Szukaj

Informacje o Lexus GS II

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1991 r., usportowiony model z segmentu E (wyższa klasa średnia). Ideą Lexusa było, by GS wypełnił lukę w katalogu marki między modelami ES oraz LS. Nadwozie Lexusa GS zaprojektowało włoskie biuro Italdesign Giugiaro. Powiązany początkowo z Toyotą Aristo – w Azji i Stanach Zjednoczonych samochód był sprzedany pod tą nazwą. Dopiero począwszy od generacji trzeciej na wszystkich rynkach model zaczął był sprzedawany pod jedną nazwą. Lexus GS okazał się komercyjnym sukcesem japońskiej marki należącej do Toyoty, był wiele razy nagradzane, m.in. w plebiscytach „Car and Driver” (1998-2000), „Motor Trend” (1998) oraz „Bilda” (2007). GS czwartej generacji pojawił się na rynku w roku 2012.
czytaj więcej
Powagosław
W tym segmencie Lexus jeszcze nigdy nie był tak blisko niemieckiej trójki. GS wydaje się być dziełem, na które japońska marka pracowała od debiutu pierwszej generacji tego modelu. Gusta klientów w tej klasie bywają trudne do przewidzenia, ale Lexus zrobił bardzo wiele, by skalę ryzyka w tym przewidywaniu ograniczyć do minimum. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec garbatego Lexusa. Cała Japonia świętuje. W całej Azji leje się sake i sushi leci z nieba. Cały świat dziękuje, śle gratulacje i obiecuje zapomnieć o tym, co było. ~Luzacjusz

Lexus GS II – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Lexus GS II

Liczba ocen: 43
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Karoseria

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Marianoitaliano
Lexus GS II
Sedan 4.3 283KM 208kW
Rewelacyjne auto, cicho, szybko, wygodnie, bezproblemowo. Auto proste konstrukcyjnie, ale nie toporne, trochę taki amerykaniec, tylko w dobrej jakości wykonania. Chyba najtańsze w eksploatacji V8 z tamtych lat. Auto serwisuję sam i stwierdzam, że jest świetnie przemyślane konstrukcyjnie - wszędzie da się włożyć rękę, odkręcenie jakiegoś elementu jest przeważnie dziecinnie proste i nie wymaga wybebeszania połowy komory silnika. Wszystkie śruby odkręcają się bez problemu. Mimo pozornie sporego przebiegu auto wygląda i jeździ bardzo dobrze, nikt nie daje mu tych prawie 20 lat. Nie potrzeba też specjalistycznych narzędzi ani nawet komputera (np. kalibrację kontroli trakcji można przeprowadzić spinaczem). Żeby nie było zupełnie kolorowo ma też kila wad: nie ma tylu zamienników co do popularniejszych marek, hamulce mogłyby być lepsze (wprawdzie mają wspomaganie awaryjne, ale na co dzień się z niego nie korzysta) i to chyba tyle, mam porównanie do audi, merca i bmw z tego okresu i lex jest o lata świetlne bardziej bezproblemowy, jedynie odstaje małą ilością silników do wyboru (ale za to jakich...) i brakiem fajerwerków typu webasto, aktywne wspomaganie i inne nie aż tak potrzebne rzeczy.
4,9
~mieczysław
Lexus GS II
Sedan 3.0 223KM 164kW
Niestety sprzedałem go w tym roku ale jak był kupiec i zysk to nie było mi szkoda. Fakt, że szkoda trochę auta bo to było najlepsze auto jakie miałem i szczerze każdemu polecam samochody tej marki. LEciałem po niego samolotem do Niemiec i wracałem tego samego dnia 15 godzin do domu i nie czułem się zmęczony. Nigdy mnie nie zawiódł. Miał swoje wady jak np. zbyt mało precyzyjny układ kierowniczy czy zbyt wysoka pozycja za kierownicą ale jako całokształt to wspaniałe auto. CIchy, komfortowy, Elegancki. Moi sąsiedzi nie wierzyli, że miał 20 lat. Dawali mu 12 lat mniej. Jak pierwszy raz moja żona do niego wsiadła i ruszyliśmy to się spytała czy silnik jest włączony, heheheh. Japończycy wykonali świetną robotę i nadal budują niesamowite auta. Mniej ufam niemieckim autom, które zalewają nasz rynek. Oczywiście BMW się lepiej prowadzi ale LExus to auto dla indywidualistów, którzy potrafią dostrzec to "coś" w aucie. Ja za swoim Lexusem tęsknie. Nie stać mnie było na model III więc musiałem na chwile usiąść do okazyjnie kupionego auta i zbieram na nowszy model. Nie bójcie się kupować z wysokim przebiegiem. te silniki wytrzymają milion km. Ważne: brak rdzy. jedyne co rdzewieje to okolicy szyby czołowej ponieważ ten element nie był ocynkowany. Doskonale znosił LPG ale przyznam się, że wracając z Niemiec na trasie spalił 8l/100km/ SIlnik 20 letni....który ma 3 litry i ponad 200KM. Gorąco polecam.
4,8
~K1
Lexus GS II
Sedan 3.0 223KM 164kW
Po co pisać, wystarczy przeczytać wcześniejsze wypowiedzi. Serio to traktuję Lexusa GS\'a jak BMW 5, Mercedes E z tamtych czasów. To BMW jeszcze wykonaniem i wnętrzem jest naprawdę fajne, Merc za to ma jakość silnika i tą wielkość, troszkę taczkowate zawieszenie(ogólnie wolę stare W124). To Lexus ma w sobie jeszcze to coś, co wybija ponadto. Mój kolega, który wcześniej miał BMW E39 - się psuło na potęgę, teraz ma Merca W210 jest w szoku, że to auta tej samej generacji i klasy. Trzeba szukać, nie tylko w niemieckich koncernach. Dla mnie auto bije na głowę konkurentów, nie zamieniłbym nawet za nowsze roczniki wyżej wymienionych, a kto wie na nowego Lexusa też chyba bym się bał zamienić.:)

