Szukaj

Informacje o Kia Ceed III Hatchback

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kię Ceed trzeciej generacji zbudowano na nowej platformie podłogowej „K2”, co sprawiło, że w porównaniu do poprzedniej generacji modelu samochód jest o 20 mm szerszy oraz 23 mm niższy. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2.650 mm. Zwis przedni został skrócony o 20 mm (do 880 mm), tylny natomiast wydłużono o tyle samo (do 780 mm). Nowa platforma podłogowa sprawiła też, że przestronniejsze jest nie tylko wnętrze nowego modelu, ale także bagażnik, którego gabaryty zwiększyły się teraz do 395 litrów. Nowa Kia Ceed zapewnia podróżującym więcej miejsca nad głową oraz większą szerokość na poziomie ramion, a kierowcy – niższą pozycję za kierownicą. Wraz z debiutem Ceeda III zmieniona została jego nazwa, z której zniknął apostrof występujący w dwóch poprzednich wcieleniach kompaktowej Kii (Cee'd).
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4310 mm
Szerokość 1800 mm
Wysokość 1447 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1565 mm
Rozstaw kół - tył 1573 mm
Zwis przedni 880 mm
Zwis tylny 780 mm
Prześwit 150 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1318 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 395 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Karol
Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW
Kia Ceed III
Kupiłem ten samochód w wersji wyposażenia M z przebiegiem niecałych 20k. Wcześniej jeździł jako samochód w wypożyczalni - świadom tego faktu zdecydowałem się na jego zakup. Ceed'em jeżdżę już nieco ponad 2 lata. Samochód jest z tych gdzie wsiadasz, odpalasz i jedziesz gdzie chcesz. Dzielnie radzi sobie w codziennym użytkowaniu, ale jest nieco delikatny. Wersja hatchback niestety nie powala przestrzenią w bagażniku. Jeżeli wozisz coś dużego (często) i musisz dociskać klapę na siłę to po pewnym czasie plastiki mogą wyskoczyć ze swoich mocowań i będzie trzeszczeć. Ogólnie oceniam ten samochód wysoko. W codziennej, częstej jeździe po pewnym czasie coś może się pokazać, najczęściej są to małe rzeczy - ale wkurzające (coś trzeszczy, skrzypi... :) 1.4 przy umiejętnym traktowaniu (i nie zajeżdżaniu go pseudo eco drivingim) jest przyjemnym i ekonomicznym motorem.
3,1
~AdamWalter
Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Kia Ceed III
Szczery Jerry. Zastanowcie sie i obowiazkowo zrobcie nim tak ze 200km zanim go kupicie, bo z zewnatrz wyglada fajnie, ale w srodku czuc...taniocha. Najwieksza bolaczka to slabe fotele przednie, oraz praktycznie brak sensownej regulacji fotela pasazera (wysokosci nawet nie da sie ustawic). OWszem, to wersja M za "tylko 100tys", wiec mozecie poszalec i kupic bardziej wypasiona wersje L czy nawet GT, ale to juz wydate rzedu 130-140tys. JEdnak gdybyscie chcieli kupic wersje M (taka srednia), to miejcie na uwadze, ze nic sie w niej nie da dokupic - ani fajnych pakietow bezpieczenstwa (np. AEB), ani podgrzewanych foteli/szyby. Jazda z takimi fotelami, kiepsko dzialajacy filtr kabinowy, oraz za duzy przechyl na zakretach powoduja duze zmeczenie na dluszych trasach.
4,6
~Kondzio
Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW
Kia Ceed III
Najbogatsza wersja z tym silnikiem (wersja L z pakietembussines line ), instalacja LPG założona w salonie. Przez niecały rok przejechałem ponad 10 tyś km. Nic się nie zepsuło, z LPG pracuje idealnie, małe spalanie - od min 8 l do maks 9,5. Minusy to silnik (poprzednio miałem i mam samochody z większymi i mocniejszymi silnikami z turbinami), w tym mam wrażenie że rowerem szybciej bym się rozpędził spod świateł... może to kwestia przyzwyczajenia, do dużo mocniejszych i szybszych aut. Przyśpieszenie (nie ma różnicy czy benzyna czy LPG) to tragedia - boję się wyprzedzać. Na plus - ładny (przyciemniane szyby, felgii 17, full LED światła, skórka na siedzeniach, kamera cofania itp) i super oszczędny - średnio ok 8,5 l LPG, oraz wielkość (parkowanie itp) - wersja HB, kombi było dużo dłuższe, potrzebowałem małego samochodu dla wysokiej osoby i oszczędnego. Fajnie działa asystent pasa ruchu, kiepsko tempomat, bo nie jest aktywny (w moim 2-gim samochodzie mam aktywny który sam hamuje i przyspiesza) i w tym już ze 2 razy zahamowałem w ostatniej chwili. Poza tym powyżej pewnych prędkości (może 100, może 120 jest głośny - słychać koła). Generalnie tak sobie jak porównuję go do mojego 2-go autka, ale tamto było ze 4 razy droższe od tego, więc może niepotrzebnie tyle krytyki, ale mogło być lepiej. Generalnie ze względu na powolność auta i hałas przy wyższej prędkości mam mieszane uczucia i chyba teraz dołożył bym np 50 tyś i kupił coś innego - np skode superba 2.0 tdi 190 z fajnym wyposażeniem można mieć za ok 120-130 pln, albo może kie sportage diesel 4x4 . Wiem że to inne samochody ale różnica jest niewielka w kasie, a zupełnie inaczej jeżdżą, Dlatego dałem że 2x bym już nie kupił
Średnie spalanie dla Kia Ceed III Hatchback
6,7 – 8,6
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Kia Ceed III
Po 9 tys km można już coś powiedzieć. Miasto spokojna jazda bez korków 6,2-7,0l/100km (w zimę +0,5l). Drogi krajowe 80-90kmh spokojnie można uzyskać 4,8/100km. Drogi ekspresowe ~110kmh to wynik od 5,2l/100km - tu dużo zależy od obciążenia (liczba osób) oraz czy przypadkiem nie jedziemy pod wiatr (wtedy do 6,5l/100km). Oczywiście jak w każdej benzynie (z turbo) - prędkość 130kmh to już ok 7,5l/100km. Warti dodać że czasem średnia wypada bardzo wysoka, czego powodem jest okresowe wypalanie filtra GPF - Wtedy na odcinku 40km, gdzie zwykle miałem np. 6,2 wychodzi 7,8 ale to normalne (i na szczęście stosunkowo rzadkie zjawisko, raz na ok 1000km).
6,5
Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Kia Ceed III
Niestety wielkie rozczarowanie, po mieście na krótkich odcinkach, częste gaszenie samochodu, i powtórny start po jakimś czasie, trudno zejść po niżej 9,5 l, zazwyczaj między 10-11,5 ( na mrozie raczej koło 11- pewnie podobnie w lecie na klimie). Jazda poza miastem spokojnym tempem okolica 6,5l, autostrada 130 +\- okolica 6,5-7 l, powyżej 140 spalanie rośnie do około 8,5l, dłuższy odcinek przy prędkości 160-170 spalanie sięga nawet 10l. Niestety nie od dziś wiadomo ze silniki KIA nie należą do najoszczedniejszych.
5,9
Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Kia Ceed III
Wcześniejszy raport był z pierwszych 1000 km jazdy. Teraz aktualizuję. Auto przeszło przy 1,2k km wymianę oleju, ma przejechanych obecnie 3k km. Rekordowe spalania wyniosły 4,6 (5% autostrada, 55% teren zabudowany o małym natężeniu ruchu i małej ilości skrzyżowań, 40% poza terenem zabudowanym), oraz 4,5(!) 98% trasa S-8 92 km/h. Jednak w bardziej codziennej jeździe (80% 50-60km/h, 20% odcinki do 90 km/h, łącznie odcinki 25km) wychodzi w granicach 5,2-5,5. Niestety, typowa jazda po mieście z dużą ilością skrzyżowań to już znaczny wzrost zużycia paliwa. Generalnie, auto najlepiej czuje się na VI biegu przy 70-85km/h i długie trasy. Praktycznie

Usterki Kia Ceed III

Liczba wpisów: 11
przegrzewający się silnik-wada fabryczna głowicy silnika
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW 2018-2021
  • układ chłodzenia
  • 1 tys. km
Silnik pokazuje wyższą temperaturę niż 90 st, przy obciążeniu silnika nawet 110-130 st, powód wada odlewu głowicy silnika tzn zwężenie kanałów chłodzących. Przebieg 300 kilometrów czyli 1 dzień jazdy!!!! Wada fabryczna usuwana przez serwis już 3 tydzień i nie wiadomo ile jeszcze. Szok, koszmar, nieprawdopodobna historia- przy dzisiejszym procesie produkcji mogą się zdarzyć takie rzeczy? Widocznie mogą, jestem tego najlepszym przykładem, najgorsze że jest brak kontaktu ze strony koncernu KIA ( nie mylić z serwisem wykonującym naprawę) Serwis lokalny robi co może, ale Panowie/Panie w centrali KIA może w takiej ciężkiej sprawie należało by jakoś pochylić nad tematem i pomóc klientowi? Miał być spokojny wyjazd na wakacje, a wyszedł koszmar, którego ni życzę najgorszemu wrogowi.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Tempomat
  • Kia Ceed III Hatchback 1.5 T-GDI 160KM 118kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • 7 tys. km
Po naciśnięciu przycisku mode nie mogę ustawić tempomatu. Problem się pojawia nawet po wygranej aktualizacji oprogramowania, a komputer nie pokazuje żadnego błędu. Na YT jest Nawet filmik z tym problemem
Oczekuje na rozwiązanie
asystent zapobiegania kolizji
  • Kia Ceed III Hatchback
  • inne
  • 54 tys. km
podczas jazdy wyświetla się komunikat "asystent zapobiegania kolizji wyłączony, kamera cofania zablokowana", po wyłączeniu i włączenia silnika komunikat znika, ale pojawia się po kilku minutach jazdy
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed III Hatchback