Szukaj

Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Czwarta i najnowsza generacja modelu (oznaczona symbolem YB), wprowadzona na rynek w 2017 roku. Pod względem stylistycznym, Rio IV upodobnił się do mniejszego modelu Picanto. Jego projektantem ponownie jest główny designer marki Kia, Peter Schreyer. W przeciwieństwie do poprzednich modeli z serii, ten oferowany jest jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka (nieco większego niż jego poprzednik). Rio IV nie jest już spokrewniony z Hyundaiem Accentem, lecz z mniejszym modelem marki Hyundai – i20; dzieli z nim m.in. płytę podłogową.

 

Nowa Kia Rio, której światowy debiut miał miejsce podczas zeszłorocznego salonu samochodowego w Paryżu, już jest oferowana w Europie. Rio – zaliczane do samochodów segmentu B – to drugi najlepiej sprzedający się na świecie model marki Kia. Tylko w 2016 roku do klientów trafiło blisko 450 000 egzemplarzy tego auta, co stanowiło 15% całkowitej sprzedaży.

W Polsce Kia Rio również cieszy się ogromnym powodzeniem. W 2012 roku, pierwszym pełnym roku sprzedaży modelu poprzedniej generacji, nabywców znalazło blisko 1600 samochodów. Dwa lata później wynik było już o 1000 egzemplarzy lepszy. Rekordowe pod względem sprzedaży okazały się lata 2015-2016. Dwa lata temu z salonów wyjechało 3398 egzemplarzy Rio. Ubiegły rok zakończył się wynikiem o 4 sztuki lepszym. Plan na 2017 rok zakłada, że z salonów wyjedzie 3700 egzemplarzy nowego Rio. Bardzo duża popularność tego modelu sprawia, że ma on aż 16-procentowy udział w ogólnej sprzedaży Kia w Polsce i zaraz za Sportage i cee’dem zajmuje trzecie miejsce w rankingu najchętniej kupowanych samochodów koreańskiej marki.

 

 

Wśród licznych wersji Rio poprzedniej generacji największą popularnością w Polsce cieszyła się odmiana 5-drzwiowa, napędzana 1,2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 84 KM, w specyfikacji wyposażenia „M”. Właśnie od Rio w takiej wersji silnikowej i wyposażenia zaczyna się cennik modelu nowej generacji. Kia Rio 1.2 z 84-konną jednostką napędową, 5-biegową przekładnią i w wersji wyposażenia M kosztuje 47 990 zł. Seryjne wyposażenie Rio czwartej generacji jest zdecydowanie bogatsze niż poprzedniej i obejmuje między innymi:

  • 6 poduszek powietrznych,
  • pakiet systemów bezpieczeństwa z ESC, systemem kontroli hamowania w zakrętach oraz systemem stabilizacji toru jazdy podczas hamowania,
  • manualną klimatyzację,
  • radio CD/MP3 z 4 głośnikami i zestawem głośnomówiącym Bluetooth do telefonu oraz złączami USB i AUX,
  • elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich,
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,
  • centralny zamek z alarmem.

Oprócz bogatego wyposażenia w standardzie Kia Rio czwartej generacji oferuje klientom nową jakość w klasie samochodów miejskich – począwszy od atrakcyjnej stylizacji na zewnątrz i bardzo funkcjonalnego wnętrza, przez najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki nadwoziu nowej konstrukcji i nowoczesnym systemom asystującym, aż po najnowocześniejsze urządzenia multimedialne oraz bardzo dobre właściwości jezdne i wysoki komfort resorowania.

czytaj więcej
Powagosław

Bestseller koreańskiej marki, w przeciwieństwie np. do oferowanych przez nią crossoeverów, próbuje zdobyć klientów bardziej stonowaną stylistyką. Dość udaną. Zmiany w czwartej generacji Rio na lepsze.

~Powagosław
Luzacjusz

Teoretycznie, ma wszystko, by Polacy kupowali Rio równie chętnie, jak kupują Polo, Fabię czy Fiestę. Ale nie widzę, by miała cokolwiek więcej niż mają Polo, Fabia czy Fiesta. I to jest jej problem.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Promień skrętu 5,1 m
Długość 4065 mm
Szerokość 1725 mm
Wysokość 1450 mm
Rozstaw osi 2580 mm
Rozstaw kół - przód 1518 mm
Rozstaw kół - tył 1524 mm
Zwis przedni 830 mm
Zwis tylny 655 mm
Prześwit 135 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 325 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Silnik - Ergonomia - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting
5,3 – 5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Kia Rio IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Niestety jazda autostradowa nie służy spalaniu w tym aucie, nawet jak miałem toyotę aygo 1.0 (bardzo ekonomiczne auto) to różnice nie były aż tak ogromne. Dodam że wszystkie dane z komputera a policzyłem już że komputer pokazuje około litra mniej na 100 km niż prawdziwe spalanie od tankowania pod korek do tankowania pod korek, ale to pewnie wszyscy producenci przekłamują. Autostrada gaz w podłodze 160-180 km/h zależnie od wiatru i ukształtowania terenu spalanie 12.3 litra komputer ale podejrzewam 13 bo pół baku wystarczyło na 150km i musiałem tankować. Spokojna jazda autostradowa 140 km/h obroty w okolicach 4 tysięcy i nigdy pedał w podłodze to spalanie 8,2 litra na 100km. Różnica pomiędzy tymi prędkościami i spalaniem to +50% spalania za jedynie 20% szybciej. Wybrałem to auto ponieważ silniki są solidne (na elkach przejeżdżają 380 tyś km i to na gazie bez większych napraw) i nadają się na gaz choć ja jeszcze nie założyłem. Jednak spalanie jak na moc tego auta powinno być ze 2 litry mniejsze. Jazda przyjemna, trzyma sie drogi, jedyne co to na krajowych drogach o prędkości 90km/h nie bardzo się rozpędza więc ostra redukcja lub rozpędzanie się długo przed wyprzedzeniem jest uciążliwe. Na autostradzie o dziwo ciągnie i nie czuć braku mocy.
Dodane 8 miesięcy temu
4,2
Liczba komentarzy: 1
Kia Rio IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Zużycia z pierwszych 500 km (Lubin-Mielec auto na dotarciu) przy płynnej/spokojnej jeździe w tym ok. 400 km autostrad. Na pokładzie włączone media i klimatyzacja - wynik z wyświetlacza po zakończonej trasie 3,6 l. Zwyczajowo przy eco przejazdach do 20 km w jedną stronę (i z powrotem) pokazuje 4,2 l. Co do dynamicznej jazdy (póki co to Rio na dotarciu - to primo, a po wtóre to ten silnik nie służy dynamicznej jeździe) - mogę tylko potwierdzić, że w poprzednim hyundai i20 z tym silnikiem do osiągnięcia jest wynik 4,9 l.
Dodane 2 lata temu
5,0
Kia Rio IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Auto ma przejechane obecnie ponad 14 tys km. Posiadane od nowości. Jest bardzo oszczędne w kwestii apetytu na paliwo. Na drogach krajowych mozna nawet zejsc ponizej 4litrow, oczywiscie trzeba wtedy odpowiednio operowac pedalem gazu. Realnie natomiast jadac zgodnie z przepisami i nie bedac zawali droga srednio na drogach do 90km/h wyjdzie okolo maksymalnie 4.5 litra. Przysłowiowo kręcąc sie koło komina wychodzi około 5-6l w zaleznosci od pory roku.
Dodane 1 miesiąc temu

Usterki Kia Rio IV

Liczba wpisów: 8
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Dodane 4 lata temu
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Dodane 4 lata temu
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 130 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Dodane 4 lata temu
Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów