Szukaj

Kia Optima I Sedan Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Kia Optima I Sedan Facelifting

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Klasa średnia

Pierwsza europejska generacja modelu i jednoczeÅ›nie czwarta generacja w globalnej ofercie marki, produkowana w latach 2010-2015. Pierwsze dwa modele Optimy byÅ‚y oferowane w Europie pod nazwÄ… Magentis. Auto zostaÅ‚o zaprojektowane przez gÅ‚ównego stylistÄ™ marki, Petera Schreyera oraz WÅ‚ocha Davide Limongelliego, zgodnie z koncepcjÄ… „Tiger Nose” zastosowanÄ… wczeÅ›niej m.in. w modelach Sportage i Sorento. Samochód zbudowano na pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Hyundaia i40, byÅ‚ też spokrewniony (ale nie tak blisko jak jego poprzednicy) z Hyundaiem Sonata. W 2014 roku Optima zostaÅ‚a poddana faceliftingowi.

czytaj więcej
Powagosław
Optima, choć rodowód ma koreański, a jej główną areną jest Ameryka, bardzo szybko przejęła współczesną niemiecką filozofię budowania samochodów. Gdy już coś się udaje, a ten model bez wątpienia udanym jest, kolejne generacje ewoluują dyskretnie i powoli. ~Powagosław
Luzacjusz
Optymalny, pardon – optimalny sedan klasy Å›redniej. W Ameryce daÅ‚ szkołę wszystkich Dodge’om i Chryslerom. W Europie konkurencja (jeszcze) nie strzela sobie takich samobójów. Ale Optima to dziÅ› dla niej godny, choć niedoceniany rywal. +1 ~Luzacjusz
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4845 mm
Szerokość 1830 mm
Wysokość 1455 mm
Rozstaw osi 2795 mm
Rozstaw kół - przód 1591 mm
Rozstaw kół - tył 1591 mm
Zwis przedni 965 mm
Zwis tylny 1085 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 505 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,3
~baka1408
Kia Optima I
Sedan Facelifting 2.0 DOHC 165KM 121kW
Kia Optima to samochód pełen sprzeczności - z jednej strony dynamicznie skrojona sylwetka, nowocześnie stylizowane wnętrze ze sportowo ukształtowaną kierownicą i nietuzinkowo zwróconym panelem głównym w stronę kierowcy. Z drugiej zaś strony gumowy, nieprecyzyjny i nieprogresywny układ kierowniczy, fatalny silnik o kiepskich osiągach i przeciętnym brzmieniu oraz wątpliwej jakości skrzynia biegów - nie zdradzająca z pewnością żadnych znamion sportowego charakteru. W mojej recenzji starałem się podejść do tematu obiektywnie i porównać Optimę zarówno z samochodami tej samej klasy, jak i kompaktami, którymi wcześniej miałem okazje jeździć. I w mojej opinii samochód ten nie jest warty zakupu - nawet w przypadku najtańszej wersji, nie mówiąc już o droższych, których ceny dochodzą do 130 000zł, a nie oferują nic więcej w kwestii silnika, układu jezdnego czy też skrzyni biegów. Nie chcę przez to powiedzieć, że to zły samochód. Ma swoje plusy i potrafi zrobić na prawdę niezłe wrażenie swoim wyglądem, ale porównując go bezpośrednio z przykładowym Passatem, to samochody z innej ligi - zarówno w materii jakości wykończenia wnętrza, radości z jazdy, osiągów czy też komfortu dla kierującego. A cena jest ta sama. W związku z powyższym ciężko znaleźć mi klienta, dla którego ten samochód byłby optymalnym wyborem. Jedyna wersja, która miała by w mojej opinii jakiś sens, to diesel 1.7 w połączeniu z automatem - z pewnością odpadają minusy związane ze skrzynią biegów oraz wysokim spalaniem, choć bezdyskusyjnie rośnie cena. PLUSY : + Wygodne, obszerne wnętrze, z dużą ilością miejsca dla kierowcy i pasażerów. + Miękkie i dobrze tłumiące nierówności zawieszenie. + Design i wygląd, zarówno w środku jak i na zewnątrz. MINUSY : - Kiepski układ kierowniczy. - Silnik o fatalnych osiągach i sporym spalaniu. - Słabiutkie wyciszenie wnętrza. - Przeciętna skrzynia biegów o krótkich przełożeniach. - Przeciętne wykończenie wnętrza z dyskusyjną w kilku punktach ergonomią.
Dodane 9 lat temu
4,5
~kreegz
Kia Optima I
Sedan Facelifting 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
Auto przestronne, wygodne i wybijające się na tle typowych graczy segmentu D (Mondeo, Insignia, Passat). Dobra widoczność, przyzwoite wyciszenie, fajny silnik i miło pracujący automat. Zdecydowanie na plus po przesiadce z Mondeo (a wcześniej Avensisa). Kia potrafi jednak zaskoczyć :)
Dodane 7 lat temu
3,9
~AndreyA
Kia Optima I
Sedan Facelifting 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
Ogólnie jestem zadowolony, dostałem to czego oczekiwałem. Zobaczymy jak rozwinie się sprawa zawieszenia degradowanego przez miasto Wrocław oraz jak będzie się zachowywać ASO na gwarancji. Te dwa punkty są najsłabszą cześcią tego zakupu.
Dodane 10 lat temu
Åšrednie spalanie dla Kia Optima I Sedan Facelifting
8,4 – 10,0
l/100 km
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Kia Optima I
Sedan Facelifting 2.0T GDI 278KM 204kW
Jak na prawie 300km polecam zdecydowanie spalanie to bajka najmniej w Niemczech na autostradzie miałem 6,2L średnio na autostradzie jest 7-8,5L miasto 9-11L co tu dużo mówić olej zmieniać często bo Max 5tyś mil (8tyś km) w skrzyni automatycznej co 30tyś mil (50tyś km) i tylko lać paliwo szczerze polecam.
Dodane 5 lat temu
6,2
Kia Optima I
Sedan Facelifting 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
Jaki na razie zrobiłem około 4000 km, głównie po Warszawie. Przy jeździe po Warszawie spalanie wynosi 6-7 litrów. Przy szybszej autostradowej jeździe 7litrów. Przy wolniejszej trasie poza miastem udało się osiągnąć 5,4.
Dodane 9 lat temu
9,7
Kia Optima I
Sedan Facelifting 2.0 DOHC 165KM 121kW
Główny koszt utrzymania stanowi paliwo, na który Optima ma spory apetyt. W przypadku nowego samochodu trudno mówić o jakiś większych kosztach utrzymania, ale ceny części i serwis raczej nie należą do przesadnie wysokich. Podejrzewam, że jedynym plusem wiekowej konstrukcji silnika jest jego wysoka niezawodność, co wpływa na niskie koszta eksploatacji po upływie kilku(nastu) lat.
Dodane 9 lat temu
Kia Optima I Sedan Facelifting

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów