Szukaj

Informacje o Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019

Lata produkcji: 2018 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia

Wśród benzynowych jednostek napędowych do wyboru znajdziemy najnowsza odmianę popularnego turbodoładowanego silnika T-GDi o pojemności 999ccm z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 120 KM oraz nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi, który w ofercie silników zastąpił wysłużoną jednostkę napędową 1,6 GDI. Nowy silnik T-GDi z rodziny „Kappa” oferuje maksymalną moc 140 KM. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki jednostka napędowa 1.4 T-GDi generuje maksymalny moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowej. Jednostka napędowa 1,4 MPi o mocy 100KM z wielopunktowym wtryskiem paliwa również znajdzie się w ofercie producenta.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Silnik - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Karol
Kia Ceed III
Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW
Kupiłem ten samochód w wersji wyposażenia M z przebiegiem niecałych 20k. Wcześniej jeździł jako samochód w wypożyczalni - świadom tego faktu zdecydowałem się na jego zakup. Ceed'em jeżdżę już nieco ponad 2 lata. Samochód jest z tych gdzie wsiadasz, odpalasz i jedziesz gdzie chcesz. Dzielnie radzi sobie w codziennym użytkowaniu, ale jest nieco delikatny. Wersja hatchback niestety nie powala przestrzenią w bagażniku. Jeżeli wozisz coś dużego (często) i musisz dociskać klapę na siłę to po pewnym czasie plastiki mogą wyskoczyć ze swoich mocowań i będzie trzeszczeć. Ogólnie oceniam ten samochód wysoko. W codziennej, częstej jeździe po pewnym czasie coś może się pokazać, najczęściej są to małe rzeczy - ale wkurzające (coś trzeszczy, skrzypi... :) 1.4 przy umiejętnym traktowaniu (i nie zajeżdżaniu go pseudo eco drivingim) jest przyjemnym i ekonomicznym motorem.
4,6
~Kondzio
Kia Ceed III
Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW
Najbogatsza wersja z tym silnikiem (wersja L z pakietembussines line ), instalacja LPG założona w salonie. Przez niecały rok przejechałem ponad 10 tyś km. Nic się nie zepsuło, z LPG pracuje idealnie, małe spalanie - od min 8 l do maks 9,5. Minusy to silnik (poprzednio miałem i mam samochody z większymi i mocniejszymi silnikami z turbinami), w tym mam wrażenie że rowerem szybciej bym się rozpędził spod świateł... może to kwestia przyzwyczajenia, do dużo mocniejszych i szybszych aut. Przyśpieszenie (nie ma różnicy czy benzyna czy LPG) to tragedia - boję się wyprzedzać. Na plus - ładny (przyciemniane szyby, felgii 17, full LED światła, skórka na siedzeniach, kamera cofania itp) i super oszczędny - średnio ok 8,5 l LPG, oraz wielkość (parkowanie itp) - wersja HB, kombi było dużo dłuższe, potrzebowałem małego samochodu dla wysokiej osoby i oszczędnego. Fajnie działa asystent pasa ruchu, kiepsko tempomat, bo nie jest aktywny (w moim 2-gim samochodzie mam aktywny który sam hamuje i przyspiesza) i w tym już ze 2 razy zahamowałem w ostatniej chwili. Poza tym powyżej pewnych prędkości (może 100, może 120 jest głośny - słychać koła). Generalnie tak sobie jak porównuję go do mojego 2-go autka, ale tamto było ze 4 razy droższe od tego, więc może niepotrzebnie tyle krytyki, ale mogło być lepiej. Generalnie ze względu na powolność auta i hałas przy wyższej prędkości mam mieszane uczucia i chyba teraz dołożył bym np 50 tyś i kupił coś innego - np skode superba 2.0 tdi 190 z fajnym wyposażeniem można mieć za ok 120-130 pln, albo może kie sportage diesel 4x4 . Wiem że to inne samochody ale różnica jest niewielka w kasie, a zupełnie inaczej jeżdżą, Dlatego dałem że 2x bym już nie kupił
4,9
~gorofil
Kia Ceed III
Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW
W zasadzie ten samochód jest jak na swoją klasę rewelacyjny. Stosunek ceny do wyposażenia jest chyba trudny do pobicia. Jak dotąd nie znalazłem w nim prawie żadnych minusów. Oby tylko był równie niezawodny jak jego poprzednik z I generacji, którym jeździłem 12 lat.

Usterki Kia Ceed III

Liczba wpisów: 25
"chrupanie" pedału sprzęgła
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Wadliwa plastikowa tulejka pedału sprzegła. 2 auta po przejechaniu ok. 5k km w obu zaczeło sie to samo - czyli przy wciskaniu sprzegla spręzyna przeskakuje przez tulejke wydajac dzwiek "chrupania" i powoduje to wyczuwalny opor na sprzegle, poza tym irytuje bo pierwszy serwis (W-wa Połczyńska: Kierownik serwisu "musi się wytrzeć" - wiecej tam nie wróciłem), drugi serwis olał usterkę. Nie wplywa to na prace ukladu a le strasznie wk... kiedy przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać strzelanie sprężyny, czasami jest obecne przez 500 km, a przez następne 500 znika... Irytacja pozostaje :(
2 komentarze
Drgania silnika
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 39 tys. km
W trakcie trasy (ok. 60 km) w połowie drogi przy rozgrzanym już silniku, wystąpiły drgania przy dodawaniu gazu i brakowało mocy. W mniejszym stopniu objawy były odczuwalne przy przełączeniu skrzyni biegów w tryb Sport. Jak już dojechałem na miejsce, to zostawiłem auto na parkingu i po ok. 1 godzinie wróciłem do auta. Od odpalenia, przez całą drogę powrotną problem już nie wystąpił, silnik pracował normalnie, równo (powrót w trybie Normal). Jestem umówiony na wizytę w ASO w celu diagnostyki. Ale poza tą jedną sytuacją kilka dni temu problem się już nie powtórzył.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Problem z oświetleniem zewnętrznym
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • nadwozie
  • 15 tys. km
Mam problem z oświetleniem zewnętrznym a dokładnie co jakiś czas nie działa jeden reflektor z przodu i jedna lampa pozycyjna z tyłu. Dodatkowo kierunkowskaz miga bardzo szybko. Na desce rozdzielczej informacja: "Sprawdź kierunkowskazy" lub "Sprawdź reflektory (światła mijania)" Na serwisie raz zrobili aktualizację oprogramowania (pomogło na miesiąc), ostatnio był lutowany jakiś kabel przy haku holowniczym (po tygodniu problem się ponowił, na razie na kilkanaście sekund ale już kilka razy). Jak jadę na serwis oczywiście usterka nie występuje a na komputerze nic nie widzą.. Czy ktoś miał może podobne problemy? Dziękuję.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kia Ceed III Hatchback