Szukaj

Land Rover Freelander – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Land Rover Freelander

Lata produkcji: 1998 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1996-2014. Pomysł na stworzenie tego modelu narodził się w Land Roverze pod koniec lat 80., po przeprowadzonych badaniach, które dowodziły, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Freelander miał być kompromisem pomiędzy właściwościami off-roadowymi i rodzinnym samochodem miejskim. W 2006 roku powstała druga generacja modelu zbudowana na platformie podłogowej Ford EUCD. W USA auto oferowano pod nazwą LR2. W 2014 roku Freelander został zastąpiony przez model Discovery Sport.
czytaj więcej
Powagosław
Niektórzy mówią o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieństwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka została wygładzona i upodobniła auto do całej linii marki. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, pierwszy Freelander był wyjątkowo nudny. ~Powagosław
Luzacjusz
Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Piotr
Land Rover Freelander II
Terenowy 2.2 eD4 150KM 110kW
Jak to mój dobry znajomy mechanik z UK powiedział to najbardziej udany model land rovera. Samochód ma prawie pół miliona i jeździ bez problemu. Pytanie jest, jacy użytkownicy mają jakie ORYGINALNE przebiegi :) Silnik francuski, więc eksploatacja jego to normalne francuskie 2.2 hdi. Rozrząd z pompą to koszt ok. 600 zł, części, filry, oleje naprawdę w normalnych cenach. Reszty nie znam, bo się niz nie psuje :) Polecam bardzo z końca produkcji danego modelu z logicznej przyczyny wyeliminowania błędów dziecięcych :) mam rok 2012. Silnik bajka jeździłem dostawczym ducato 2.2 hdi i jest tak samo elastyczny, czasem zapominam dojeżdżając do świateł na 4 biegu, że trzeba dać na luz (poprzedni samochód to automat) skrzynia super, ale tu już brałem pinie użytkowników i wybrałem manual :).
Dodane 1 miesiąc temu
4,9
~Asa
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 TD4 112KM 82kW
Powiem tak: komfort prowadzenia tego auta cenie ponad wszystko, bardzo dobrze trzyma sie drogi a zwłaszcza w zimie, auto jezdzi w tatrach Zakopane Nowy Targ i okoliczne miejscowości i nie straszne mu zasypane drogi auto idzie jak czołg przy sprawnych napędach oczywiscie, nadaje sie do ciągania przyczepy. Czasami żal że nie ma reduktora ale cóż zostaje pierwszy bieg i ogień na tłoki...., w srodku miejsca dużo wygodne fotele, choć ma swoje bolączki duzo drobnych usterek czasami to denerwujące, lakier mało odporny na zarysowania pomimo 16 lat zero korozji
Dodane 4 lata temu
4,9
~Asa
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 TD4 112KM 82kW
Powiem tak: komfort prowadzenia tego auta cenie ponad wszystko, bardzo dobrze trzyma sie drogi a zwłaszcza w zimie, auto jezdzi w tatrach Zakopane Nowy Targ i okoliczne miejscowości i nie straszne mu zasypane drogi auto idzie jak czołg przy sprawnych napędach oczywiscie, nadaje sie do ciągania przyczepy. Czasami żal że nie ma reduktora ale cóż zostaje pierwszy bieg i ogień na tłoki...., w srodku miejsca dużo wygodne fotele, choć ma swoje bolączki duzo drobnych usterek czasami to denerwujące, lakier mało odporny na zarysowania pomimo 16 lat zero korozji
Dodane 4 lata temu
Średnie spalanie dla Land Rover Freelander
8,5 – 13,9
l/100 km
7,4 – 10,4
l/100 km
10,8 – 26,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Land Rover Freelander I
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
Nie jest źle, wręcz duże zaskoczenie. Auto bardzo użyteczne, o dużych możliwościach adaptacyjnych, daje bardzo duże poczucie bezpieczeństwa. Ja mam wersję TD4, Hard Top, automat, lift 4", opony BF Goodrich AT alpine. Wjedzie wszędzie! jeżdżę na ryby, po lasach, wertepach i jeszcze nigdy nie miałem problemu aby skądkolwiek wyjechać. Zdarzyło mi się wyciągać przypadkowego Patrola z błota którego możliwości zostały przeszacowane. Skrzynia ma bardzo krótkie przełożenia i bardzo gwałtownie zmienia biegi, trzeba się przyzwyczaić ale w terenie to ogromny plus. Mam to auto za krótko aby ocenić koszty ale jak na necie się rozglądałem to tragedii nie ma. Silnik ogarnie każdy mechanik od Beemek. Myślę o zmianie opon na bardziej cywilne bo te ATki strasznie wyją już przy 70 kmph. Przy 100 kmph zaczyna wszystko wibrować i telepać kierownicą. Podnoszą też samo spalanie o około 2l na setkę. Na asfalcie przy manewrowaniu wspomaganie nie daje rady, za to w piachu lub błocie działa bez problemu. Dla pasażerów jest ogrom miejsca, a jak się tylne fotele poskłada to się robi naprawdę pakowny. Trzeba uważać na tylne drzwi bo z racji zdejmowanego dachu aby je otworzyć to zawsze pracuje mechanizm opuszczania i podnoszenia szyby. Ogólnie jestem jak na razie bardzo zadowolony z tego auta. ma 19 lat 227000 km, sprawdzałem go w kilku warsztatach w tym jednym specjalizującym się w Land Roverach i dostałem bardzo pozytywne oceny odnośnie mojego egzemplarza. Może po prostu miałem szczęście, czas pokaże.
