Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Land Rover Freelander II

Lata produkcji: 2006 - 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1996-2014. Pomysł na stworzenie tego modelu narodził się w Land Roverze pod koniec lat 80., po przeprowadzonych badaniach, które dowodziły, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Freelander miał być kompromisem pomiędzy właściwościami off-roadowymi i rodzinnym samochodem miejskim. W 2006 roku powstała druga generacja modelu zbudowana na platformie podłogowej Ford EUCD. W USA auto oferowano pod nazwą LR2. W 2014 roku Freelander został zastąpiony przez model Discovery Sport.
Powagosław
Niektórzy mówią o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieństwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka została wygładzona i upodobniła auto do całej linii marki. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, pierwszy Freelander był wyjątkowo nudny. ~Powagosław
Luzacjusz
Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca. ~Luzacjusz

Land Rover Freelander II – wybierz silnik

Oceny Land Rover Freelander II

Ogólna ocena
4,18
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(90%) NIE(10%)
ZALETY + Układ jezdny + Silnik + Skrzynia biegów
WADY - Karoseria - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Autodiagnoza Land Rover Freelander II

Liczba wpisów: 39
Nie chce odpalić.
dodał: ~pewniack, 8 lat temu
Raz pali normalnie, a często rozrusznik nawet się nie odezwie, jak by nie dostawał prądu. Elektryk mówił, że może być przekaźnik, ale wymieniłem i to samo.
Słabo pali.
dodał: ~grzes, 8 lat temu
na zimnym silniku ma problemy ze startem, nie wiem czy to jak w zwykłym dieslu trzeba długo poczekać, ale przecież to bmw to chyba nie na pewno jak zapali to nie ma czarnego dymu,wiec nie wiem. nawet jak jest rozgrzany to nie pali od razu tylko musi kilka razy przekręcić i dopiero gada. czy to normalne czy może coś uszkodzone. dzięki za wszelką pomoc.
Traci moc.
dodał: jagus75, 8 lat temu
Po odpaleniu silnika wszystko jest ok, problem pojawia się gdy auto rozpędzi się do około 140 km/h i nagle traci moc, zwalnia do około 90km/h, mimo naciskania na gaz (wtedy tylko wskazówka obrotomierza szaleje) cały czas utrzymuje prędkość 90km/h. Czasem, jak się zwolni na chwile do 40km/h, to ponownie odzyskuje moc, po czym sytuacja się powtarza.
Pojawił się również problem z hamowaniem, pierwsze naciśnięcie na hamulec działa poprawnie, auto się zatrzymuje, ale po ponownym naciśnięciu hamulce jakby nie działają, dopiero po puszczeniu pedału hamulca i dodaniu gazu znowu pierwsze...
falowanie obrotów
dodał: ~JAREK, 7 lat temu
Macie jakieś maniary mechanika który będzie chciał robić freelandera po przekładce w okolicach warszawy. Musze wymienić silniczek krokowy i sprawdzić elektryke, bo nie zakarzdym razem odpala. Mam go już 2 lata i nie miałem z nim większych problemów.
Układ chłodzenia.
dodał: ~grzegorz, 8 lat temu
Silnik podczas jazdy nie może osiągnąć temperatury 90 stopni natomiast podczas postoju na jałowym biegu temperatura wzrasta do 90 po czym po krótkiej jeździe spada do około 60, 80 stopni i chodzi na podwyższonych obrotach tak jakby na ssaniu. Proszę o opinie.

Autorentgen Land Rover Freelander II

Liczba wpisów: 13

Awaria uszczelki pod głowicą to dość częsta wada.

dodał: ~Jarema, 9 lat temu
To niejako wada fabryczna z powodu pływających tulei oraz osadzenia ich na kleju zamiast oringów. Naprawa w serwisie to 2-3 tys. złotych, sposobem domowym - dobra, trójwarstwowa uszczelka za ok. 200 złotych, śruby głowicy 300 złotych oraz obowiązkowe planowanie głowicy i kontrola szczelności 150-200 złotych zależnie od warsztatu. Obowiązkowo należy dobrze wypłukać układ smarowania oraz układ chłodzenia. 4-5 dni dobrej zabawy.

Wycieki oleju ze starszych silników wysokoprężnych 2.0 DI

dodał: Tabur, 6 lat temu
tak to prawda , ze silniki 2,0 di (2paski )sa cieknacymi durszlakami ,szczegolnie kiedy doszlo do powaznej awari ukladu chlodzenia . cieknie z kazdej strony od simeringow walu po uszczelniacze miski olejowej

Reduktor skrzyni kątowej.

dodał: ~PIOTR, 9 lat temu
Polecam fachowca - generalne remonty reduktora (przekładni kątowej) i mostu. Woj. małopolskie. Kontakt: [email protected]

Mało wydajna klimatyzacja.

dodał: ~tomek3!, 8 lat temu
W moim aucie dość często parują szyby. Próbowałem już chyba wszystkiego. Dowiedziałem się, że ten typ tak ma, a przyczyną jest mało wydajna klimatyzacja. Faktycznie latem po ustawieniu na minimum zimna z dmuchawy leci powietrze ok. 15 stopni, natomiast nie narzekam na ciepło bo gorącem dmucha aż miło. Klimę sprawdzałem po napełnieniu.

Most.

dodał: ~todziu02, 8 lat temu
Przed zakupem tego auta (używanego) słyszałem, że dość często awarii ulega most. Niestety dwa miesiące po zakupie ta informacja się sprawdziła. Wcześniej byłem zmuszony do wymiany łożysk na wale, a obecnie jestem zmuszony do wymiany podpory wału. Jeśli ten wpis czyta jakiś mechanik, może potrafi odpowiedzieć mi na pytanie - czy dłuższa jazda z wypiętym tylnym napędem może mieć zły wpływ na układ napędowy?

Dane techniczne Land Rover Freelander II

Moc silników 150–240 KM
Pojemność silników 2,0–3,2 l
Prędkość maksymalna 180–200 km/h
Przyspieszenie 0-100 8,6–12,0 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Land Rover Freelander II
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 16
Koszt ogólny 46,51 PLN
ON46.51 PLN
Wydatki serwisowe 15,66 PLN Pozostałe wydatki 133,97 PLN

Publikacje o Land Rover Freelander

Newsy o Land Rover Freelander

Land Rover Freelander II
Aktualnie przeglądasz Land Rover Freelander II