Szukaj

Test euroncap Jaguar XF 2.0 diesel Prestige, RHD

Jaguar XF 2.0 diesel Prestige, RHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
1642 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
80%
Zabezpieczenie przechodnia
83%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35 pkt | 92 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas testu zderzenia czołowego. Samochód zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała pasażera zajmującego miejsce z przodu. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej o pełnej szerokości ochrona wszystkich obszarów ciała kierowcy jak i pasażera zajmującego miejsce z tyłu była dobra. Wyjątek stanowił obszar klatki piersiowej, którego ochrona została oceniona jako należyta. W teście bariery bocznej ochrona wszystkich kluczowych obszarów ciała była dobra. Jednak podczas testu zauważono rozszczelnienie drzwi, mimo iż nie zostały one otwarte model został ukarany. W cięższym teście słupa bocznego ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Przednie miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała marginalne zabezpieczenie. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego jest dostępny dla modelu, działa dla szerokiego wachlarza prędkości. Dotyczy to, także niskich prędkości charakterystycznych dla jazdy w mieście.

Uderzenie przodem
7,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,2pkt
AEB Miasto
2,9 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.2 pkt | 84 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego w testach zderzenia czołowego. Ochrona dziecka 3-letniego została oceniona jako dobra. W trakcie zderzenia bocznego manekiny prezentujące dzieci było odpowiednio posadzone w foteliku, co zmniejszało ryzyko urazów ciała poprzez kontakty ze sztywnymi elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażerska może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować wszystkie dostępne na rynku modele fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
23,2pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
6,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,2pkt
Instrukcja
6,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

29.1 pkt | 80 %

Model wyposażony jest w aktywną maskę. Czujniki umieszczone w zderzaku wykrywają moment uderzenia pieszego i unoszą powierzchnię maski. Dzięki temu tworzy się większy dystans pomiędzy powierzchnią maski, a twarda strukturą silnia. Model wykazał, że system działa poprawnie dla szerokiego wachlarza prędkości i postór pieszego. Wyniki testu dla powierzchni maski były w większości testowanych obszarów dobre. Wyjątek stanowił obszar wzdłuż dolnej krawędzi przedniej szyby oraz sztywnych filarów przedniej szyby, w tych rejonach ochrona została oceniona jako słaba. Zderzak zapewnił również dobrą lub odpowiednią ochronę nóg pieszego. Ochrona miednicy w przeważającej mierze została oceniona jako dobra, miejscami słaba.

Głowa
18,6 pkt
Miednica
4,6 pkt
Nogi
5,9 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.8 pkt | 83 %

Wszystkie pakiety bezpieczeństwa oceniane przez Euro NCAP są standardowym wyposażeniem modelu: elektroniczna kontrola stabilności; system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń; ogranicznik prędkości; system ostrzegający o odjeździe pojazdu; niezależny awaryjny układ hamulcowy. Samochody oznaczone numerem VIN przed VIN nr 15300 różnią się od pojazdu testowanego. Są one wyposażone w system przypominający o zapięciu pasów, który niewystarczająco spełnia wymogi Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Autonomous Emergency Braking
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry