Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Hyundai Sonata IV Sedan Facelifting 2.4 DOHC 174KM 128kW 2008-2009

Lata produkcji: 2008 - 2009
Segment: Klasa średnia
Auto wbrew pozorom jest dość ciężkie, dlatego moc, która ładnie wygląda na papierze w praktyce nie robi na Sonacie większego wrażenia. Podstawowa jednostka benzynowa występuje w kilku wariantach, ale pod uwagę warto wziąć tylko tą najmocniejszą liczącą 164KM. Jej wygłuszenie robi wrażenie, a od 3000obr./min. ożywa i niewymagającym na trasie wystarczy. Poniżej 10 sekund do „setki” pozwalają zejść większe motory 2.4l i 2.7l, jednak jeśli zależy wam na osiągach, to najlepiej zainteresować się flagowym 3.3l o mocy 233 lub 250KM. To jasne, że nie ma tu mowy o oszczędności, ale dźwięk, jaki generuje może się spodobać, a auto zachowuje dynamikę nawet przy prędkościach znacznie przekraczających 100km/h. Diesel z kolei jest zwykłą i zarazem dobrą jednostką. Mało pali, jest dobrze wygłuszony i potrafi zebrać się w sobie, gdy trzeba pojechać szybciej. Jednak wszystko to bez dozy większych emocji.
Powagosław
W porównaniu z poprzednim modelem jest przełom. W porównaniu z pędzącą do przodu konkurencją – przełomu nie ma. O ile stylistycznie Sonata jest poprawna, to jakość detali razi i odstrasza. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziwię się, że w Hyundaiu nie poszli na całość i nie nazwali tego auta Mozartem albo Beethovenem. Z Sonatą ma on tyle wspólnego, co Mandaryna ze śpiewaniem. Bardzo średnia ta Sonata. Choć Mandaryna i tak fałszuje bardziej. ~Luzacjusz

Autodiagnoza Hyundai Sonata IV

Liczba wpisów: 6
Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
dodał: Mateusz, 7 lat temu
Samochód szarpie na pierwszym biegu tzn przy wtedy gdy powinien z 1 przełączyć na 2 bieg i po tym szarpnięciu włącza się tryb awaryjny czyli jeden długi bieg oraz kontrolka check engine, może to wystąpić też przy zmianie z 3 na 4 bieg, i tak jest praktycznie po każdym ponownym uruchomieniu silnika, jeszcze jedna ważna sprawa z początku może być widoczne wieszanie się prędkościomierza lub chwilowe jego nie działanie.
Uszkodzony czujnik położenia wału korbowego
dodał: sonatahen, 6 lat temu
Silni zapalał "od ręki". Na poszczególnych biegach miał zadowalające osiągi, ale jak zgasł np. przy ruszaniu spod świateł, czy podczas manewru parkowania, nie można go było ponownie uruchomić, mimo wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem. Po kilku godzinach odpalił jak by nigdy nic się nie stało. Aż do następnego zgaśnięcia silnika. Czas początkowego "odczekiwania" wyniósł ~0,5 h, Następnym razem 2h, za kolejnym - na drugi dzień.
Nie działa obrotomierz
dodał: mik03, 3 lata temu
Po odpaleniu silnika obrotomierz wskazuje ciągle 0. Początkowo myślałem, że to wina alternatora - jednak po wymianie problem pozostał. Komputer nie wykazał żadnych błędów, można w nim sprawdzić jakie aktualnie są obroty na włączonym silniku. Czy to wina samego wskaźnika, czy może kabli prowadzących do alternatora? Proszę o pomoc!

Dane techniczne Hyundai Sonata IV Sedan Facelifting 2.4 DOHC 174KM 128kW 2008-2009

Podstawowe parametry Hyundai Sonata IV Sedan Facelifting 2.4 DOHC 174KM 128kW
Produkowany od 2008 do 2009 roku
Pojemność skokowa 2359 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 174 KM (128 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 227 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)

Publikacje o Hyundai Sonata

Newsy o Hyundai Sonata

Hyundai Sonata IV Sedan Facelifting
Aktualnie przeglądasz Hyundai Sonata IV Sedan Facelifting