Szukaj

Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020

Informacje o Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Santa Fe czwartej generacji wyróżnia się nowatorskimi rozwiązaniami zwiększającymi bezpieczeństwo, a także zmienioną stylistyką nadwozia. W modelu, by zminimalizować ryzyko kolizji i poprawić bezpieczeństwo, rozbudowany został system ostrzegania o ruchu poprzecznym. Takie rozwiązanie sprawiają, że kierowca np. wyjeżdżając z miejsca parkingowego o zmniejszonej widoczności jest dźwiękowo ostrzegany o nadjeżdżającym pojeździe. Oprócz ostrzegania sygnałem dźwiękowym, system także zatrzyma auto w przypadku zagrożenia kolizją. Santa Fe został przez Hyundaia wyposażony w pełny pakiet systemów bezpieczeństwa (pod nazwą technologiczną „Smart Sense”), także w „Rear Occupant Alert” – nowoczesne rozwiązanie, które ma za zadanie monitorowanie obecności pasażerów na tylnych siedzeniach oraz przypominanie kierowcy przy wysiadaniu, o ich pozostawieniu.
czytaj więcej
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 185 KM (136 kW)
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

5,0
~Piotr
Hyundai Santa Fe IV
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Moim zdaniem auto swietne pod względem komfortu, przestronności, wszechstronności i ekonomiczności. Super auto rodzinne. Przesiadłem się z Mazdy CX-5 z 2019 2.5 AWD bo auto jest po prostu pojemniejsze, ma duże wygodne fotele, dużo miejsca z tyłu i ogomny bagaznik. Nasza rodzina 2+1 uwielbia to auto do podróżowania. Super wygodne auto, bardzo dobrze wygłuszone, dynamika silnika może nie powala wartościami na papierze dla auta o wadze prawie 2 ton (wersja platinum z panoramicznym dachem), ale w rzeczywistości jest bardzo elastyczne na trasie. Wyprzedzanie jest bezproblemowe w przedziale 80-130 nawet mocno załadowanym autem. Komfort jazdy tym autem czy to na krajówkach czy autostradzie zaskakuje kazdego pasażera, który podróżował ze mną, auto po prostu płynie. Pewnie się prowadzi, nie wychyla się za bardzo na zakrętach, jedzie się pewnie. Poprzednia Mazda była bardziej twarda, może przez to wrażenie pewności prowadzenia było inne ale kto co lubi. Mi Santa Fe bardzo pasuje. Co do wspomnianych przez innych użytkowników hamulców. Kupowałem auto jako 4 letnie przy przebiegu 77tys km, obecnie auto ma lat 6 i 121tyś. Zaraz po zakupie wymieniłem w ASO tarcze z przodu wraz z klockami bo już biły a poprzedni właściciel oddal auto do salonu w rozliczenie i wziął nowe w hybrydzie. Więc tak, z czasem się zużywają. Czy szybko, nie wiem po 45 tyś kilometrów zmienione tarcze są nadal w bardzo dobrym stanie według ASO. Jeżeli kogoś dziwi zmiana tarcz po 3 latach to trudno, mnie nie dziwi w obu mazdach (CX-5 i 6) 3 serwis gwarancyjny przy ok 60tys km ma w zakresie wymianę tarcz z przodu;), tak więc dla mnie to nie było akurat zaskoczenie. Co do innych awarii, w zasadzie to miałem jedną, uszkodził się czujnik dozowania adblue, co skutkowało wizta w serwisie. Nie było sytuacji, w której auto odmówiłoby współpracy na przestrzeni tych 45tys km odkąd je mamy a także nie wynika to w żaden sposób z historii serwisowej auta (120tys km). Mam nadzieję, że sie to nie zmieni i patrząc po przebiegach sprzedawanych egzemplarzy raczej jeszcze nam auto długo posłuży. Auto, tak jak wspomniałem to król wszelakich tras, pali przy tym naprawdę mało jak na swoje gabaryty. Moje średnie spalanie z 45tyś km to 7.5. W trasie krajówkami 90-110 w kompecie rodzina z bagażami 6.5-7.2. Autostrada z tempomatem 140 rodzina i maly bagaż z klimą 7.5. Trasa z rodziną do Chorwacji z przyczepą kempingowa DMC 1500 średnia 8.5-9 w zależności czy z klimą czy bez na dystasie 2500 km. W mieście srednio 8 do 9, w korkach więcej a minumum jakie osiągnąłem tym autem to 5.1 w trasie kiedy sprawdzałem jak nisko da się zejść. Generalnie jest wyśmienicie. Autem jeżdżę również w słabo dostępne tereny na biwaki, więc pod kątem możliwości w terenie z błotem prawie pod progi też jest bardzo dobrze. Owszem nie jest to auto terenowe ale dostępny prześwit oraz napęd 4x4 z funkcją zablokowania napedu na dwie osie do pewnej prędkości a także asystent zjazdu z wniesienia daje rade. VW California 4motion w tych samych warunkach już ześlizgiwała się z górki w tych samych błotnistych warunkach. Jestem bardzo zadowolony i polecam.
Dodane 3 miesiące temu
3,3
~Lukasz
Hyundai Santa Fe IV
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Panowie, UWAGA!!!!Układ hamulcowy w tym samochodzie jest nieodpowiedni. Przy 15000 km wymieniono tarcze przednie na gwarancji, przy 35000km wymieniłem tarcze tylne już nie na gwarancji. Serwis informuje, że tarcze tylne nie podlegają gwarancji. Tarcze przednie zostały wymienione bo mieli biuletyn. A co klienta obchodzi ich biuletyn.Hyundai używa materiałów kiepskiej jakości. Należy dwa razy przemyśleć nad decyzją zakupu tego samochodu. NIE POLECAM. Samochód za prawie 200000 PLN, a nie ma dopracowanego układu hamulcowego. Reszta na chwile obecna Ok.
Dodane 4 lata temu
4,6
~neex
Hyundai Santa Fe IV
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Samochód przeznaczony do podróżowania. Do jazdy po mieście, zdecydowanie polecam inny samochód. Komfort porównywalny z samochodami wyższej klasy. Lepszy jest tylko w samochodach z pneumatycznym zawieszeniem. Brak zmęczenia jazdą przy odległościach nawet 1000km pokonywanych w ciągu 1 dnia. Silnik pozwala na dynamiczne włączanie się do ruchu autostradowego. Tempomat adaptacyjny robi swoje, jednak działa gorzej niż w pojazdach VAG. Tak samo utrzymanie pasa ruchu wypada słabiej. Dobre audio pozwala się rozkoszować muzyką lub audiobookiem. Jeśli ktoś często pokonuje duże odległości, to z całym sercem polecam ten samochód. Stosunek jakości i komfortu podróży do ceny, przebija wszystkie samochody na rynku.
Dodane 5 lat temu
Czujnik temperatury spalin
  • Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W ciągu 5 lat użytkowania, po przejechaniu 96 tyś. km: - dwa razy czujnik temperatury spalin - za każdym razem po ostrej jeździe z zalanym dodatkiem do paliwa czyszczącym DPF. Za ostatnim razem serwis zamontował jakiś nowy, lepszy i póki co bez problemów, także po ostrej jeździe z dodatkiem czyszczącym DPF. Wymiana na gwarancji, ale jakby co koszt nowego to z 200 zł i samemu można zrobić. - zawór EGR - auto całkowicie straciło moc w trakcie jazdy, przypadkiem to było jakieś 15km od ASO, w ostatnim miesiącu gwarancji przy 90k, wymienili na nowy, nowy oryg zawór z wymianą w ASO to ok 2000 zł Poza tym całkowicie nic się z autem nie dzieje. Oczywiście wymiana oleju w silniku co 15k, w skrzyni co 80k, przy 120k planuje czyszczenie DPF.
Dodane 10 miesięcy temu
Klapa bagażnika
  • Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Auto przejechanie od Stycznia 2020r 6000 tyś kilometrów klapa bagażnika chodzi jak chce ,otwiera się do połowy i koniec nie mówiąc już o zamknięciu. Byłem na serwisie i nie dostałem żadnej informacji .
Dodane 5 lat temu
Światła mijania.
  • Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020
  • instalacja elektryczna
  • 32 tys. km
Mam problem, którego nie jest w stanie rozwiązać serwis, światła mijania - krótkie, świecą na max 20m do przodu. Servis nie stwierdził żadnych nieprawidłowości, brak błędów świtała wyregulował i dalej nie można jechać szybciej niż 50km ponieważ nic nie widać na drodze. Odcina wiązkę światła ostrym cieniem i koniec.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hyundai Santa Fe IV SUV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów