Szukaj

Informacje o Jaguar XF I

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2015 pierwsza generacja Jaguara XF zastąpiła w ofercie marki model S-Type. Model został zbudowany na platformie podłogowej Ford DEW i na bazie prototypu C-XF. Nie nawiązywał stylistycznie, w przeciwieństwie do poprzednika, do sławnych, starszych Jaguarów. Całkowicie nowy dla marki design, za który odpowiedzialni byli Ian Callum i Jan Thomsmon, sprawił, że XF był autem charakterystycznym. Model po faceliftingu zaprezentowano w roku 2011. Od roku 2012 Jaguar XF dostępny był także w wariancie kombi: XF Sportbrake, która w roku 2014 doczekała się swojej usportowionej wersji – XFR-S Sportbrake).
czytaj więcej
Powagosław
Widać, że Jaguar dopiero pracuje nad swoim nowym stylem, który byłby godną kontynuacją złotej ery brytyjskiej marki. Te tradycje właśnie windują oczekiwania wobec kolejnych modeli Jaguara. Czy XF może im sprostać? Na pewno bardziej niż jego poprzednik. ~Powagosław
Luzacjusz
XF w końcu ma pazury, których brakowało pierwszej generacji tego modelu. Ale nigdy nie zrozumiem, dlaczego taka marka jak Jaguar musi kopiować własne pomysły. Podobieństwo do mniejszego XE zgrzyta jak, nomen omen, kocie pazury na szkle. ~Luzacjusz

Jaguar XF I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Jaguar XF I

Liczba ocen: 34
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~Piotr
Sedan 3.0D V6 240KM 177kW
Jaguar XF I
Bezproblemowy serwis .Będąc na wakacjach na południu kraju,wystąpił awaryjny tryb pracy silnika.Zapytałem się mieszkańców małej wsi,gdzie mógłbym uzyskać pomoc.Wskazano mi mechaniczny zakład,taki zwykły,których jest wiele.Mechanik przyniósł modem z dużym wyświetlaczem,i w ciągu paru minut zdiagnozował po wyświetlonych błędach usterkę.Przez internet,na Allegro zamówiłem pokrywę zaworów,którą za niewielkie pieniądze dostarczano następnego dnia.Używane i nowe pokrywy do wyboru.Brakuje mi tylko tempomatu aktywnego i napędu na cztery koła.Zainstalowane funkcje nigdy nie odmówiły posłuszeństwa.Kocham przyspieszenia,łatwo wyprzedzam zawalidrogi.
3,5
~Slawek
Sedan 3.0D V6 210KM 154kW
Jaguar XF I
Gwarancja 5 lat to lipa. Beznadziejny sieć serwisowa w Polsce, po stwierdzeniu głośnej pracy układu napędowego w ramach gwarancji wymieniono wał napędowy w autoryzowanym serwisie w Bielsku Białej. Wymiana nic nie dała, kolejnym krokiem miała być wymiana tylnego mostu i tu ściana, testy, wizyta "specjalisty"importera i na koniec stwierdzenie, że porównano moje auto z trzema innymi i w każdym tylny most wibruje i hałasuje. Wniosek Jaguar XF w piątym roku użytkowania z przebiegiem 134 000 km -"tylny most musi hałasować, bo w trzech innych też są wibracje"-. To nie pojęte, jak można w ten sposób uzasadniać przerwanie po 7 tygodniach postoju w serwisie naprawę gwarancyjną. To przyznanie, że Jaguary XF są kiepskie. W ten sposób w Polsce niszczy się markę Jaguar. Pozostały kroki prawne, obiecuję, że nie odpuszczę.
4,9
~zb
Sedan Facelifting 2.2 D 200KM 147kW
Jaguar XF I
Nietuzinkowy samochód. Ideał na Polskie drogi. Połączenie designu , elegancji i sportu. Jak dla mnie najlepszy samochód w swojej klasie. Na wstępie powiem że użytkuje auto od 2 miesięcy. Przejechałem 2000 km , póki co jestem zachwycony. testowałem Audi A6, A7, Mbenz E klasse, BMW seri 5 . Wybór padł an Jaguara. Dlaczego? Jest najładniejszym autem i najbardziej oryginalnym z nich wszystkich, ma najbardziej komfortowe zawieszenie i najlepsze wykończenie wraz z wyposażeniem w tej cenie. Silnik 200 km - jest całkiem dobry , w trybie D jak i Sport na skrzyni biegów przyśpiesza fantastycznie.

Raporty spalania Jaguar XF I

Liczba raportów: 62
Średnie spalanie dla Jaguar XF I
9,0 – 18,9
l/100 km
6,2 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Sedan 3.0D V6 S 275KM 202kW
Jaguar XF I
Zależy od warunków na drodze. Teraz pojechałem nim na trasie Kraków-Praga. Jazda autostradowa i drogami szybkiego ruchu, średnia prędkość wg komputera wyszła 105 km/h, ale złożyły się na to oczywiście odcinki gdzie było 180 km/h i odcinki gdzie było 50 km/h przez korek. Przejechałem 572 km i zaparkowałem do pełna, weszło 41,3 litra. Daje to ok. 7,2 l na 100 km. Wyliczenie z baku, komputer zanika średnie spalanie od 0.2 do 0.5 litra na 100 km. Ogólnie auto jeździ bardzo dobrze, na szczęście się nic nie psuje. Takie rzeczy jak tarcze czy klocki i oleje można robić w każdym dobrym zakładzie i nie jest drożej niż jakby dobić w BMW serii 5. Jedyne co zabolało to wymiana rozrządu, ale nie chciałem ryzykować i wymieniłem komplet z pompą. Zrobiłem to w zakładzie który się specjalizuje w Jaguarze, w jednym z dawnych hoteli w Krakowie. Zrobili całość elegancko, ale koszt to 4100 zł. Silnik wbrew gadaniu sprzedawców nie jest na żadnym łańcuchu, ma normalny rozrząd na pasku, a właściwie dwa rozrządy - przedni i tylny, stąd ta cena. Auto ogólnie super.
8,2
Sedan 3.0D V6 S 275KM 202kW
Jaguar XF I
Zależy od warunków na drodze. Teraz pojechałem nim na trasie Kraków-Praga. Jazda autostradowa i drogami szybkiego ruchu, średnia prędkość wg komputera wyszła 105 km/h, ale złożyły się na to oczywiście odcinki gdzie było 180 km/h i odcinki gdzie było 50 km/h przez korek. Przejechałem 572 km i zaparkowałem do pełna, weszło 41,3 litra. Daje to ok. 7,2 l na 100 km. Wyliczenie z baku, komputer zanika średnie spalanie od 0.2 do 0.5 litra na 100 km. Ogólnie auto jeździ bardzo dobrze, na szczęście się nic nie psuje. Takie rzeczy jak tarcze czy klocki i oleje można robić w każdym dobrym zakładzie i nie jest drożej niż jakby dobić w BMW serii 5. Jedyne co zabolało to wymiana rozrządu, ale nie chciałem ryzykować i wymieniłem komplet z pompą. Zrobiłem to w zakładzie który się specjalizuje w Jaguarze, w jednym z dawnych hoteli w Krakowie. Zrobili całość elegancko, ale koszt to 4100 zł. Silnik wbrew gadaniu sprzedawców nie jest na żadnym łańcuchu, ma normalny rozrząd na pasku, a właściwie dwa rozrządy - przedni i tylny, stąd ta cena. Auto ogólnie super.
8,2
Sedan 3.0D V6 S 275KM 202kW
Jaguar XF I
Zależy od warunków na drodze. Teraz pojechałem nim na trasie Kraków-Praga. Jazda autostradowa i drogami szybkiego ruchu, średnia prędkość wg komputera wyszła 105 km/h, ale złożyły się na to oczywiście odcinki gdzie było 180 km/h i odcinki gdzie było 50 km/h przez korek. Przejechałem 572 km i zaparkowałem do pełna, weszło 41,3 litra. Daje to ok. 7,2 l na 100 km. Wyliczenie z baku, komputer zanika średnie spalanie od 0.2 do 0.5 litra na 100 km. Ogólnie auto jeździ bardzo dobrze, na szczęście się nic nie psuje. Takie rzeczy jak tarcze czy klocki i oleje można robić w każdym dobrym zakładzie i nie jest drożej niż jakby dobić w BMW serii 5. Jedyne co zabolało to wymiana rozrządu, ale nie chciałem ryzykować i wymieniłem komplet z pompą. Zrobiłem to w zakładzie który się specjalizuje w Jaguarze, w jednym z dawnych hoteli w Krakowie. Zrobili całość elegancko, ale koszt to 4100 zł. Silnik wbrew gadaniu sprzedawców nie jest na żadnym łańcuchu, ma normalny rozrząd na pasku, a właściwie dwa rozrządy - przedni i tylny, stąd ta cena. Auto ogólnie super.
Jaguar XF I