Szukaj

Informacje o Jaguar XF I Sedan 3.0D V6 S 275KM 202kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2015 pierwsza generacja Jaguara XF zastąpiła w ofercie marki model S-Type. Model został zbudowany na platformie podłogowej Ford DEW i na bazie prototypu C-XF. Nie nawiązywał stylistycznie, w przeciwieństwie do poprzednika, do sławnych, starszych Jaguarów. Całkowicie nowy dla marki design, za który odpowiedzialni byli Ian Callum i Jan Thomsmon, sprawił, że XF był autem charakterystycznym. Model po faceliftingu zaprezentowano w roku 2011. Od roku 2012 Jaguar XF dostępny był także w wariancie kombi: XF Sportbrake, która w roku 2014 doczekała się swojej usportowionej wersji – XFR-S Sportbrake).
czytaj więcej
Powagosław
Widać, że Jaguar dopiero pracuje nad swoim nowym stylem, który byłby godną kontynuacją złotej ery brytyjskiej marki. Te tradycje właśnie windują oczekiwania wobec kolejnych modeli Jaguara. Czy XF może im sprostać? Na pewno bardziej niż jego poprzednik. ~Powagosław
Luzacjusz
XF w końcu ma pazury, których brakowało pierwszej generacji tego modelu. Ale nigdy nie zrozumiem, dlaczego taka marka jak Jaguar musi kopiować własne pomysły. Podobieństwo do mniejszego XE zgrzyta jak, nomen omen, kocie pazury na szkle. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 275 KM (202 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 2000 obr/min
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Ergonomia
Średnie spalanie dla Jaguar XF I Sedan 3.0D V6 S 275KM 202kW 2009-2011
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Sedan 3.0D V6 S 275KM 202kW
Jaguar XF I
Zależy od warunków na drodze. Teraz pojechałem nim na trasie Kraków-Praga. Jazda autostradowa i drogami szybkiego ruchu, średnia prędkość wg komputera wyszła 105 km/h, ale złożyły się na to oczywiście odcinki gdzie było 180 km/h i odcinki gdzie było 50 km/h przez korek. Przejechałem 572 km i zaparkowałem do pełna, weszło 41,3 litra. Daje to ok. 7,2 l na 100 km. Wyliczenie z baku, komputer zanika średnie spalanie od 0.2 do 0.5 litra na 100 km. Ogólnie auto jeździ bardzo dobrze, na szczęście się nic nie psuje. Takie rzeczy jak tarcze czy klocki i oleje można robić w każdym dobrym zakładzie i nie jest drożej niż jakby dobić w BMW serii 5. Jedyne co zabolało to wymiana rozrządu, ale nie chciałem ryzykować i wymieniłem komplet z pompą. Zrobiłem to w zakładzie który się specjalizuje w Jaguarze, w jednym z dawnych hoteli w Krakowie. Zrobili całość elegancko, ale koszt to 4100 zł. Silnik wbrew gadaniu sprzedawców nie jest na żadnym łańcuchu, ma normalny rozrząd na pasku, a właściwie dwa rozrządy - przedni i tylny, stąd ta cena. Auto ogólnie super. (Silnik)
8,2
Sedan 3.0D V6 S 275KM 202kW
Jaguar XF I
Zależy od warunków na drodze. Teraz pojechałem nim na trasie Kraków-Praga. Jazda autostradowa i drogami szybkiego ruchu, średnia prędkość wg komputera wyszła 105 km/h, ale złożyły się na to oczywiście odcinki gdzie było 180 km/h i odcinki gdzie było 50 km/h przez korek. Przejechałem 572 km i zaparkowałem do pełna, weszło 41,3 litra. Daje to ok. 7,2 l na 100 km. Wyliczenie z baku, komputer zanika średnie spalanie od 0.2 do 0.5 litra na 100 km. Ogólnie auto jeździ bardzo dobrze, na szczęście się nic nie psuje. Takie rzeczy jak tarcze czy klocki i oleje można robić w każdym dobrym zakładzie i nie jest drożej niż jakby dobić w BMW serii 5. Jedyne co zabolało to wymiana rozrządu, ale nie chciałem ryzykować i wymieniłem komplet z pompą. Zrobiłem to w zakładzie który się specjalizuje w Jaguarze, w jednym z dawnych hoteli w Krakowie. Zrobili całość elegancko, ale koszt to 4100 zł. Silnik wbrew gadaniu sprzedawców nie jest na żadnym łańcuchu, ma normalny rozrząd na pasku, a właściwie dwa rozrządy - przedni i tylny, stąd ta cena. Auto ogólnie super. (Silnik)
8,2
Sedan 3.0D V6 S 275KM 202kW
Jaguar XF I
Zależy od warunków na drodze. Teraz pojechałem nim na trasie Kraków-Praga. Jazda autostradowa i drogami szybkiego ruchu, średnia prędkość wg komputera wyszła 105 km/h, ale złożyły się na to oczywiście odcinki gdzie było 180 km/h i odcinki gdzie było 50 km/h przez korek. Przejechałem 572 km i zaparkowałem do pełna, weszło 41,3 litra. Daje to ok. 7,2 l na 100 km. Wyliczenie z baku, komputer zanika średnie spalanie od 0.2 do 0.5 litra na 100 km. Ogólnie auto jeździ bardzo dobrze, na szczęście się nic nie psuje. Takie rzeczy jak tarcze czy klocki i oleje można robić w każdym dobrym zakładzie i nie jest drożej niż jakby dobić w BMW serii 5. Jedyne co zabolało to wymiana rozrządu, ale nie chciałem ryzykować i wymieniłem komplet z pompą. Zrobiłem to w zakładzie który się specjalizuje w Jaguarze, w jednym z dawnych hoteli w Krakowie. Zrobili całość elegancko, ale koszt to 4100 zł. Silnik wbrew gadaniu sprzedawców nie jest na żadnym łańcuchu, ma normalny rozrząd na pasku, a właściwie dwa rozrządy - przedni i tylny, stąd ta cena. Auto ogólnie super. (Silnik)
Jaguar XF I Sedan