Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson III SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 373 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny BlueDrive
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny BlueDrive
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Łukasz O.
Hyundai Tucson III
SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW
Korzystałem z rad innych kierowców na tym portalu więc odwdzięczam się może moja opinia się komuś przyda przy wyborze Hyundai Tucson 2.0 CRDI manual, wersja Style + system bezpieczeństwa, kolor: Czarny, Hak, AWD Podsumowując: 1. Samochód posiadam od nowości, wyjechałem niz z polskiego salonu z przebiegiem 1 km. 2. Aktualnie po prawie 2 latach (w październiku będzie 2 lata) przejechałem nim 81 000 kilometrów. 3. Spalanie w zakresie 6,6 litra. Moja codzienna trasa to około 150 km z czego 50 w mieście 100 poza miastem (droga krajowa) czasami z 10 km autostrady. Wyjazd na wakacje: 3 osoby dorosłe, małe dziecko, bagażnik na dachu THULE Motion XT L zapakowany po same brzegi, na haku bagażnik Thule na 3 rowery i tyle na składzie spalanie wynosi około 7,6 Litra. Udało mi się zejść poniżej 6,5 ale to nie moja broszka, jeździć jak emeryt. 4. Osiągi, początki były słabe, ale tak po 30 000 km fajnie już się dotarł silnik i faktycznie daje mi przyjemność z jazdy. Maksymalna prędkość jaką osiągnąłem to 195 km i raczej więcej nie pojedzie (nie oszczędzam jak tylko jest możliwość cisnę na maxa) 5. Usterki: na tą chwilę BRAK. 6. Przeglądy: już 3 za mną, pierwszy po 20 tyś koszt 1300 zł brutto, drugi 50 tyś koszt 1700 brutto, 3 koszt 1700 przy 78 tyś km. Wymiana standardowa wg książki serwisowej. Wymieniłem już tarcze i klocki hamulcowe ale już nie w ASO a zaprzyjaźnionym serwisie. Z tego miejsca polecam gorąco ten model silnik jak całokształt spełnia moje oczekiwania. Dużo jeżdżę i nie ma z nim problemów, dostaje ostry wycisk bo po to w sumie jest. W terenie rewelacja a najlepiej się sprawdza zimą w górach AWD rządzi.
3,9
~Adsta
Hyundai Tucson III
SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW
Szukalem auta do 100 tys w dieslu z napedem 4x4. Myslalem o 3-4 letniej bmw x3. Wybor padl jednak na nowego Tucsona. Dlaczego? Pewne pochodzenie (bo nowy a na rynku bmw glownie rupiecie sprowadzane), gwarancja 5 lat co jest ważne jak autem jeździ żona z dzieciakami. No i takie tam. Odtatnio wszyscy razem jeździmy Tucsonem wiec ja też mam możliwość prowadzenia tego bolidu. Bardzo fajny samochod. Przestronny jak na kompaktowego suva. Zawieszenie faknie zestrojone. Nic nie puka nic nie stuka. Pojechalismy też rodzinka na ferie zimowe (2+2). W trasie komfortowo sie prowadzi. Fajna jest regulacja oparcia tylnej kanapy jak dzieciaki maja spac. Bagaznik wystarczajaco pojemny. Naped dziala na sniegu. Silnik przy minus 20 odpala bez chwili zastanowienia. Bardzo fajny samochodzik
4,5
~Przemek
Hyundai Tucson III
SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW
Auto kupowane w salonie od nowości w moim użytkowaniu. Początkowe usterki drobne nie kłopotliwe wyeliminowane przez ASO. Obsługa auta prosta i tania. Klocki tarcze oleje czy filtry w racjonalnej cenie. Wykończenie wnętrza i materiały nie porywają trwałością do reszty cieżko mieć jakieś uwagi
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson III SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW 2015-2018
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Hyundai Tucson III
SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW
Tucson Style, 2.0 CRDI, 136KM, manual 6-biegów, napęd na jedną oś, koła 19". Autkiem przejechałem 5 tysięcy kilometrów, wiec z czasem wszystko może się lekko jeszcze skorygować - dotychczas, po wjeżdżaniu się w auto spalanie spadło o jakieś 0,2l/100km względem początku użytkowania. Wiadomym jest że każdy swoje chwali, ale faktem jest, że 373Nm momentu dają naprawę frajdę z jazdy mimo że auto jest duże (w porównaniu z Mercedesem B klasą 2.0 CDI którym do tej pory jeździłem). Ocena poziomu spalania na 100km to oczywiście kwestia względna każdego użytkownika bo dla jednego przykładowe 7l/100km to dużo a dla drugiego mało. W każdym razie 19" koła oprócz tego że naprawdę nieźle wyglądają, fajnie się toczą i wzorowo trzymają się drogi również w zakrętach to jednak podbijają spalanie bo szerokość opon 245mm robi swoje. Na zimę mam koła alu 17" sądzę, że spalanie mimo zimowej pory i niższej temperatury może być podobne do prezentowanych powyżej bo jednak guma będzie węższa - 225mm. Z mankamentów to: - trochę brakuje mi zegarka na głównym wyświetlaczu kierowcy, a nie zawsze mam chęć mieć włączony wyświetlacz od NAVi (ten od funkcji navi/radio/media/tel itp.), - licznik jazdy dziennej był użyteczniej rozwiązany w Mercedesie - ale to może być kwestia przyzwyczajenia. Chodzi o to, że licznik dzienny (działający od uruchomienia silnika) kilometrów, spalania i przejechanej trasy jest pokazywany na wyświetlaczu kierowcy przez parę sekund po zgaszeniu auta ale nie mamy do niego dostępu podczas jazdy. Oczywiście zaznaczam, że jest drugi licznik średniego spalania - długoterminowy (nazwijmy go "od tankowania do tankowania") do którego mamy dostęp w każdej chwili, ale jak np. zresetowaliśmy go przy tankowaniu i chcemy sprawdzić ile przejedziemy na baku to brakuje nam drugiego licznika do którego mielibyśmy dostęp (a wystarczyłoby dać normalny dostęp do licznika dziennego). - ostatnia kwestia - którą kolega z innego raportu fajnie nazwał to fakt że Tucson ma "moment zawahania" podczas zmiany biegów, co prawda jest to raczej odczuwalne tylko na niskich biegach, przy powolnych zmianach, ale faktycznie występuje - co prawda szybko się o tym zapomina i po wjężdżeniu się w auto nawet nie zwraca się na to uwagi. Po prostu przy pierwszych jazdach można pomyśleć że z silnikiem coś nie tak. Z drugiej strony daje to przyjemny i bardziej uwypuklony efekt wciśnięcia w fotel przy bardziej dynamicznej jeździe. Ocenę tego należy pozostawić każdemu indywidualnie. Co tu dużo mówić za "Tuksonem" w wersji Style i kołach 19 oko leci:) a że autko pali więcej niż w katalogach (bo pali, no chyba że jedziesz 70-80 to może będzie jakoś tam zbliżone) to no cóż, duża bryła, duży opór powietrza i przy wyższych prędkościach fizyki nie oszukasz, a chyba chodzi żeby mieć także i przyjemność z jazdy. Każdy swoje chwali, więc i ja powiem, że jestem zadowolony...a reszta wyjdzie w praniu. Co nieco o spalaniu: Ogólnie przy dziennym przebiegu 70km (50km trasa ekspresowa + 20 miasto) przy prędkościach 110-120km/100 w trasie, na tempomacie + miasto z lekkimi korkami, dwie osoby bez bagażu, temp 5-15 stopni średnie spalanie wynosi ~6.6l/100 W trasie, pomiary każdorazowo w realnych warunkach, począwszy od zimnego silnika, 2 km droga krajowa, a dalej na odcinku rzędu 50 km ekspresówki (oprócz dwóch pierwszych przykładów): 80km/h 5.0-5.2l/100km (bez tempomatu, krajówka) 90km/h 5.0-5.6l/100km (bez tempomatu, krajówka) 100km/h 5.4-6.1l/100km (tempomat, ekspresówka) 110km/h 6.1-6.8l/100km (tempomat, ekspresówka) 120km/h 6.3-7.0l/100km (tempomat, ekspresówka) 140km/h ~7,6l/100km (tempomat, ekspresówka) Samo miasto: ~7.4l/100 +/- w zależności o ruchu i korków Pozdrawiam
6,8
Hyundai Tucson III
SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW
gwarancja serwisowa bezapelacyjnie najlesza spalanie ok 130-140 na autostradzie 7.8-8.0 150-160 j.w. 8.2-8.3 180 j.w 9.5 miasto 7.2-7.7 zależy od dlugosci odcinkow góry dynamicznie 7.8, spokojnie zwawo max 7.0 jazda w norm. trasie do 130 płynnie zgodnie ze wskazaniami samochodu 4.7-4.8 miasto płynnie nocą 5.5 w spalaniach są inne wartości, bo nigdy nie zrobiłem zbiornika w trasie jednego typu /autostrada,miasto, trasa zwykla/
7,0
Hyundai Tucson III
SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW
Autkiem przejechałem raptem 10000 km z tego wycieczka na odcinku 1200 km po górzystej Rumunii. Na autostradzie przy prędkości 140km/h autko spala 7,5 a przy spokojnej jeździe 6,8, ostatni dłuższy przejazd to wskazanie komputera na poziomie 6,2. Zauważyłem tankując do pełna że samochód w rzeczywistości spala mniej jak wskazuje komputer.

Usterki Hyundai Tucson III

Liczba wpisów: 29
brak mocy na 3 cylindrze
  • Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 GDi 132KM 97kW 2018-2020
  • układ wtryskowy
  • 16 tys. km
w czasie jazdy w wiekszosci wrzucaniu biegu z 3 na 4 silnik dostaje dran faluje i wlacza sie czek i silnik traci moc . jak sie okazało po podłaczeniu pod komputer brak mocy na 3 cylindrze . wymieniłem swiece sam bo gwarancja tego nie obejmuje i nadal objawy byly takie same to juz ASO wymieniło cewke ale to nic nie dalo a teraz beda rozbierac rozrzad juz nie mam sily bo nowe auto a co jakis czas silnik w czasie jazdy traci moc i faluje . jak wylacze auto na 10 min usterka nie wraca po wlaczeniu silnika czek sie nie wlacza ale za jakis czas znowu sie pojawia jak ktos ma cos podobnego to prosze o kontak 669 547 365
Problem rozwiązany
4 komentarze
Skrzynia biegów
  • Hyundai Tucson III
  • układ napędowy
  • 77 tys. km
Witam rok temu wymieniałem synchronizatory skrzyni biegów! Teraz podczas jazdy na 4 biegu pojawił się jakiś dziwny dźwięk (takie trykanie) najprawdopodobniej ze skrzyni. Im więcej gazu dodaje tym głośniej to słychać. Co to może być za problem?
Oczekuje na rozwiązanie
kontrolka poziomu płynu do spryskiwaczy
  • Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW 2018-2020
  • instalacja elektryczna
  • 67 tys. km
Przy każdym włączeniu auta włącza się informacja z kontrolki poziomu płynu do spryskiwaczy - o jej niskim poziomie, mimo uzupełnienia pod korek. Czy to się da samemu jakoś zresetować czy potrzebny serwis? Ktoś miał taki przypadek?
Oczekuje na rozwiązanie
Hyundai Tucson III SUV