Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Kia Sportage I

Kia Sportage I
Lata produkcji: 1994 - 2002
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage III (lata 2004-2010) i IV (lata 2010-2016) stały się typowymi modelami rekreacyjnymi z mniejszymi możliwościami terenowymi. Podobną charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2016 roku. Projektantem dwóch ostatnich generacji auta jest Peter Schreyer.

Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz

Kia Sportage I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Kia Sportage I

Ogólna ocena
3,81
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(79%) NIE(21%)
ZALETY + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena
WADY - Wyciszenie - Koszty utrzymania - Karoseria

Autodiagnoza Kia Sportage I

Liczba wpisów: 7
na 1,2 ,biegu przerywanie
dodał: ~tomas, 6 lat temu
na biegach pierwszym i drugim ,zwłaszcza na drugim przy przyśpieszaniu jest tzw.przerwanie lub szarpniecie i to nie zawsze się zdarza,na kolejnych biegach jest wszystko dobrze samochód dobrze przyśpiesza.
Duże spalanie i przepały
dodał: ~Natasza 2, 7 lat temu
Samochód ma mały przebieg 10050 km a pali jak smok i to w miarę przybywania kilometrów zastanawiam się nad magnetyzerami.
Ogrzewanie wnętrza samochodu.
dodał: rycho5910, 4 lata temu
w czasie jazdy ogrzewanie wnętrza samochodu wdmuchuje ciepłe powietrze tylko po lewej stronie, tzn kierowcy. Prawa strona dmucha zimnym powietrzem. Sądze że jest to problem sterowania przepływem powietrza przez nagrzewnicę, ale nie wiem jak się do tego zabrać
stukot przedniego zawieszenia
dodał: ~Karol S, 6 lat temu
Przednie zawieszenie przy 18tys. km zaczęło stuka mam teraz 30tys żępoli strasznie, przy 26tys. miałem serwis stwierdzili że wszystko ok serwis marvel w Łodzi po 4 miesiącach zrobiły się drobne pęcheżyki na chromowanych klamkach, uznali wadę po 2 tyg. mieli dać znać żeby podjechać na wymianę minęlo 2miesiące i nic. Zdarza się czasami przy zapalaniu na zimno załapie i zgaśnie. Poza tymi wadami wszystko ok mało pali 8,5l średnia, świetnie się prowadzi. To zawieszenie najbardziej mnie martwi
żęzi coś w silniku
dodał: ~Model, 7 lat temu
Przy ruszaniu gdy wskazówka obrotomierza dochodzi do 2 000 słychać jak coś rzęzi w silniku lub w skrzyni i po kilku krotnym naciśnięciu sprzęgła na biegu jałowym dzieje się to samo nie wiem czy to nie sprzęgło ?

Autorentgen Kia Sportage I

Liczba wpisów: 11

Czujnik temperatury spalin.

dodał: ~amikur, 7 lat temu
Kretyńsko umieszczony i nie zabezpieczony czujnik temperatury spalin (koszt wymiany w serwisie ok. 700 zł). KIA nie przyznaje się do błędu konstrukcyjnego, a kabelki czujnika może wyrwać byle badyl, którego weźmiesz "okrakiem". Pierwszy raz udalo mi się wcisnąć serwisowi ciemnotę i wymienili w ramach gwarancji. Drugim razem "frycowe" zapłaciłem. Teraz po nierównościach mimo, że to podobno SUV, nie jeżdżę.

Fabryczne opony letnie o fatalnej przyczepności.

dodał: Tuseras, 4 lata temu
Podczas awaryjnego hamowania opony mają bardzo słabą przyczepność z podłożem. W porównaniu z autami z tej półki cenowej stosunkowo mało skuteczne hamulce przy dużych prędkościach i brak "asystenta" hamowania awaryjnego. To wszystko powyżej prędkości 80 km/h nawet przy dobrych warunkach może tworzyć zatrzymanie tego (lekkiego) samochodu wielkiem problemem.

Podczas deszczu w samochodzie pojawia się woda.

dodał: ~HanSolo, 7 lat temu
Już kilka razy zaobserwowałem że podczas deszczu nd dywaniku przed przednim fotelem pasażera pojawia się woda. Dzieje się tak gdy samochód stoi zaparkowany a opady są intensywne. Nie wiem czy występowanie przecieku spowodowane jest zapchanymi odpływami czy może dostaniem się wody do kabinowego filta powietrza a może złym zabezpieczeniem jakigoś otworu technologicznego w karoseri.

Silnik 2 CRDI w zakresie obrotów 1000 - 2000 szarpie przy dodawaniu gazu.

dodał: ~HanSolo, 7 lat temu
Po rocznym użytkowaniu i przejechaniu około 12000 km silnik podczas dodawania gazu w zakresie 1000 - 2000 obrotów, szarpie co jest dość denerwujące. W ASO nie potrafą poradzić sobie z problemem.

Odpadający lakier z zawiasów tylniej klapy.

dodał: ~HanSolo, 7 lat temu
Po około siedmiu miesiącach użytkowania samochodu zaobserwowałem odpadający lakier z zawiasów tylniej klapy. Samochód miał przejechane około 9000 km. Oczekiwanie na gwarancyjną wymianę zawiasów zajęło trzy i pół miesiąca. Ponoć nowe zawiasy ściągane były z Korei.Całe szczęście że z zawiasami bez powłoki lakierniczej można jeździć. Co by było gdyby padła inna część bardziej niezbędna do poruszania się pojazdu? Też prawie cztery miesiące oczekiwania na naprawę?

Dane techniczne Kia Sportage I

Moc silników 63–128 KM
Pojemność silników 2,0–2,2 l
Prędkość maksymalna 140–172 km/h
Przyspieszenie 0-100 14,7–22,0 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Kia Sportage I
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 106
Koszt ogólny 104,96 PLN
LPG49 PLN
ON53 PLN
Wydatki serwisowe 608,21 PLN Pozostałe wydatki 191,60 PLN

Publikacje o Kia Sportage

Newsy o Kia Sportage

Kia Sportage I