Szukaj

Jeep Cherokee II 4.0 i 4WD 190KM 140kW 1993-1999

Informacje o Jeep Cherokee II 4.0 i 4WD 190KM 140kW 1993-1999

Lata produkcji: 1993 – 1999
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1974 roku. Jeden z najsłynniejszych aut w swojej klasie, jeden z niewielu, które sukces rynkowy w Ameryce powtórzyły również w Europie. Pierwsza generacja Cherokee oznaczona symbolem SJ, spokrewniona ze starszym modelem Wagoneer, była pełnowymiarowym SUV-em. Kolejne, choć nosiły tę samą nazwę, były mniejsze: XJ (1984-2001), KJ (2002-2007) i KK (2008-2013). Trzecią i czwartą generację modelu oferowano w USA pod nazwą Liberty. Od 2014 roku dostępna jest generacja piąta przygotowana wspólnie przez Chryslera i Fiata.
czytaj więcej
Powagosław
Jedno, czego nie można odmówić projektantom tego auta, to odwaga. Cherokee to drastyczne posunięcie, zerwanie z jako taką tradycją, zagranie va banque… Może w tym szaleństwie jest jakaś metoda, może aspirujący do klasy premium Cherokee ma zwrócić na siebie uwagę za wszelką cenę. ~Powagosław
Luzacjusz
Nowy Cherokeee? Wyobraźcie sobie wyraz twarzy faceta, który umawiał się przez internet z dziewczyną z Victoria’s Secret, a ta na randce w realu okazuje się być sobowtórem Homera Simpsona. Taka mniej więcej była moja reakcja na ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1999 roku
Pojemność skokowa 3960 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~norA
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Jak na auto amerykańskie zaskakująco mały (tworzony m.in. z myślą o Europie), jak na auto terenowe - po prostu rewelacyjny! Jeśli kręci Ciebie Wrangler i jazda czasami także poza utwardzonymi trasami, ale Ciebie na niego nie stać, a jednocześnie chcesz auto do jazdy na co dzień, lecz nie tak duże jak Grand Cherokee, to Cherokee (XJ) jest prawdopodobnie dla Ciebie... Proty, zwrotny, praktyczny z bardzo dobrym napędem 4x4 i pancernym układem napędowym - jeden z najlepszych Jeepów (ostatnia konstrukcja w historii AMC) + aut terenowych świata! Auto chyba nie do zjechania...zawiezie Ciebie chyba wszędzie! Diesla TD omijać szerokim łukiem - padaczka na jaką to auto nie zasługuje!
Dodane 11 lat temu
4,1
~Piotrek1980
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 4WD 190KM 140kW
ogólnie jest dobrze; bardzo prosta konstrukcja nie do zdarcia, prowadzi się przyjemnie, wygląda klasycznie, w terenie wprost niesamowite - współczesne terenówki-bulwarówki miękną przy nim, to poza asfaltem pokazuje na co go stać, nawet spalanie można zaakceptować, aha NIE POLECANE WERSJE Z DIESLEM
Dodane 18 lat temu
4,3
~Piotr_Classic
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Za niewielkie pieniądze otrzymuje się prawie kultowe auto, które nie boi się bezdroży ani trasy. Lecz podkreślam jeszcze raz do tego samochodu tylko 4.0 z automatem najtrwalszy. Przestronne nadwozie z małym minusikiem za przestrzeń z tyłu. Trzeba być świadomym spalania. Bardzo trzeba uważać na stan techniczny egzemplarza jaki ma się zamiar zakupić, bywają sztuki po prostu zajeżdżone i silikonem łatane.
Dodane 19 lat temu
Średnie spalanie dla Jeep Cherokee II 4.0 i 4WD 190KM 140kW 1993-1999
17,1
l/100 km
17,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Oczywiście koszty utrzymania ze względu na niezawodność auta będą oscylować głownie wokół paliwa, choć jak na auto tego kalibru z takim napędem, to i tak pali wcale niedużo, zwłaszcza na trasie. Oczywiście ze stałym napędem 4x4 będzie palił trochę więcej, coś za coś, ale przedni napęd można na szczęście odłączyć. Części zamiennych jest dużo i nietrudno dostępne, więc jest z czego wybierać, łącznie z tuningowymi do off-roadu. Z poczciwego Jeepa można zrobić potwora bezdroży jak kogoś to kręci! Jedynie ubezpieczalnie narzucają sobie trochę większe stawki za gatunek pojazdu, ale nic przesadnego - ze średnimi zniżkami OC+NNW zamknie się w okolicach 1000 PLN/rok.
Dodane 11 lat temu
20,3
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Nie będę komentował. takie auto kupuje się sercem a nie względami ekonomicznymi.
Dodane 11 lat temu
21,3
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Automat. Nie jeżdżę ostro ani jakoś zwariowanie. Koła 31 cali MT na to nie pozwalają. Jazda spokojna. Maksymalne spalanie podane na napędzie 4x4 fulltime z reduktorem np242 (jazda w zimie).
Dodane 17 lat temu

Usterki Jeep Cherokee II

Liczba wpisów: 8
Zegary
  • Jeep Cherokee II 2.5 TD 115KM 85kW 1995-2001
  • instalacja elektryczna
  • 23 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
niestety wiek pewnie tu trochę robi co jakiś czas tak z raz w miesiącu wszystkie zegary opadają przestaje ładować alternator silnik zaczyna twardo pracować - lekarstwo trzeba poruszać delikatnie wtyczką od komputera styki czyściłem oglądałem i nic nadal to samo
Dodane 10 lat temu
Hałas i szarpniecia przy pełnym skrecie kierownicy
  • Jeep Cherokee II 4.0 i 178KM 131kW 1984-2001
  • układ kierowniczy
Witam posiadam samochód od niedawna, na poczatku wszystko gralo. Ostatnimi czasy podczas np zawracania lub na malym rondzie gdy dochodzi do pelnego skretu kierownicy, slychac stuki i halas jakby piszczenie, zgrzytanie, centralnie spod kół a nawet delikatne szarpniecia jakby kierownica sama chciala lekko odbijac. Rety nie wiem co to morze byc, jezeli ktos mi moze pomoc zdjagnozować co to moze sie dziac bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
Dodane 15 lat temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Gaśnie podcza dłuższej równomiernej jazdy.
  • Jeep Cherokee II 2.1 TD 86KM 63kW 1988-1995
  • silnik
Podczas jazdy na ustabilizowanych obrotach w sposób nieprzewidywalny pedał gazu robi się "miękki" i spadają obroty aż do zatrzymania. Po ponownym kilkusekundowym rozruchu wszystko wraca do normy aż po jakimś czasie gdy silnik pracuje na ustabilizowanych obrotach sprawa się powtarza. Czy to wtryski? Czy może jakiś czujnik przeregulowuje dawkę paliwa?
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
Jeep Cherokee II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów