Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson III

Lata produkcji: 2015 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz

Hyundai Tucson III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik

Wybrane oceny

4,5
~Ciupaska
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Hyundai Tucson III
Całkiem udane auto. Jeżdżę większość czasu po mieście, od czasu do czasu trasa z rodziną 2+3. Co mnie przekonało do tego auta - i sobie wciąż chwalę po długim okresie użytkowania: fajnie zestrojone zawieszenie. Nie przechyla się w zakrętach. Wcześniej jeździłem S-MAXem 2011 r. - różnica jest kolosalna. Fajnie wykończone wnętrze, aczkolwiek jest kilka denerwujących braków: np. dostęp bezkluczykowy działa tylko w przednich drzwiach, szyby tylne nie podnoszą się automatycznie - trzeba trzymać przycisk aż się zamkną. Kontrowersyjny sposób otwierania elektrycznego klapy tylniej: gdy stoisz z tyłu koło auta - klapa za chwilę się otwiera. Bywa to zdradliwe gdy staniesz tyłem pod ścianą, albo zagadasz się z kimś akurat z tyłu samochodu. Ale ogólnie całokształt jest bardzo pozytywny. Fajnie się prowadzi, całkiem sporo miejsca, silnik dość żwawy - choć za dużo pali. ;) Niestety, po 40 000 km zepsuła się skrzynia biegów 7DCT - biegi parzyste przestały działać. Zmiana oprogramowania i jakiegoś sterownika chyba pomogła - na gwarancji.
5,0
~Anonymous
SUV Facelifting 1.6 GDi 132KM 97kW
Hyundai Tucson III
Posiadam wersję Hyundai Tucson N Line 1.6 GDI Jestem bardzo zadowolony z całości włącznie z silnikiem - wybór świadomy, przesiadka ze 150 konnego TDI. Wygląd? jak dla mnie rewelacja, większości osób bardzo się podoba, uznana stylistyka, natomiast N Line na prawdę robi robotę. Moja ocena tego samochodu: 1. Wygoda i przestrzeń! jazda tym samochodem to czysta przyjemność, zawieszenie, układ kierowniczy i elastyczność całości nawet przy tym silniku jest bardzo dobra, jazda na długich trasach? bajka, fotele bardzo wygodne, nie czuć zmęczenia. 2. Świetne spasowanie elementów i bardzo bogate wyposażenie, jest praktycznie wszystko na pokładzie. 3. Bardzo dobre hamulce oraz światła BiLED. 4. Bardzo dobry silnik, pomimo negatywnych ocen jednego Pana testera z autocentrum na YouTube nie mogę się z nim zgodzić, wystarczyło kilka dni z tym silnikiem, aby opanować jego najlepsze zachowanie w konkretnym przedziale obrotów, co daje mnóstwo przyjemności z jazdy (silnik jest znacznie bardziej żwawy, aniżeli myślałem, że będzie) na mieście zbiera się bardzo dobrze, jest wyraźnie ekonomiczny jak na benzynę w tych gabarytach, na autostradzie po osiągnięciu prędkości przelotowej pięknie przyspiesza z tempomatem i nie ma żadnego problemu (nie ma odejścia jak w mocnych turbo, ale nie o to tutaj chodzi), pełny komfort jazdy jest gwarantowany! 5. Pięknie zestrojona manualna skrzynia 6 biegowa, 6 bieg można wbijać w zasadzie od prędkości 60km/h i to sobie jedzie, a nie męczy się, w mieście jazda na 5 biegu żaden problem, po osiągnięciu 6 biegu na trasie w zasadzie jedziemy jak automatem, bo nie trzeba manewrować biegami, wystarczy ustawić tempomat i z kierownicy zmieniać prędkość, skrzynia pięknie klika pierwszy raz mam do czynienia z tak dopracowanym manualem. Moje pomiary zużycia paliwa w zimę na autostradzie z tempomatem: 120 km/h - 7,0 litrów na 100 130 km/h - 7,5 litra na 100 jazda mieszana 140 - 150 km/h autostrada, miasto i drogi wiejskie, pomiar na odcinku 300 km, średnie 6,9 litra na 100.
4,6
~Krzysztof455
SUV 1.6 GDI 132KM 97kW
Hyundai Tucson III
Auto użytkuje od nowości. Kupiłem go z silnikiem wolnossącym bez turbo. Po koncernie VW miałem dosyć awaryjności turbin. Co do Tucsona jestem bardzo z niego zadowolony. Silnik w mieście zachowuje się idealnie przyśpieszenie jest wystarczające. Do 50km/h jak i do 30km/h rozpędza się żwawo. Jadąc w trasę w pięć osób plus pełen bagażnik na haku 4 rowery auto paliło więcej. Natomiast ja nie narzekam biorąc pod uwagę mały silnik duży opór powietrza i pełen samochód jest ok. Spalanie wszystko zależy od nogi ja mam ciężką więc spalanie znaczne. Przy zabawie ecodriwing na poziomie 7,8 w mieście. W trasy polecam nadal diesla. Do miast jak na użytek własny z ręką na sercu Polecam.
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson III
7,6 – 10,6
l/100 km
6,5 – 9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
SUV 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Hyundai Tucson III
Posiadam Tucsona TGDI 177 Km w automacie z napędem 4x, opony 245/45/19. Średnio pali wg ilości zatankowanego paliwa 8 litrów. Jeżdżę z przewagą trasy krajowej. Na wyjeździe do Chorwacji przez Czechy i Austrię spalił 7,9 litra, jazda wg przepisów w danym kraju. Minimalne średnie spalanie to 7,3 l drogami lokalnymi, trasy po ok. 60 km. krótki wyjazd w miasto tj, trasa ok. 3-4 km to ok. 12 litrów. Komputer nieco zaniża spalanie. Bardzo fajna dynamika, o wiele lepsza niż w dieslu 185 KM, który także miałem okazję jeździć, a spalanie tylko niecały litr więcej. Jestem bardzo zadowolony.
9,2
SUV 1.6 GDI 132KM 97kW
Hyundai Tucson III
Komputer pokładowy zaniża spalanie. Mało dynamiczna jazda po mieście, 50% krótkie dystanse (do 10km), 50% dłuższe (~30km). Temperatura na zewnątrz 0-10*C. Komputer pokładowy pokazuje 8 litrów/100km, ale ja wiem ile wlałem benzyny. Zeżarł 9.5 litra / 100km.
11,7
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Hyundai Tucson III
Model 2020 FL, 177km 4x4 z pełnym wyposażeniem (więc ciężki). Średnio 10l/100 przy prędkościach 130km/h na tempomacie Przy prędkościach 90-100 schodzi do 9l a najniżej 8.2. Przy prędkościach 150 - ok 12l Przy 180 - 15l Najgorzej w mieście z korkami i dużą ilością świateł bo nawet 15-17l.

Usterki Hyundai Tucson III

Liczba wpisów: 20
brak mocy na 3 cylindrze
  • Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 GDi 132KM 97kW 2018-2020
  • układ wtryskowy
  • 16 tys. km
w czasie jazdy w wiekszosci wrzucaniu biegu z 3 na 4 silnik dostaje dran faluje i wlacza sie czek i silnik traci moc . jak sie okazało po podłaczeniu pod komputer brak mocy na 3 cylindrze . wymieniłem swiece sam bo gwarancja tego nie obejmuje i nadal objawy byly takie same to juz ASO wymieniło cewke ale to nic nie dalo a teraz beda rozbierac rozrzad juz nie mam sily bo nowe auto a co jakis czas silnik w czasie jazdy traci moc i faluje . jak wylacze auto na 10 min usterka nie wraca po wlaczeniu silnika czek sie nie wlacza ale za jakis czas znowu sie pojawia jak ktos ma cos podobnego to prosze o kontak 669 547 365
Problem rozwiązany
4 komentarze
Brak mocy
  • Hyundai Tucson III SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW 2015-2018
  • silnik
  • 170 tys. km
Witam w moim Tucson 2.0 136 km coś zaczęło się dziać..podczas jazdy odcina mu moc po zgaszeniu pojazdu i odpaleniu jest dobrze do momentu przekroczeniu 3000tys obrotow gdzie znowu brak mocy i zapala się check..wymieniony się na Nowy, sterownik turbiny sprawny ..blod jaki pokazuje na kompie to Niedoladowanie Turbiny..może ktoś coś?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Awaria skrzyni biegow
  • Hyundai Tucson III SUV 1.7 CRDI 115KM 85kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 2
Zaczęło się od problemów z wrzuceniem 6-go biegu. Serwis wymienił synchronizator, po czym po dwóch tygodniach auto zaczęło terkotac po wysprzegleniu, krótko po tym padł kolejny synchronizator. Wymieniano synchronizator, sprzęgło, łożyska, skończyło się na wymianie całej skrzyni biegow. Na szczęście na gwarancji.
2 komentarze
Hyundai Tucson III