Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson III

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz

Hyundai Tucson III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Hyundai Tucson

Cena od: 91 300 PLN
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~ms2
SUV Facelifting 1.6 GDi 132KM 97kW
Hyundai Tucson III
Polecam. Witam, nie zgadzam się z Panem który testował samochód Hyundai Tucson N GDI 132 KM w serwisie autocentrum.pl . Owszem samochód nie ma może przyśpieszenia przy starcie które pozwoliłoby ścigać się z jakimś samochodem z silnikiem w wersji turbo o mocy 200 KM i przyśpieszeniu do 100 km/h w 6 s np. spod świateł na skrzyżowaniu - bo nie oto tu chodzi ale pozwala naprawdę z czerpać dużo przyjemności z jazdy przy naprawdę dość cichym silniku. Jego opinia jest mocno tendencyjna. Polecam choćby na YouTube pooglądać inne testu innych testujących z miernikiem hałasu. Nie doczytał ów Pan w instrukcji, że w tym modelu z tym silnikiem tryb jazdy np. SPORT nie powoduję większego przyśpieszenia tylko dotyczy usztywnienia wspomagania ! Tryb sport dotyczy modelu z silnikiem turbo i wersji 4x4 ! Przy wyprzedzaniu wystarczy zredukować np. do 4 a nawet 5 biegu na autostradzie i da się wyprzedzić inne auta bez problemu , nikt na autostradzie nie jeździ na 3 biegu chyba że jest się takim marnym kierowcą , sam użytkowuję taki samochód i rzadko zdarzyło mi się mieć 6000 obrotów, 4000 to max ( a w więkzości 2000-3000 obrotów) nawet przy prędkości 150km/h i większej no chyba że chciałbym jechać z taką prędkością pod górę ! Jak wspomniałem użytkowuję taki samochód od 1.5 roku a wcześniej Hyundai ix35 przez 7 lat z takim samym silnikiem i naprawdę dawał radę z 4 osobową rodziną i bagażem na autostradzie np. do Chorwacji i w tyle za innymi nie zostawałem. Polecam wszystkim i uważam że dopłata do silnika turbo 20 tys. zł jest dyskusyjna. Posiadam wersję Style dosyć dobrze wyposażoną i jestem bardzo zadowolony w bardzo przyzwoitej cenie. Droższa wersja ubogo wyposażona np. Mazdy cx5 z silnikiem niby mocniejszy 165 KM i pojemnością 2.0 była znacznie bardziej mułowata i ospała. Wybór należy oczywiście do klienta. We wspomnianym modelu ix 35 bez żadnych awarii przez 7 lat no nie licząc żarówki H7 która spaliła się po 5 latach a przy odsprzedaży auta utrata wartości wynosiła zaledwie 35 % po 7 latach . POZDRAWIAM i POLECAM wszystkim
4,4
~hieronimo
SUV 1.7 CRDI 115KM 85kW
Hyundai Tucson III
Tucsona kupiliśmy trochę przez przypadek, szukaliśmy kombi, ale po przejażdżce Tucsonem nie było odwrotu. Auto bardzo dobrze wyposażone (wersja Style), dostępne za przyzwoite pieniądze, biorąc pod uwagę długość gwarancji i walory użytkowe. Pojemny bagażnik, obszerne wnętrze. Z zalet - ładna linia nadwozia, która nie zestarzała się mimo upływu kilku lat, środek może nie jak w autach premium, ale za to trwały i odporny na zużycie. Akceptowalne koszty eksploatacji i serwisu. Świetne prowadzenie auta w każdych warunkach. Wolna utrata wartości.
4,9
~Łukasz O.
SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW
Hyundai Tucson III
Korzystałem z rad innych kierowców na tym portalu więc odwdzięczam się może moja opinia się komuś przyda przy wyborze Hyundai Tucson 2.0 CRDI manual, wersja Style + system bezpieczeństwa, kolor: Czarny, Hak, AWD Podsumowując: 1. Samochód posiadam od nowości, wyjechałem niz z polskiego salonu z przebiegiem 1 km. 2. Aktualnie po prawie 2 latach (w październiku będzie 2 lata) przejechałem nim 81 000 kilometrów. 3. Spalanie w zakresie 6,6 litra. Moja codzienna trasa to około 150 km z czego 50 w mieście 100 poza miastem (droga krajowa) czasami z 10 km autostrady. Wyjazd na wakacje: 3 osoby dorosłe, małe dziecko, bagażnik na dachu THULE Motion XT L zapakowany po same brzegi, na haku bagażnik Thule na 3 rowery i tyle na składzie spalanie wynosi około 7,6 Litra. Udało mi się zejść poniżej 6,5 ale to nie moja broszka, jeździć jak emeryt. 4. Osiągi, początki były słabe, ale tak po 30 000 km fajnie już się dotarł silnik i faktycznie daje mi przyjemność z jazdy. Maksymalna prędkość jaką osiągnąłem to 195 km i raczej więcej nie pojedzie (nie oszczędzam jak tylko jest możliwość cisnę na maxa) 5. Usterki: na tą chwilę BRAK. 6. Przeglądy: już 3 za mną, pierwszy po 20 tyś koszt 1300 zł brutto, drugi 50 tyś koszt 1700 brutto, 3 koszt 1700 przy 78 tyś km. Wymiana standardowa wg książki serwisowej. Wymieniłem już tarcze i klocki hamulcowe ale już nie w ASO a zaprzyjaźnionym serwisie. Z tego miejsca polecam gorąco ten model silnik jak całokształt spełnia moje oczekiwania. Dużo jeżdżę i nie ma z nim problemów, dostaje ostry wycisk bo po to w sumie jest. W terenie rewelacja a najlepiej się sprawdza zimą w górach AWD rządzi.
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson III
7,6 – 10,8
l/100 km
6,3 – 8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Hyundai Tucson III
Witam. Tucson w posiadaniu od 03.2020, przebieg 4tys km. 1.6 t-gdi, FWD, koła 19". Jeżdżę raczej dynamicznie, ok 60% trasa, 40% miasto. Na ten moment średnie spalanie z komputera 10l/100km. Przed kilkoma dniami trasa Gniezno-Szczecin-Gniezno. Autostrada i ekspresowa, ok 650km. Tankowanie w Gnieznie, potem w Szczecinie i na koniec znowu w Gnieznie. Jechałem spokojnie, ok 115km/h w jedną i drugą stronę, oraz kilkanaście km po Szczecinie. Komputer pokazał spalanie 8.2l/100km, z tankowań wyszło mi 7.8l/100km.
8,5
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Hyundai Tucson III
Wersja N-line, opony 245x45x19. Po przejechaniu 1300 km od 0. Auto po miesiącu użytkowania od nowości. Mam raczej lekką nogę. Wskazania licznika zawyżają w moim przypadku o jakieś 0.5 l. Ostatnie sprawdzenie przejechane 670km/ 8.7l/100 wskazania wg komputera, po zatankowaniu wyszło jakieś 8.2l/100km z kalkulatora. Jazada 400 km poza miastem 120-135km/h reszta miasto, raczej przepisowo. Auto pokazuje chwilowe spalanie na komputerze z bieżacej jazdy z dużym opóźnieniem, dlatego nie warto się opierać na jego wskazanich. Trzeba dosyć spory kawałek przejechać by pokazało jakiś sensowny wynik od uruchomienia.
8,5
SUV 1.6 GDI 132KM 97kW
Hyundai Tucson III
W trasie trzymając prędkość 120-135kmph spalanie wyniosło 7.2l/100km. W mieście przy normalnej jeździe 7.8-8.0l/km. Najwięcej spala w korkach ok. 10.5l/100km oraz przy dociśnięciu na autostradzie ok. 9-10l/100km.
Metaliczny praca silnika przy przebiegu 45 tyś mil
  • Hyundai Tucson III SUV 1.7 CRDI 115KM 85kW 2015-2018
  • silnik
  • 72 tys. km
Występowanie usterki:
W roku 2019 zrobiłem tym autem dwie duże trasy. Pierwsza Irlandia-Hiszpania w wakacje i wszystko ok. Drugi wyjazd do Polski i dziś w drodze powrotnej we Francji dziwny odgłos,otwieram maskę A tam filharmonia jak by tłoki .zawory można powiedzieć wszystko chciało powiedzieć mam dość... auto na gwarancji zobaczymy co jak to się potoczy haha. Czy miał może już ktoś taki problem? Proszę o opinie dzięki pozdrawiam
Mechanizm otwierania szyby kierowcy
  • Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 GDi 132KM 97kW od 2018
  • instalacja elektryczna
  • 3 tys. km
Występowanie usterki:
Nie otwiera się szyba kierowcy. Po 1wszej diagnozie wadliwy przycisk...po 2giej..wymieniono cały mechanizm otwierania szyby.P.s z uwagi na facelifting niektóre części zamienne i akcesoria ( jak twierdzi dealer) są niedostępne lub trzeba na nie długo czekać.
chwilowa nierówna praca zimnego silnika na biegu jałowym po odpaleniu auta
  • Hyundai Tucson III SUV 2.0 CRDI 185KM 136kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Po nocy przy pierwszym uruchomieniu czasami na biegu jałowym odczuwalny jest spadek obrotów ( nierowna praca silnika)przez kilka sekund.Według ASO jest to norma .Tak te silniki mają.Jak szybko spadają obroty z ssania to jest to odczuwalne.Czy ktoś też sie spotkał z tym problemem?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Hyundai Tucson III