Dodane 5 lat temu
8,3
Land Rover Freelander I
Soft Top 2.0 Di 98KM 72kW
Mam go od października 2015. Spalanie mierzę zawsze tankując pod korek i obliczając liczbe kilometrów przejechanych. W trasie podczas jazdy 80-90km/h bez obciążenia, spalanie nie przekracza 7l (~6,7 dokładnie). Miasto niestety podwyższa spalanie. 1600kg musi jeść żeby się rozpędzać. spalanie przy normalniej jeździe około 9,5-10l. Nigdy go nie "deptałem" więc nie wiem ile pali max. Śmigam na zimówkach Nokiana WRD4 215/65/16. Co do cen części to ludzie! Ponosi was fantazja!.. Owszem Reduktor to koszt niemal 6000pln za nowy (używki nie opłaca się kupować), wisco nieco ponad 2000pln ale legenda głosi że "da się" regenerować. Poza tym ceny części sa raczej porównywalne z autami osobowymi (silnik to zwykła L-seria montowana w Roverach i Hondach. Ale nawet gdyby ceny nie były porównywalne to przecież to jest auto klasy premium. Jak kupujesz Land Rovera to chyba jesteś świadomy co kupujesz. Chcesz mieć tanio? Kup seicento w gazie. Nie rozumiem ludzi kupujących takie auto i narzekających po internetach że drogo.
Dodane 9 lat temu
10,8
Liczba komentarzy: 1
Land Rover Freelander II
Terenowy 2.2 TD4 160KM 118kW
Nie wiem skąd bierzecie średnie spalanie 7,8l/100km w blisko 2 tonowym aucie z automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4. Jeżdżę tym autem spokojnie, 70% trasa i 30% miasto i spalanie wychodzi 11,3l/100km liczone między tankowaniami, ale komputer też tyle pokazuje. Także panie który mieszka w górach i podaje spalanie 7,8l/100km to chyba jak nim zjeżdża z górki.
Dodane 4 lata temu
przygasanie kontrolek na desce rozdzielczej
  • Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW 1998-2001
  • instalacja elektryczna
co jakiś czas po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON na desce lekko żarzą się kontrolki AKU i OLEJ reszty nie widwć. Silnik kręci ale nie odpala.Po kilku próbach kluczykiem jest ok. Czasami w czasie jazdy po włączeniu któregokolwiek kierunkowskazu przygasają kontrolki auto jedzie normalnie dalej nie działają kierunkowskazy i przerzuca się samo z gazu na benzynę.Po zgaszeniu silnika i po ponownym przekręceniu kluczyka w poz. ZAPŁON są wszystkie kontrolki odpala silnik i wszystko jest ok (do kolejnej losowej próby włączenia kierunkowskazów).Niedawno wymieniałem przekażnik od kierunkowskazów i dalej jest to samo proszę o poradę
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Traci moc.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.0 Di 98KM 72kW 1998-2001
  • układ napędowy
Po odpaleniu silnika wszystko jest ok, problem pojawia się gdy auto rozpędzi się do około 140 km/h i nagle traci moc, zwalnia do około 90km/h, mimo naciskania na gaz (wtedy tylko wskazówka obrotomierza szaleje) cały czas utrzymuje prędkość 90km/h. Czasem, jak się zwolni na chwile do 40km/h, to ponownie odzyskuje moc, po czym sytuacja się powtarza. Pojawił się również problem z hamowaniem, pierwsze naciśnięcie na hamulec działa poprawnie, auto się zatrzymuje, ale po ponownym naciśnięciu hamulce jakby nie działają, dopiero po puszczeniu pedału hamulca i dodaniu gazu znowu pierwsze naciśnięcie działa poprawnie.
Dodane 16 lat temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik traci moc, szarpie przy zmianie biegów, gaśnie.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.5 V6 24V 177KM 130kW 2001-2006
  • silnik
Silnik stracił moc, szarpie przy zmianie biegów, traci przyspieszenie, gaśnie, problemy z odpaleniem na ciepłym i zimnym silniku. Pompa paliwowa i filtry paliwa. Prawdopodobnie są zapchane bądź uszkodzone Pompę paliwa należy rozkręcić (znajduje się ona pod tylnymi siedzeniami), a następnie przeczyścić szmatką i suchą benzyną. Następnie skręcić z powrotem pompę i włożyć ją w taki sam sposób jak wyciągaliśmy :). Jeśli to nie pomoże powinniśmy wymienić tą pompę na nową :( (koszt około 200zł).
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Land Rover Freelander

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów