Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XF I Sedan

Piotr, 5 lat temu
Silnik 3.0D V6 240KM 177kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Jaguar XF I Sedan 3.0D V6 240KM 177kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfortowe pokonywanie długich tras.Trudno ocenić prędkość po zachowaniu auta.Żeby nie przekraczać prędkości,muszę obserwować szybkościomierz.
Inne : Bezproblemowe serwisowanie auta,a przed tym ostrzegali mnie koledzy samochodowcy.
5,0
Całokształt
Bezproblemowy serwis .Będąc na wakacjach na południu kraju,wystąpił awaryjny tryb pracy silnika.Zapytałem się mieszkańców małej wsi,gdzie mógłbym uzyskać pomoc.Wskazano mi mechaniczny zakład,taki zwykły,których jest wiele.Mechanik przyniósł modem z dużym wyświetlaczem,i w ciągu paru minut zdiagnozował po wyświetlonych błędach usterkę.Przez internet,na Allegro zamówiłem pokrywę zaworów,którą za niewielkie pieniądze dostarczano następnego dnia.Używane i nowe pokrywy do wyboru.Brakuje mi tylko tempomatu aktywnego i napędu na cztery koła.Zainstalowane funkcje nigdy nie odmówiły posłuszeństwa.Kocham przyspieszenia,łatwo wyprzedzam zawalidrogi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobre przyspieszenie,cicha praca.Nigdy się nie zdarzyło,aby mi zgasł.Uruchomienie na dotyk.
5,0
Skrzynia biegów
Płynne zmienianie biegów.Praktyczny selektor wyboru trybu pracy silnika.
4,0
Układ jezdny
Dobre prowadzenie na prostej autostradzie,i na krętych górskich drogach.Pewne hamulce,nieraz mnie uratowały przed kolizją.Brakuje mi tylko napędu na cztery koła.
5,0
Karoseria
Po ubiegłorocznym wypolerowaniu,auto lśni jak nowe.Nie stwierdziłem korozji,bo auto garażowane.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera bardzo pomaga,która również pokazuje tor jazdy przy kręceniu kierownicą.
4,0
Ergonomia
Możliwość wyregulowania pozycji siedzenia,która mnie zadowala. Kierownica,bardzo poręczna i dobrze wyprofilowana. Łatwość korzystania z telefonu i tempomatu.Dotykowy ekran bardzo mi odpowiada,wszystko w zasięgu i intuicyjne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W każdych warunkach zapewnia wystarczającą ilość powietrza.Bardzo praktyczne podgrzewanie kierownicy,wentylowane siedzenia,podgrzewane szyby tylne i przednie.Wszystko spełnia moje oczekiwania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czuję się komfortowo,pasażerowie też.
5,0
Wyciszenie
Jestem zadowolony z wyciszenia wnętrza samochodu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt utrzymania podbija 6,3 litra oleju do silnika. Silnik wymaga najwyższej klasy oleju,i niestety trzeba wymieniać co 15 tys. kilometrów.Producent mówi o przebiegu 25 tys.,ale rozsądek nakazuje wymianę częściej.Duży wybór zamienników eksploatacyjnych,za niewielkie pieniądze.Nie korzystam z firmowego serwisu,bo lokalne warsztaty zrobią to samo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem auto jako trzyletnie,więc jako drugi właściciel stosunek jakości do ceny jest O.K.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawe przednie łożysko wymieniłem przy 160 tys. km ,bo je słyszałem.Trochę wcześniej wymieniłem przednie tarcze hamulcowe, bo były porysowane po wewnętrznej stronie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana pokrywy zaworów z lewej strony,bo rozszczelniła się na zgrzewanej krawędzi.To była poważna usterka,bo spowodowała przejście auta w stan awaryjny.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0D V6 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar XF I Sedan