Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson IV SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2020-2024

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz

Nowy Hyundai Tucson

Cena od: 161 900 PLN
Produkowany od 2020 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 230 KM (169 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,6 x 89 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~TOMASZ- ARCH
Hyundai Tucson IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
ZAJEBISTE AUTO . CAŁE ŻECIE AUDI I AUDI. CHOCIAŻ I TAK BYM KUPIŁ AUDI - CÓŻ BEZ TEGO WYPOSAŻENIA. FULL NLINE CO BYŁO TYLKO BEZ PLUGIN. - ALE ZA TĄ KWOTĘ TO CUDO. HYBRYDA WYPASIONA Z POWIĘKSZONYM AKU. PRAWIE 2 X NIŻ W TOYOCIE - PO ZJEŹDZIE Z SAN MARINO - NAŁADOWANY CAŁY AKUMULATOR - PRZEJECHAŁEM NA NIM PRAWIE 12 KM. SPALANIE AUTOSTRADY AUSTRA I WŁOCHY - ŚREDNIA 5,4. UDAŁO MI SIĘ ZEJŚĆ NA 3,5 PRZY GŁASKANIU. AUTO POLECAM ZA 210.000 Z UBEZPIECZENIEM NIC NIE KUPICIE W LEPSZEJ KONFIGURACJI. 5 LAT GWARANCJI I 7 NA AKU. NAPRAWDEĘ TO NIE REKLAMA. POZDRAWIAM
4,8
~Oskar
Hyundai Tucson IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Główna zaleta to hybryda, która w tej konfiguracji pozwala na bardzo dobre osiągi. Zbiera się na prawdę ładnie i mimo swojej masy można bardzo dynamicznie jeździć. Jakość wnętrza nie jest na poziomie mercedesa ale za tą cenę bardzo porządne wykonanie. Bagażnik spory, na plus możliwość schowania rolety pod podłogą. Przy jeździe w mieście 5,5l, trasa przy prędkościach do 140km/h 6-7 litra.
3,2
~Romek . L
Hyundai Tucson IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
To raczej jednorazowa przygoda z tą marką , nie jest zła lecz nadal w tyle za pozostałymi . Spalanie w trasie przy 120 -140 koszmarnie wysokie skrzynia 6 tragiczna w działaniu , miast jest ok ale i tak nie idealnie . Jakość i wykonanie mocno średnie usterki sama drobne ( w liczbie 5 ) Prowadzenie średnie , wyciszenie średnie .
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson IV SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2020-2024
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Hyundai Tucson IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Może to wynika ze stylu jazdy (spokojna jazda, bez szaleństw), ale w moim przypadku, gdzie jeżdżę głównie po trasach lokalnych i krajówkach (czyli tak do prędkości 100 km/h), spalanie mam nie większe niż 5 l. Często przy jednostajnej jeździe 90-100 km/h włącza się elektryczny silnik. W mieście potrafi jednak spalić nawet średnio 7, mimo, że jest to hybryda. Na autostradzie, przy prędkości 180 km/h (trzy osoby dorosłe i bagaże) spalał ok. 9 l, przy umiarkowanych 130-140, koło 6-7 l. Więc czytając pozostałe komentarze na temat spalania, stwierdzam, że bardzo dużo zależy od stylu jazdy danego kierowcy.
10,5
Liczba komentarzy: 1
Hyundai Tucson IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Po mieście super - w granicach 7,5 l/100km to norma. W trasie na której utrzymuje się 70-80 kmh potrafi zejść poniżej 6. Natomiast autostrada to dramat. 120 kmh to około 9-10 litrów. 150 kmh to już 12-13. We 4 osoby z boxem i dwoma psami i prędkości 160 kmh (w Niemczech - więc legalnie ;) ) doszło do 16 (SZESNASTU) litrów! Auto samo w sobie jest super, natomiast odradzam przy chęci pokonywania dłuższych tras. Lepiej zainwestować w jakiegoś diesla. Stary Opel w dieslu konsumuje 8 litrów przy jeździe 180 kmh...
10,5
Hyundai Tucson IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Po mieście super - w granicach 7,5 l/100km to norma. W trasie na której utrzymuje się 70-80 kmh potrafi zejść poniżej 6. Natomiast autostrada to dramat. 120 kmh to około 9-10 litrów. 150 kmh to już 12-13. We 4 osoby z boxem i dwoma psami i prędkości 160 kmh (w Niemczech - więc legalnie ;) ) doszło do 16 (SZESNASTU) litrów! Auto samo w sobie jest super, natomiast odradzam przy chęci pokonywania dłuższych tras. Lepiej zainwestować w jakiegoś diesla. Stary Opel w dieslu konsumuje 8 litrów przy jeździe 180 kmh...

Usterki Hyundai Tucson IV

Liczba wpisów: 14
Problem z filtrem cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych nowych Tucsonów (na pewno od 2021)
  • Hyundai Tucson IV
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 218
Nie 19
Nie ma rzetelnej instrukcji serwisu filtra GPF, który jest wymagany przez system w sytuacjach nieokreślonych (generalnie wadliwe rozwiązania w tym zakresie). Np. w moim - pierwszy raz samochód zasygnalizował potrzebę serwisu tego filtra po 900 kilometrach od zakupu a po raz kolejny - po kolejnych 700 kilometrach. Procedura wypalania samodzielnego jest nieskuteczna. Problem pojawia się w wielu samochodach - użytkownicy opisują swoje problemy na forach i grupach na FB (łatwo znaleźć): https://www.facebook.com/groups/470159254367932/posts/692284205488768 https://www.facebook.com/groups/1046557149172457/posts/1271541926673977/ www.facebook.com/groups/629971641641118/ https://hyundaitucson.info/problem-filtrem-czastek-stalych-gpf-kilku-tysiacach-t1809-190.html
85 komentarzy
Szumiace drzwi
  • Hyundai Tucson IV
  • inne
Nowe auto, szumy wiatru powyżej prędkości 80km /h w przednich drzwiach . Przy 130km/h już nie do zniesienia. Auto dwa razy w serwisie bez rezultatu szum cały czas uciążliwy jakby okno było niedomknięte . Jakoś nie widzę wakacji ( a mamy do przejechania 1800km ) w takich warunkach . Ktoś coś ????
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opuszczająca szyba
  • Hyundai Tucson IV
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Posiadam nowego tucsona kupionego w salonie niespełna rok temu. Zaobserwowałem że po powrocie do auta opuszczona jest szyba od strony pasażera po lewej stronie. Sytuacja powtórzyła się już dwukrotnie. Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem?
Hyundai Tucson IV SUV HEV