Szukaj

Informacje o Hyundai Sonata IV Sedan Facelifting

Lata produkcji: 2008 – 2009
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1988 roku. Następca Hyundaia Stellara, początkowo stworzony z myślą o rynku amerykańskim. Projektantem Sonaty I był Giorgetto Giugiaro. W Europie debiutował od drugiej generacji zaprezentowanej w 1993 roku. W Polsce pojawił się dopiero razem z wprowadzeniem czwartej, najnowszej ewolucji w 2005 roku. Od 2008 roku Sonata dostępna jest w wersji po faceliftingu. Na innych rynkach model znany jest również jako Hyundai NF (Rosja), Embera (Indie) i Sonica (Włochy).
czytaj więcej
Powagosław
W porównaniu z poprzednim modelem jest przełom. W porównaniu z pędzącą do przodu konkurencją – przełomu nie ma. O ile stylistycznie Sonata jest poprawna, to jakość detali razi i odstrasza. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziwię się, że w Hyundaiu nie poszli na całość i nie nazwali tego auta Mozartem albo Beethovenem. Z Sonatą ma on tyle wspólnego, co Mandaryna ze śpiewaniem. Bardzo średnia ta Sonata. Choć Mandaryna i tak fałszuje bardziej. ~Luzacjusz

Hyundai Sonata IV Sedan Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12 m
Promień skrętu 6 m
Długość 4800 mm
Szerokość 1832 mm
Wysokość 1475 mm
Rozstaw osi 2730 mm
Rozstaw kół - przód 1565 mm
Rozstaw kół - tył 1550 mm
Zwis przedni 960 mm
Zwis tylny 1110 mm
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Robert
Sedan Facelifting 2.0 CRDI 150KM 110kW
Hyundai Sonata IV
Gdy podczas rozmów o moim zamiarze kupna auta ktoś wspomniał o SONACIE, to miałem jak większość głupi uśmiezek. Gdy zasiadłem w salonie nie mogłem wyjśc z podziwu do postępu jaki osiągnęli koreańczycy. Pod koniec miesiąca byłem już szczęśliwym posiadaczem HYUNDAI\'A SONATY. W trakcie dalekich podróży uśmiechałem się, gdy na poboczu widziałem BMW, Toyoty czy VW z podniesionymi maskami i zdenerwowanych kierowców. Jeśli komuś nie przeszkadza znaczek na masce to samochód godny tylko polecenia. Bardzo komfortowy z ogromnym wnętrzem za cenę niemieckiego dobrze wyposażonego kompaktu. Interesowałem się również Passatem czy Mondeo i każdy z nich z takim samym wyposażeniem był o 40% droższy. Jedyna rzecz, której może brakować, to światła ksenonowe (nie do osiągnięcia nawet na zamówienie). Stonowana linia limuzyny pozwala przypuszczać, że auto nie zestarzeje się zbyt szybko. Jedyny minus, to wciąż niezbyt wysokie postrzeganie marki i utrata wartości.
4,9
~Mike82
Sedan Facelifting 2.0 DOHC 164KM 121kW
Hyundai Sonata IV
Do Hyundaia Sonaty zawsze miałem szczególny sentyment. Jeżdżąc kompaktami, z zazdrością spoglądałem na koreańską limuzynę i jej masywne gabaryty. Wreszcie przyszedł moment na zmianę samochodu, czyli zaczęło się oglądanie różnych małych i dużych aut. Z czystej ciekawości wszedłem na stronę hyundaia i oczywiście kliknąłem na zakładkę z Sonatą, której sylwetkę trochę zapomniałem (w końcu zbyt wiele ich po naszych drogach nie jeździ). Po przeczytaniu bogatej listy wyposażenia i obejrzeniu zdjęć, spojrzałem jeszcze od niechcenia na cennik. I nagle WOW! Czy ja dobrze widzę? Ten wielkowóz o gabarytach Audi A6 kosztuje tyle co średnio wyposażony niemiecki kompakt a przy tym reprezentuje wyższy segment, ma już zupełnie konkretny silnik, nieporównywalnie więcej gadżetów i miejsca w kabinie. Inne nowe samochody tej samej klasy, z podobnym silnikiem i wyposażeniem liczyły sobie średnio 15-25 tys. zł więcej. Za co? Za reklamę