Szukaj

Jeep Cherokee II 2.5 TD 115KM 85kW 1995-2001

Informacje o Jeep Cherokee II 2.5 TD 115KM 85kW 1995-2001

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1974 roku. Jeden z najsłynniejszych aut w swojej klasie, jeden z niewielu, które sukces rynkowy w Ameryce powtórzyły również w Europie. Pierwsza generacja Cherokee oznaczona symbolem SJ, spokrewniona ze starszym modelem Wagoneer, była pełnowymiarowym SUV-em. Kolejne, choć nosiły tę samą nazwę, były mniejsze: XJ (1984-2001), KJ (2002-2007) i KK (2008-2013). Trzecią i czwartą generację modelu oferowano w USA pod nazwą Liberty. Od 2014 roku dostępna jest generacja piąta przygotowana wspólnie przez Chryslera i Fiata.
czytaj więcej
Powagosław
Jedno, czego nie można odmówić projektantom tego auta, to odwaga. Cherokee to drastyczne posunięcie, zerwanie z jako taką tradycją, zagranie va banque… Może w tym szaleństwie jest jakaś metoda, może aspirujący do klasy premium Cherokee ma zwrócić na siebie uwagę za wszelką cenę. ~Powagosław
Luzacjusz
Nowy Cherokeee? Wyobraźcie sobie wyraz twarzy faceta, który umawiał się przez internet z dziewczyną z Victoria’s Secret, a ta na randce w realu okazuje się być sobowtórem Homera Simpsona. Taka mniej więcej była moja reakcja na ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2499 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Mateusz
Jeep Cherokee II
Terenowy 2.5 TD 115KM 85kW
Jeepa kupiłem całkowicie przypadkowo - przesiadłem się bezpośrednio z Lexus'a IS200 1 generacji. Jednocześnie, wcześniej byłem zawsze przyzwyczajony do aut japońskich, często też mocnych, dobrze lub świetnie się prowadzących i wygodnych (Subaru, Lancery, 350Z itp.) - potrzebowałem czegoś, czym będę mógł bez obaw latać na co dzień wokół komina i dla własnej frajdy wybrać się w lekki teren - zaznaczam - bez topienia w błocie po klamki czy przepraw przez rzeki. Biorąc pod uwagę poprzednia doświadczenia, Pajero IV w rodzinie, 350Z jako weekendówkę.... Cherokee jest.... Trudny. Nędzny. Marny. Kiepski. Nie dzisiejszy. Po prostu głupi. Po co auto, które nie przyspiesza, nie hamuje, nie skręca.... Ale ale - w kontekście auta, którym możemy jeździć codziennie w tę i na zad bez względu na to czy aktualnie droga jest przejezdna, oraz czysto amatorsko przejechać się przez leśne dróżki - stał się moim najlepszym kumplem. Nie spuszczam się szczególnie nad wyglądem zewnętrznym czy ilością mikrorysek, dzięki czemu co raz częściej jeżdżę "na skróty" - oczywiście odrobinkę dłużej... Ale to naprawdę czysta przyjemność!! A swoją drogą, zdarza mi się także strzelić trasę 600km i powiem szczerze, że jest w niej wyjątkowo relaksujący i nie namawiający na jakiekolwiek szaleństwa - ograniczenia prędkości nas nie interesują, bo i tak nie jesteśmy fizycznie w stanie ich złamać - jazda powyżej 100 kmh to de facto proszenie się o kłopoty - jedna sarenka, jeden gwałtowny ruch kierownicą i możemy przez boczną szybę dokładnie przyjrzeć się strukturze asfaltu tudzież pobliskiego rowu. W mieście? Raczej 40-50 to maks - jeden gówniarz z nosem w smartfonie i oglądamy kolegę z celi obok. Dopóki trzymamy zakres prędkości dozwolonych zaś, nie ma bardziej wyluzowuu...jącego (?) auta .. No może poza mustangiem w automacie :) Jak dla mnie - strzał w dziesiątkę! Początki mogą być trudne... Ale zdecydowanie zyskuje po bliższym poznaniu. Trzeba tylko przestawić myślenie z trybu "za***rdalacza handlowca" i dać na luz. Odwdzięczy się, zaręczam :)
Dodane 2 lata temu
4,9
~madziara
Jeep Cherokee II
Terenowy 2.5 TD 115KM 85kW
Większość opini o VM to opinie negatywne. Mimo tego zdecydowalismy się na zakup disla. Większość z nich to sprowadzone graty, o które nikt nie dbał. I nie dziwie się, że mają tak złą opinię. O zadbany egzemplarz jest trudno. Osób, ktore naprawde znają się na tych silnikach jest bardzo mało. My trafiliśmy na egzemplarz, który potrzebował drobnych napraw eksploatacyjnych plus zrobienie zawieszenia. Lakier w 100 % oryginalny. Jesli chodzi o jazdę w terenie to robimy to dla zabawy i potrafimy odpuścic wiele rzeczy by o niego dbać, ale VM daje rade największym "Dzikom". Wiele osób, z którymi jezdziliśmy są w szoku, że tyle potrafi. Mamy nadzieję, że będziemy cieszyć się VM wiele lat.
Dodane 7 lat temu
3,2
~vector7@o2.pl
Jeep Cherokee II
Terenowy 2.5 TD 115KM 85kW
jest ok, auto da sie pokochać, ma mocny charakter i potrafi odwzajemnić miłość osoby dzierżącej ster... każdy, nieprzypadkowy miłośnik motoryzacji jeździ autem, które stanowi świadomy wybór i jeszcze bardziej świadome uczucie, to tzw. technoharmonia, niestety propagowana przez nielicznych kierowców, a dla całej reszty, która tego nie kuma, motoryzacja będzie problematyczna i nastręczająca całe mnóstwo problemów... to potrzeba cywilizacyjna spowodowała podstrzechowy populizm motoryzacyjny, jednak niestety motoryzacja nie jest dla wszystkich...:)
Dodane 12 lat temu

