Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson III

Lata produkcji: 2015 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz

Hyundai Tucson III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik

Wybrane oceny

5,0
~Anonymous
SUV Facelifting 1.6 GDi 132KM 97kW
Hyundai Tucson III
Posiadam wersję Hyundai Tucson N Line 1.6 GDI Jestem bardzo zadowolony z całości włącznie z silnikiem - wybór świadomy, przesiadka ze 150 konnego TDI. Wygląd? jak dla mnie rewelacja, większości osób bardzo się podoba, uznana stylistyka, natomiast N Line na prawdę robi robotę. Moja ocena tego samochodu: 1. Wygoda i przestrzeń! jazda tym samochodem to czysta przyjemność, zawieszenie, układ kierowniczy i elastyczność całości nawet przy tym silniku jest bardzo dobra, jazda na długich trasach? bajka, fotele bardzo wygodne, nie czuć zmęczenia. 2. Świetne spasowanie elementów i bardzo bogate wyposażenie, jest praktycznie wszystko na pokładzie. 3. Bardzo dobre hamulce oraz światła BiLED. 4. Bardzo dobry silnik, pomimo negatywnych ocen jednego Pana testera z autocentrum na YouTube nie mogę się z nim zgodzić, wystarczyło kilka dni z tym silnikiem, aby opanować jego najlepsze zachowanie w konkretnym przedziale obrotów, co daje mnóstwo przyjemności z jazdy (silnik jest znacznie bardziej żwawy, aniżeli myślałem, że będzie) na mieście zbiera się bardzo dobrze, jest wyraźnie ekonomiczny jak na benzynę w tych gabarytach, na autostradzie po osiągnięciu prędkości przelotowej pięknie przyspiesza z tempomatem i nie ma żadnego problemu (nie ma odejścia jak w mocnych turbo, ale nie o to tutaj chodzi), pełny komfort jazdy jest gwarantowany! 5. Pięknie zestrojona manualna skrzynia 6 biegowa, 6 bieg można wbijać w zasadzie od prędkości 60km/h i to sobie jedzie, a nie męczy się, w mieście jazda na 5 biegu żaden problem, po osiągnięciu 6 biegu na trasie w zasadzie jedziemy jak automatem, bo nie trzeba manewrować biegami, wystarczy ustawić tempomat i z kierownicy zmieniać prędkość, skrzynia pięknie klika pierwszy raz mam do czynienia z tak dopracowanym manualem. Moje pomiary zużycia paliwa w zimę na autostradzie z tempomatem: 120 km/h - 7,0 litrów na 100 130 km/h - 7,5 litra na 100 jazda mieszana 140 - 150 km/h autostrada, miasto i drogi wiejskie, pomiar na odcinku 300 km, średnie 6,9 litra na 100.
4,6
~Krzysztof455
SUV 1.6 GDI 132KM 97kW
Hyundai Tucson III
Auto użytkuje od nowości. Kupiłem go z silnikiem wolnossącym bez turbo. Po koncernie VW miałem dosyć awaryjności turbin. Co do Tucsona jestem bardzo z niego zadowolony. Silnik w mieście zachowuje się idealnie przyśpieszenie jest wystarczające. Do 50km/h jak i do 30km/h rozpędza się żwawo. Jadąc w trasę w pięć osób plus pełen bagażnik na haku 4 rowery auto paliło więcej. Natomiast ja nie narzekam biorąc pod uwagę mały silnik duży opór powietrza i pełen samochód jest ok. Spalanie wszystko zależy od nogi ja mam ciężką więc spalanie znaczne. Przy zabawie ecodriwing na poziomie 7,8 w mieście. W trasy polecam nadal diesla. Do miast jak na użytek własny z ręką na sercu Polecam.
2,7
~marzena
SUV Facelifting 2.0 CRDi 185KM 135kW
Hyundai Tucson III
Hyunday Tuscon 20 CRTi 8AT 4WD Premium kupiony 09.2019, komfortowa porażka jezdna. 185 KM, których kompletnie nie ma z uwagi na beznadziejne przełożenia skrzyni. Pierwsza wizyta w serwisie -awaria systemu DPF, po 3 miesiącach od zakupu. Oczekiwanie na części kolejne 3 miesiące. Po wymianie DPF, powtórka z rozrywki po 5 m (11m. od zakupu), oczekiwanie na części 4 m. Wymiana DPF i tekst: "będzie pani zadowolona, Hyundai się teraz już nauczył." Niestety po 20 km od wyjechania z serwisu, powrót. Daruję tłumaczenia. Samochód w serwisie, usterka nie usunięta, a panowie dalej nie widzą czemu. Czas spędzony w serwisie -8 godzin. Wcześniejsze moje samochody z napędem 4x4, wszystkie bez wyjątku (Kuga, Audi A6, Lexus, Jeep Grand Cherokee) wszystkie bez wyjątku dawały pełne poczucie kontroli nawet przy fatalnych warunkach. Hyundai jeszcze w takich nie miał okazji być, ale notorycznie ma problem ze zjechaniem z górki przy domu, mimo dodatniej temperatury i suchej nawierzchni. Promil skrętu to auto ma fatalny. Drogi trzyma się mocno przeciętnie. Zdecydowanym plusem jest komfort i estetyka wnętrza. Dobrze -co mnie zaskoczyło działa również asystent świateł. Na tym koniec pozytywów. Reszta niestety to porażka. System start stop to gotowa przyczyna stłuczki w mieście -opóźnienia reakcji 1 s, dokładnie tyle aby manewr włączenia się do ruchu doprowadził do kolizji. W innych samochodach spokojnie można z tym jeździć, ale nie tu. Na stałe dezaktywować się nie da. Światła są tak mocne, że odbijają się od znaków i oślepiają kierowcę, powodują też fatalny efekt "przejścia z jasnego pomieszczenia do ciemnego". Są tak jaskrawe, że poza ich linią jest ciemność. Pominę już kierowców z naprzeciwka, na zwykłych światłach mijania. Doświetlenie zakrętów uruchamia się przy mijaniu zakrętu, chyba po to aby kierowca widział jak coś próbuje uderzyć w bok samochodu -porażka. Ustawienia czujników parkowania -porażka. Po co komu czujnik, który sygnał ciągły uruchamia przy 30 cm od przeszkody? Parkowanie z tym badziewiem jest irytujące -wiadomo, że jest kupa miejsca, ale czujnik drze się w niebogłosy. Nigdy więcej nie kupiłabym tego samochodu.
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson III
7,6 – 10,5
l/100 km
6,4 – 11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
SUV 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Hyundai Tucson III
Posiadam Tucsona TGDI 177 Km w automacie z napędem 4x, opony 245/45/19. Średnio pali wg ilości zatankowanego paliwa 8 litrów. Jeżdżę z przewagą trasy krajowej. Na wyjeździe do Chorwacji przez Czechy i Austrię spalił 7,9 litra, jazda wg przepisów w danym kraju. Minimalne średnie spalanie to 7,3 l drogami lokalnymi, trasy po ok. 60 km. krótki wyjazd w miasto tj, trasa ok. 3-4 km to ok. 12 litrów. Komputer nieco zaniża spalanie. Bardzo fajna dynamika, o wiele lepsza niż w dieslu 185 KM, który także miałem okazję jeździć, a spalanie tylko niecały litr więcej. Jestem bardzo zadowolony.
10,4
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Hyundai Tucson III
Witam. Tucson w posiadaniu od 03.2020, przebieg 4tys km. 1.6 t-gdi, FWD, koła 19". Jeżdżę raczej dynamicznie, ok 60% trasa, 40% miasto. Na ten moment średnie spalanie z komputera 10l/100km. Przed kilkoma dniami trasa Gniezno-Szczecin-Gniezno. Autostrada i ekspresowa, ok 650km. Tankowanie w Gnieznie, potem w Szczecinie i na koniec znowu w Gnieznie. Jechałem spokojnie, ok 115km/h w jedną i drugą stronę, oraz kilkanaście km po Szczecinie. Komputer pokazał spalanie 8.2l/100km, z tankowań wyszło mi 7.8l/100km.
8,5
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Hyundai Tucson III
Wersja N-line, opony 245x45x19. Po przejechaniu 1300 km od 0. Auto po miesiącu użytkowania od nowości. Mam raczej lekką nogę. Wskazania licznika zawyżają w moim przypadku o jakieś 0.5 l. Ostatnie sprawdzenie przejechane 670km/ 8.7l/100 wskazania wg komputera, po zatankowaniu wyszło jakieś 8.2l/100km z kalkulatora. Jazada 400 km poza miastem 120-135km/h reszta miasto, raczej przepisowo. Auto pokazuje chwilowe spalanie na komputerze z bieżacej jazdy z dużym opóźnieniem, dlatego nie warto się opierać na jego wskazanich. Trzeba dosyć spory kawałek przejechać by pokazało jakiś sensowny wynik od uruchomienia.

Usterki Hyundai Tucson III

Liczba wpisów: 18
brak mocy na 3 cylindrze
  • Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 GDi 132KM 97kW 2018-2020
  • układ wtryskowy
  • 16 tys. km
w czasie jazdy w wiekszosci wrzucaniu biegu z 3 na 4 silnik dostaje dran faluje i wlacza sie czek i silnik traci moc . jak sie okazało po podłaczeniu pod komputer brak mocy na 3 cylindrze . wymieniłem swiece sam bo gwarancja tego nie obejmuje i nadal objawy byly takie same to juz ASO wymieniło cewke ale to nic nie dalo a teraz beda rozbierac rozrzad juz nie mam sily bo nowe auto a co jakis czas silnik w czasie jazdy traci moc i faluje . jak wylacze auto na 10 min usterka nie wraca po wlaczeniu silnika czek sie nie wlacza ale za jakis czas znowu sie pojawia jak ktos ma cos podobnego to prosze o kontak 669 547 365
Problem rozwiązany
2 komentarze
Brak mocy
  • Hyundai Tucson III SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW 2015-2018
  • silnik
  • 170 tys. km
Witam w moim Tucson 2.0 136 km coś zaczęło się dziać..podczas jazdy odcina mu moc po zgaszeniu pojazdu i odpaleniu jest dobrze do momentu przekroczeniu 3000tys obrotow gdzie znowu brak mocy i zapala się check..wymieniony się na Nowy, sterownik turbiny sprawny ..blod jaki pokazuje na kompie to Niedoladowanie Turbiny..może ktoś coś?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Awaria skrzyni biegow
  • Hyundai Tucson III SUV 1.7 CRDI 115KM 85kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Zaczęło się od problemów z wrzuceniem 6-go biegu. Serwis wymienił synchronizator, po czym po dwóch tygodniach auto zaczęło terkotac po wysprzegleniu, krótko po tym padł kolejny synchronizator. Wymieniano synchronizator, sprzęgło, łożyska, skończyło się na wymianie całej skrzyni biegow. Na szczęście na gwarancji.
Hyundai Tucson III