Szukaj

Informacje o Jeep Compass I SUV Facelifting 2013 2.0 156KM 115kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2016. Compass stanowił dla Jeepa wejście na rynek crossoverów, mniej ortodoksyjnych jeśli chodzi o właściwości terenowe. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Compass Concept zaprezentowany w 2002 roku. Samochód zbudowano na płycie podłogowej DaimlerChrysler/Mitsubishi GS, którą dzielił m.in. z Jeepem Patriot oraz Dodgem Caliber. Od 2011 roku Compass był oferowany w wersji po face-liftingu, który stylistycznie nieco upodobnił go do modelu Grand Cherokee.

czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowy SUV Jeepa będący w przypadku amerykańskiej marki powrotem do przeszłości. Jeep szczyci się stworzeniem pierwszego SUV-a na początku lat 60. (Wagoneer). Dziś segment ten jest silnie obsadzony, ale Compass wyróżnia się w nim charakterystyczną sylwetką, niezłym wykonaniem i rozsądną ceną.

~Powagosław
Luzacjusz

Jakoś nie mogę przekonać się do tego auta. Zachowując wszelkie proporcje, Compass ma w sobie coś z „Bohemian Rhapsody” Queen. Tylko, że tam rock, opera i nastrojowa ballada dają piorunującą całość, a tu efekt końcowy wygląda, jak zbudowany na oślep z kilkunastu różnych, niepasujących do siebie klocków. Ktoś tu chyba nie umie grać w Tetris.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 5100 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik

Wybrane oceny

4,7
~Nikita
Jeep Compass I
SUV Facelifting 2013 2.0 156KM 115kW
Bardzo dobry samochód zarówno na asfalcie jak i na szutrze, przy czym to o czym warto pamiętać - compass to klasyczna, piękna i komfortowa bulwarówka a nie samochód terenowy :) Kupując samochód długo szukałam opinii - niestety internet nie ma ich zbyt wiele, a serwisy traktują ten model trochę po macoszemu, choćby dlatego, że nie jest on zbyt popularny w Polsce. Dlatego obiecałam sobie, że po przejechaniu 15k opiszę swoje wrażenia. Od czego zacząć - przede wszystkim szukałam dobrego połączenia pomiędzy wygodnym suv-em a choćby resztką drapieżności z terenówki. Sprawdzałam Tucsona, Rav4 czy inne podobne samochodu z segmentu. Wszystkie były dla mnie podobne - wygodne i... nudne i absolutnie niczym się nie wyróżniające. Z compassem to była miłość od pierwszego wejrzenia - mimo, że jeżdżę wersją North, to środek daje już dużo przyjemności... skórzane - pięknie przeszyte nicią wykończenia + półskóry fotele - dla mnie - bajka. Duże lusterka, koła 17", wielofunkcyjna kierownica, tempomat i wiele innych bajerów, które są przydatne a jednocześnie nie rozleniwiają. To czego mi brakuje zdecydowanie i to tak, że przymierzam się do dodatkowego założenia to czujniki z tyłu. Niestety - widać przez środkowe lusterko niewiele, a tył jest mało intuicyjny, więc z parkowaniem tyłem mam cały czas problem. Samochód jest cichy, wewnątrz praktycznie słychać tylko wiatr i opony. Ważne - spalanie producenta można włożyć między bajki - zaczyna się od 12 l/100 km w górę i to przy naprawdę oszczędnej jeździe. Powyżej 140 km/h pije już zdrowo - zarówno na benzynie jak i na gazie :) Warto zwrócić uwagę na bardzo dobre nagłośnienie fabryczne - gra naprawdę dobrze - nawet dla wybrednych! I na koniec - możecie wierzyć lub nie - ale gdziekolwiek nie podjeżdżam swoim compassem - zawsze, ale to zawsze towarzyszą mi spojrzenia pełne zaciekawienia - nie, nie sposób pominąć ten samochód na parkingu :)
3,6
~Paulcat
Jeep Compass I
SUV Facelifting 2013 2.0 156KM 115kW
Ten Jeep to samochód który potrafi dać radość w poruszaniu się ale głównie po mieście. Skórzana tapicerka, podgrzewane fotele, radio z dotykowym ekranem i twardym dyskiem, piękny seledynowy kolor podświetlenia daje wiele przyjemności. Automatyczna skrzynia i silnik 2.0 daje spokój i ciszę ale ... do 80kph ... powyżej tej prędkości robi się straszno. Niestety żeby rozpędzić duże auto mając do dyspozycji silnik wolnossący i utrzymać prędkość 130kph trzeba go nieźle wkręcić na obroty ... a wtedy huk staje się nie do zniesienia. Poza tym ten silnik niestety jest za słaby do tej wielkości samochodu. Wyprzedzenie innego pojazdu jest manewrem obciążonym dużym ryzykiem, a jeśli jest potrzeba gwałtowniejszego przyśpieszenia to odczucia są podobne jak przy starcie samolotem pasażerskim ... nie ze względu na szybkość, tylko na hałas. Automatyczna skrzynia powoduje przeskok o 3 biegi w dół, a obroty skaczą na 6000 w górę. Niestety głównie z tego względu zdecydowałem się sprzedać auto i aktualnie rozważam jego wady i zalety na chłodno :) Potencjalni kupcy powinni wiedzieć, że warto rozważać zakup auta od 2013 roku produkcji. Został wtedy wykonany ostatni facelifting i poprawiono większość drobnych usterek które gnębiły to auto.
4,8
~Krzysztof
Jeep Compass I
SUV Facelifting 2013 2.0 156KM 115kW
Znaczek Jeep na masce robi swoje. Auto ma klasę, zwłaszcza biały lakier i czarne felgi 17 - nadają mu bojowego wyglądu. fajne wnętrze z elementami nawiązującymi do klasyki czyli Wranglera. To jest SUV nie terenówka. Kupiłem 2WD do jazdy po asfalcie - sprawdza się w mieście i podróży (był we Włoszech, Hamburgu itd). Dzięki większemu prześwitowi daje radę na drogach polnych.
Jeep Compass I SUV Facelifting 2013