Usterki Jeep Cherokee II

Liczba wpisów: 8
Zegary
  • Jeep Cherokee II 2.5 TD 115KM 85kW 1995-2001
  • instalacja elektryczna
  • 23 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
niestety wiek pewnie tu trochę robi co jakiś czas tak z raz w miesiącu wszystkie zegary opadają przestaje ładować alternator silnik zaczyna twardo pracować - lekarstwo trzeba poruszać delikatnie wtyczką od komputera styki czyściłem oglądałem i nic nadal to samo
Dodane 10 lat temu
Hałas i szarpniecia przy pełnym skrecie kierownicy
  • Jeep Cherokee II 4.0 i 178KM 131kW 1984-2001
  • układ kierowniczy
Witam posiadam samochód od niedawna, na poczatku wszystko gralo. Ostatnimi czasy podczas np zawracania lub na malym rondzie gdy dochodzi do pelnego skretu kierownicy, slychac stuki i halas jakby piszczenie, zgrzytanie, centralnie spod kół a nawet delikatne szarpniecia jakby kierownica sama chciala lekko odbijac. Rety nie wiem co to morze byc, jezeli ktos mi moze pomoc zdjagnozować co to moze sie dziac bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
Dodane 15 lat temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Gaśnie podcza dłuższej równomiernej jazdy.
  • Jeep Cherokee II 2.1 TD 86KM 63kW 1988-1995
  • silnik
Podczas jazdy na ustabilizowanych obrotach w sposób nieprzewidywalny pedał gazu robi się "miękki" i spadają obroty aż do zatrzymania. Po ponownym kilkusekundowym rozruchu wszystko wraca do normy aż po jakimś czasie gdy silnik pracuje na ustabilizowanych obrotach sprawa się powtarza. Czy to wtryski? Czy może jakiś czujnik przeregulowuje dawkę paliwa?
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
Jeep Cherokee II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów