Szukaj

Informacje o Kia Rio III Hatchback 5d

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia

Trzecia generacja modelu (oznaczona symbolem UB) produkowana w latach 2011-2017. Stylistyka Rio III została ujednolicona z innymi samochodami w ofercie marki Kia – jej charakterystycznym elementem był tzw. grill „Tiger nose”. Projektantem auta był główny designer Kii, Peter Schreyer. Podobnie jak model drugiej generacji, oferowano go w wersjach hatchback (5-drzwiowej oraz – nowość – 3-drzwiowej) oraz 4-drzwiowego sedana. Bliźniaczym modelem Rio III był Hyundai Accent czwartej generacji. Od 2014 roku Rio III był oferowany po face-liftingu. W Chinach dostępny pod nazwami Pride i K2.

czytaj więcej
Powagosław

Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

~Luzacjusz

Kia Rio III Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Promień skrętu 5,26 m
Długość 4045 mm
Szerokość 1720 mm
Wysokość 1455 mm
Rozstaw osi 2570 mm
Rozstaw kół - przód 1521 mm
Rozstaw kół - tył 1525 mm
Zwis przedni 805 mm
Zwis tylny 670 mm
Prześwit 140 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1350 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1324 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1323 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1301 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 523 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 288 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Układ jezdny - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~Paweł
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW
W moim przypadku auto przeznaczone na dojazd do pracy w mieście gdzie wiecznie stoję w korkach. Widział, że część użytkowników wypowiada się negatywnie co do dynamiki auta z silnikiem 1,2 - w mojej ocenie jest wręcz przeciwnie, zbiera się ze świateł jak należy i nawet przy wyprzedzaniu potrafi zostawić inne auta w tyle. Przez prawie 3 lata jeszcze nic nie robiłem w nim. Co roku serwis w ASO, pierwszy 180 zł, drugi 680 zł (na drugim w ASO poinformowano mnie, że tuleje wahacza są już...20k km do wymiany za 500 zł. Żadne stuki i problemy w prowadzeniu nie występowały. Gdy powiedziałem, że nie będę ich robił Pan z ASO przy odbiorze auta powiedział, że wymienili w ramach gwarancji...hmm część eksploatacyjne wymieniają na gwarancji - co najmniej ciekawe). Obiektywnie stwierdzając silnik 1,2 i 5 biegowa skrzynia nie nadają się na autostrady - przy 130 km jest już dość głośno w środku i obroty są na poziomie 4k. W tym roku robiłem klimatyzację ale to tylko male uzupełnienie czynnika z odgrzybianiem za 100 zł. Jak już jestem przy klimatyzacji to w moim przypadku ostatnio występowały metaliczne dźwięki wiatraka przy jej włączaniu - ale na 99% chodziło o smarowania bo teraz przy jej "dobiciu" nic już nie słychać. Lakier w aucie jest słaby, mam czarne auto i widać każde oparcie się, nawet ostatni zauważyłem odprysk na masce od jakiegoś kamyczka - zapłaciłem za lakier 1700 zł a niewart jest złotówki. Reasumując zapłaciłem za auto 42000 i uważam że był to doskonały wybór w tej klasie z tak bogatym wyposażeniem, ergonomią jazdy i mimo tych wahaczy z serwisem gwarancyjnym. Szczerze polecam
4,2
~KobiBe
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW
Samochód użytkuję od 2 lat, więc myślę, że moja ocena będzie obiektywna i poparta jakimiś praktycznymi uwagami. Główne kryteria, jakimi kierowałem się podczas zakupu tego samochodu zostały spełnione niemalże w 100%. Samochód miał fajnie wyglądać, być oszczędny, dobrze wyposażony oraz tani w utrzymaniu i to wszystko w rozsądnej cenie. Ważna była również 7 letnia gwarancja, która do końca obowiązywania obejmuje niemalże najważniejsze podzespoły. Poza RIO brałem pod uwagę jeszcze Hyundaia i20, ale stosunek jakości, wyposażenia do ceny wypadł bardzo kiepsko. Bardzo ważne są dla mnie materiały użyte podczas produkcji oraz sposób ich spasowania. Jak na samochód za 46000 zł uważam, że jest bardzo dobrze. Plastiki deski rozdzielczej oraz drzwi są twarde, ale dobrej jakości. Mały minus do spasowania elementów deski, które przy nierównościach lubią stukać w okolicy słupka przy lusterku bocznym z prawej strony. Materiał foteli w kolorze beż nie brudzi się tak bardzo jak się tego spodziewałem. Samochód w podstawie poza tym co ma cała konkurencja (m.in. wspomaganie kierownicy, 6 poduszek, ABS, ESP itd itp. ) ma również kierownicę wielofunkcyjną, radio CD MP3, USB, czujnik parkowania (dostałem gratis), klimatyzację manualną, elektrycznie odsuwane szyby z przodu (kierowcy aut.), komputer pokładowy. Za takie pieniądze, nikt z konkurencji nie oferuje aż tyle. Prawdę mówiąc jedyną rzeczą do jakiej mógłbym się przyczepić to miękki lakier (brązowy metalik), który z kamykami radzi sobie całkiem nieźle, ale każde otarcie się o karoserie czy mycie twardą szczotką zostawia trwałe ślady. W zeszłym miesiącu odbyłem pierwszy główny przegląd po upływie 2 lat w serwisie Car Droom w Warszawie. Zapłaciłem 701 zł (po rabacie) za wymianę oleju, filtra oleju, filtra klimatyzacji, filtra paliwa, płynu hamulcowego z inspekcją oraz kontrolą powłoki lakierniczej. Przeglądy w kia są co dwa lata co daje 350 zł/rok - ktoś da mniej? ;)
3,9
~MateuszM
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Patrząc ogólnie na samochód, można śmiało powiedzieć, że jest dobrze, choć mogłoby być lepiej ale nie ma co narzekać. Jest to typowy mieszczuch, przeznaczony do stabilnej jazdy po mieście i na krótkie trasy pozamiejskie. Kupując samochód KIA Rio nie oczekiwałem jakości Mercedesa, szybkości Ferrari itd. lecz normalnego solidnego auto do miasta. Uważam, że cena jest adekwatna do wartości/jakości jaką prezentuje KIAnka. Chyba najwiekszym minus tego auto to jednak zawieszenia, której jest zbyt sztywne, zbyt sprężyste czyli mało komfortowe. Aaaa plusy to cała reszta.
Średnie spalanie dla Kia Rio III Hatchback 5d
6,1 – 6,7
l/100 km
4,6 – 6,1
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW
Auto jeżdżone praktycznie wyłącznie w trasie i w większości ekspresówkami/autostradami. Przy jeździe w takich warunkach do 120 km/h spalanie jest trochę ponad 5,5 litra (dokładnie 5,52), natomiast kilka wizyt w dużym mieście pozwala mi powiedzieć, że zużycie wzrasta w takim przypadku do 6,5 litra. Minimalnie, przy bardzo rekreacyjnej trasie zwykłymi krajówkami i powiatówkami udało mi się zejść do 4,8 litra na jednym baku, a inne tego typu trasy przyniosły wyniki w granicach 5,0-5,2 litra. Samochodem zrobiłem już prawie 40 tys km i to na podstawie tego dystansu wstawiam niniejszy opis.
6,3
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Auto użytkowane od nowości (2015). Pierwsze trzy miesiące spalanie na poziomie 6,8-6,9l /100km. Po trzech miesiącach średnie spalanie na poziomie 6,3-6,4 / 100km. Spalanie przy dość ekonomicznej jeździe (drogi lokalne 70%, miasto 20%, autostrady i ekspresówki 10%). Fatalny lakier (lekkie puknięcie i zostaje odprysk), fatalna jakość plastyków we wnętrzu, niewygodne fotele - szczególnie odczuwalne podczas dłuższych tras. Bardzo mały bagażnik. Pierwszy przegląd w ASO KIA na 15tys - 300zł, drugi w ASO KIA 800zł po rabacie. DO jazdy w koło komina - na dłuższą metę nie polecam. Usterek do 35tys nie było - jedynie oświetlenie wnętrza - przepalona żarówka.
5,3
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.4 WGT 90KM 66kW
7,2 to była jazda tylko po krakowie, dośc dynamicznie, ale nie 100% upalanie, przy intensywnym upalaniu spokojnie można więcej. Średnia z ostatnich kilku tankowań na mojej codziennej trasie (Kraków-całe podhale-Kraków) to 5-6l wszystko zależy od dynamiki. Gdybym starał się i myślał cały czas o ekonomi bardzo łatwo zejść niżej 5. Oczywiście jeszcze dochodzi taka kwestia ze licznik spalania zawsze zaniża przynajmniej 0,3-0,5 litra. Inna sprawa jest jeszcze taka że tym samochodem w tej wersji silnikowej trzeba jeździć dynamicznie i nie bać się go kręcić bo filtr czasteczek zapycha sie nie miłosiernie szybko i przy jeździe po mieście lub w korkach co chwila włącza się jego wypalanie (przynajmniej raz na jedno tankowanie). Najmniejsze spalanie jakie udało mi sie osiągnąć to było 3,4 ale to był dramat a nie jazda - 70-90 po rownej prostej autostradzie, natomiasty wynik który zapisałem czyli 3,8 spokojnie można osiągnąć na ekspresówce lub autostradzie do 120 km/h :) Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam
Kia Rio III Hatchback 5d