-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 40
Nie 11
Wada polega na obrotach silnika które zachowują się następująco. Wyobraźmy sobie że jedziemy sobie spokojnie na biegu załóżmy 3 i mamy obroty silnika 2000, puszczamy gaz wciskając jednocześnie sprzęgło a silnik nie zmniejsza obrotów trzymając je na tym poziomie co skutkuje szarpnięciem auta w momencie zasprzęglenia biegu wyższego. Żeby było tego mało to jadąc sobie na trasie wrzucam bieg neutralny a obroty zamiast spaść do minimalnych około 800 falują między 1000 a około 2200-2500 co widać na obrotomierzu. Auto oczywiście zaczyna wyć, przestaje i dalej zaczyna wyć i tak na przemian.
71 komentarzy
Parująca lampa-światło dzienne led.
  • Hyundai i30 III Wagon 1.4 T-GDi 140KM 103kW 2017-2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Od ok 3 miesięcy mam zaparowaną jedna lampę- światło dzienne led. Serwis oraz Hyundai Polska twierdza , że jest to zjawisko noralne i nie podlega wymianie gwarancyjnej. Zrobili bubla i nie potrafią się przyznać....
Uszczelka pod głowicą
  • Hyundai i30 III Wagon
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Witam, Mam pytanie czy ktoś z Was miał problem z uszczelką pod głowicą. Mój i 30 ma przebieg 81 tyś 2017r 1.4 100 kw i na serwisie zdiagnozowano dzisiaj wyciek spod uszczelki.Zastanawia mnie taka usterka w tak młodym samochodzie.
4 komentarze
Hyundai i30 III Fastback N Facelifting
Aktualnie przeglądasz Hyundai i30 III Fastback N Facelifting