Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee I 5.2 i V8 Limited 215KM 158kW 1992-1999

Lata produkcji: 1992 – 1999
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 1999 roku
Pojemność skokowa 5210 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 215 KM (158 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 375 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Kiris11
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 5.2 i V8 Limited 215KM 158kW
Samochód jest świetny. Komfort dla kierowcy i pasażera bardzo dobry, natomiast z tyłu jest juz nieznacznie gorzej, ponieważ skórzane siedzenia na tylnej kanapie w moim aucie były nowiutkie, nigdy nie były używane to na nich pasażer się ślizgał. Auto praktycznie bezawaryjne,regularna wymiana oleju jak i płynów i do przodu. Brzmienie V8 nie do opisania, auto proste w konstrukcji a co za tym idzie niezawodne. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ok 7 sek. pocisk, nie miał szans golf gti czy jakoś tak, bmw 3 3 litry benzyna, mercedes clk i wiele innych śmiałków. Zostawali w tyle.... https://www.youtube.com/watch?v=ZdaZtyvf_n4 to tak dla niedowiarków.
4,7
~proxa
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 5.2 i V8 Limited 215KM 158kW
Przestrzegano mnie - nie kupuj 4x4 bo wydatki itd... Tymczasem uwielbiam ten samochód wolę nim jeździć zamiast prawie nowym Citroenem C5 ;). Auto wydaje się być nie do zajechania i ten dźwięk V8... Na początek wiadomo trzeba włożyć w używane auto 1000-2000zł naprawić co trzeba i później tylko się cieszyć z jazdy. Spalanie na trasie rekord 16l/100 (lpg) co daje jakieś 8l/100 Pb czyli całe nic przy takim potworze w mieście natomiast 22l/100 LPG jest normą czyli jakieś 11-12l PB to też nie powinno przerażać. :) w zamian dostajemy niezłą rajdówkę z pięknym dźwiękiem i mega wygodą jazdy (wysoko, miękko, bezpiecznie).
4,1
~lens
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 5.2 i V8 Limited 215KM 158kW
Auto się sypie bardziej od alfy. nie ma dnia żeby nie trzeba było zajrzeć pod maskę, wczołgać się pod niego, spryskać wtyczki contact sprayem, coś tam dolać, gdzieś walnąć młotkiem, dodam ze mojego kupiłem za nie cale 4 tys zl. wiec po cenie złomu. jest to mój daily driver którym robie dziennie po 130km, a jak jestem zmuszony do jechania toyota rav4 z 2014 ( super auto) to czuje niesmak i smutek. jeep jest rewelacyjny i nie zamienił bym nawet na nowszego jeep'a :D
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee I 5.2 i V8 Limited 215KM 158kW 1992-1999
18,9
l/100 km
19,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

19,3
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 5.2 i V8 Limited 215KM 158kW
Spalanie 10.2 litra na trasie 2 osoby skrzynia na dachu zzima. Wlane pod korek w Busku przejazd do Kluszkowce. Trasa lekko górzysta i jechałem zaddupiami zgodnie z przepisami. 60km/h do 110km/h max. Nadmieniam że gazu dotykałem a raczej muskałem noga motyla........!!!! W mieście przy ok 0 stopniach czyli zapał 10 min jazdy stop...... Niestety OK 20 literków przy lekkiej nodze. Myślę że ten czołg może i 30 wciągnąć ale wolę nie testować. JAZDA jest za to MEEEGGGAAA przyjemna. Kocham ten złom!!!!!!
21,7
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 5.2 i V8 Limited 215KM 158kW
... Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 wersja LIMITED ... Rewelacyjny bulgot silnika 5,2 V8. Niezły bandyta jeżeli chodzi o jazdę w terenie, przy odpowiednich oponach. Co do spalania, jeżeli łudzisz się, że podawane wcześniej spalania na poziomie średnio 16-18 litrów LPG są realne to raczej nie myśl o zakupie tego auta. W mieście pali jak nic 22-25 litrów LPG, dodam że bez większych korków. W prawdziwych korkach w większych miastach zapewne wyjdzie i 30 litrów. Na trasie przy 110 km/h spala 18-20 litrów LPG. Przy prędkościach wyższych niż 120 km/h zaczynają już mocno huczeć opony i mosty, więc jazda staje się mocno męcząca. Koszty utrzymania/eksploatacji są dosyć wysokie. Polecam się zastanowić czy naprawdę stać kogoś na zakup. Inną sprawą jest fakt, jak wiele frajdy z jazdy daje taka fura. Praktycznie każdy zwraca na niego uwagę, zarówno kobiety jak i faceci. Przy dojeździe pod wiejską dyskotekę w remizie, lepiej wcześniej pozamykać okna, bo laski same wskakuję przez otwarte szyby, już ze zdjętymi majtkami ;) Krótko podsumowując: 1. Wady - spalanie, to wiadome - wysokie koszty utrzymania - niektóre podzespoły są trudno dostępne - miękkie, tapczanowe fotele, której źle trzymają w zakrętach (zwłaszcza skórzane) 2. Zalety + kultowy, szpanerski wóz. Dobry na podryw, albo żeby wzbudzić zazdrośc sąsiada + krawężniki dla niego nie istnieją + naprawdę duża frajda z jazdy, nie do zatrzymania w śniegu lub w terenie + jakość wykonania wnętrza. Jeżeli tylko ktoś dbał o środek to naprawdę auto z tamtych lat może zaszokować wykonaniem + klimatyzacja automatyczna oraz manualna. Jest możliwość ustawienia klimy ręcznie, albo aby działała automatycznie jak klimatronic, wcześniej w żadnych aucie się z tym nie spotkałem. + po drogach leśnych, gruntowych, szutrowych, itp. jazdę określił bym jako dosłownie bezstresową. Nie martwisz się że zahaczysz podwoziem Biorąc pod uwagę wszelkie za i przeciw szczerze polecam tego prawdziwego Jeep-a.
18,8
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 5.2 i V8 Limited 215KM 158kW
Spalanie to koszmar, nie wierzcie tym raportom poniżej, to jakieś wierutne bzdury! W mieście auto nie schodzi poniżej 25 l LPG - NIE MA TAKIEJ OPCJI. Choć auto jest fantastyczne i mega wygodne, sprzedałem je (po trzech miesiącach) ze względu na spalanie i koszt części zamiennych np. chłodnica - 900 zł + robocizna (wyszło 1300 zł bo trzeba dorabiać króćce). W trasie auto pali ok. 15 - 16 l. LPG, przy wolnej stałej jeździe ok. 110 km/h można zanudzić się na śmierć. A jak przyspieszyć to zaraz do 20 l i więcej. Raczej nie polecam ludziom mniej zamożnym, bo nie wyrobicie na benzynę i gaz. Koleś który je ode mnie kupił powiedział mi ostatnio, że wciągu roku musiał do auta dołożyć 11 tys. zł - skrzynia (ok. 4000 zł) tylnie mosty (ok. 4000 tys.) i jeszcze jakieś drobne usterki. Polecam porządnie się zastanowić przed kupnem.
Jeep Grand Cherokee I