w mediach chyba. Bez wahania udałem się do salonu żeby najpierw zobaczyć czy zdjęcia w internecie oddają rzeczywisty wygląd auta. Nie oddały. W realu prezentował się jeszcze bardziej okazale. Obejrzałem go ze wszystkich stron, usiadłem w środku i już wiedziałem że albo ten albo żaden. Precz z przepłaconymi kompaktami. Gratis dostałem lakier i czujniki parkowania dostępne dla bogatszej wersji silnikowej. Powiedziałem sakramentalne "TAK" i po niedługim czasie stałem się posiadaczem wyjątkowego samochodu. To wszystko wydarzyło się rok temu. Od tego czasu niewiele zmieniło się, jeżdżę dalej Sonatą, każda jazda to przyjemność, każdy kilometr to frajda. Nie żałuję wyboru. Niektórzy oglądają się za tym samochodem, niektórzy nie. To nie ma większego znaczenia. Sonata całkowicie spełnia moje oczekiwania jeśli chodzi o wygodną limuzynę, bezawaryjną i z mocny elastyczny silnik. Auto jest kompletnie niedoceniane przez innych. Za to dla mnie jest jedyne w swoim rodzaju.
4,8
~mondelas
Sedan Facelifting 2.0 DOHC 164KM 121kW
Hyundai Sonata IV
Auto niesamowicie wygodne i przestronne, silnik pracuje jak pszczółka, zawieszenie wytrzymałe i komfortowe.Jak każde auto ma też swoje wady.Silnik o mocy 164 KM, niestety przyspieszenie jest dosyć mizerne jak na te parametry.Trzeba "wajchować' do trójki żeby go obudzić.
Średnie spalanie dla Hyundai Sonata IV Sedan Facelifting
9,5 – 10,8
l/100 km
7,2
l/100 km
9,7 – 12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Sedan Facelifting 2.0 DOHC 164KM 121kW
Hyundai Sonata IV
Przy płynnej ale dynamicznej jeździe autko pali w granicach 9,0-9,5 litra lpg na 100km. Przy dynamicznej jeździe w mieście i na trasie spalanie wynosi 11,5-12,5 litra LPG. Przy spokojnej oszczędnej jeździe można uzyskań nawet poniżej 8 litrów LPG na 100. Trzeba przyjąć ze średnie spalanie tego autka to 10 litrów LPG na100. Na trasie przy wysokich prędkościach 180-200 km/h autko spali nawet 13,0-14,0 litrów LPG na 100km także bardzo brakuje 6 biegu, który by zmniejszył prędkość obrotową silnika przy dużych prędkościach. przy 180km/h na obrotomierzu jest prawie 5 tys. obr/ min dlatego też spalanie autka jest takie wysokie przy autostradowych prędkościach.
9,7
Sedan Facelifting 2.0 DOHC 164KM 121kW
Hyundai Sonata IV
Brakuje 6-tego biegu. Spalanie jak na ten silnik nie jest wielkie lecz na trasie mógłby palić mniej. Średnio spalanie wynosi 9,5-10,5 litra LPG na 100km w zależności od przewagi jazdy pozamiejskiej. Jeśli ktoś jeździ tylko w mieście to średnie spalanie będzie się wahało od 11 do 13 litrów LPG w zależności od dynamiki jazdy i zakorkowania miasta. Jazda autostradowa z prędkością 120km/h - 9 litrów LPG. 140km/h - 10 litrów LPG. 160 km/h - 11,5 l LPG. Powyżej 160 km/h spalanie drastycznie wzrasta. Przy 180 km/h spalanie będzie wynosiło około 14 litrów LPG na 100km.
9,7
Sedan Facelifting 2.0 DOHC 164KM 121kW
Hyundai Sonata IV
Auto swoje spala. Przy normalnej jezdzie z predkosciami 80-100km/h nie ma co liczyc ze auto zejdzie ponizej 7.5 l lpg mimo ze komputer pokazuje nawet ponizej 7 l. Jadac z predkoscia rzedu 120-130km/h auto spali pomiedzy 9.0-9.5l lpg w zaleznosci od obciazenia i wlaczonej klimy. Jazda z predkosciami powyzej a160km/hw ogole sie nie oplaca poniewaz auto spala ponad 12 l lpg. Przy 140-150km/h Trzeba liczyc 10-10.5 l lpg na 100km. Najoptymalniejsza predkosc jazdy to 100-110 km/h wtedy autko pali w granicach 8-8.5 l lpg.
Hyundai Sonata IV Sedan Facelifting