Raporty spalania Lexus GS II

Liczba raportów: 47
Średnie spalanie dla Lexus GS II
11,1 – 12,8
l/100 km
13,2 – 14,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,2
Lexus GS II
Sedan 4.3 283KM 208kW
Spalanie jak na mase i moc jest bardzo dobre. Na trasie przy bardzo ekonomicznej jezdzie zanotowałem 8,2l ( tankowanie do pełna), jazda normalna na trasie 10l/100km, co ciekawe przy jezdzie na autostradzie z średnią prędkością około 150km/h spalanie wyszło 9,5l/100, więc naprawdę bardzo fajnie. Mi największa średnia wyszła 14,5l, ale znaczna przewaga jazdy po mieście, ale czuje, że jakby same miast to średnio 15-16 l. Są to wartości przy normalnej stosunkowo dynamicznej jeździe. Jestem pewny, że dla upartego spalanie również powyżej 20l/100km da się wykonać. Ale przy normalnym użytkowaniu samochód zaskakuje pozytywnie. Miałem w211 z 3,2cdi w takich samych warunkach w mieście paliło mi od 9 do 12 l ropy na 100km, a to był jednak diesel i to 80km słabszy
15,8
Lexus GS II
Sedan 3.0 223KM 164kW
Na wstępie. po miescie spala mi srednio od 17.5 do 20 litrow gazu. W trasie kolo 12-13 jak jade wolno, jak jechalem szybko to na trasie z lublina na 200 km spalal okolo 23 litrow. Automat i ogromna masa robia swoje dla ciekawosci dodam ze jechalismy na dwa auta drugie to audi A6 2001 rok 2.5 tdi 180 koni quatro i spalanie w nim bylo na poziomie 16-17 litro ropy. Nieoszczedzalismy sie stad ten wynik i to byl najwiekszy jaki osiagnalem (oczywiscie nie obylo sie bez mandatow prze nieoznakowane vectry ktore lataja na tej trasie), a srednia predkosc bylo kolo 160 na godzina a trasa nie jest za szeroka stad czeste hamowania i rozpedzani co przelozylo sie na ogromne spalanie. a w autach bylo po jednej osobie zero pasazerów. w skrocie jest to moje trzecie auto z koncernu toyoty (wczesniejsze avensis w dieslu i corolla w tsporcie) i powiem tak niech nikt nie pisze bajek ze jego siesel by spalil 7 bo jak mi sie spieszylo do zakopanego dojechalem w 4 godziny avensisem przy sredniej 125 na godzine to spalanie bylo 10 litrow a prodkosc czesto dochodzila do 200 na autostradzie bylo caly czas miedzy 180 a 210 wtedy tez poszlo pare zlotych na misiakow. Polecam lexusa bo jezdzi z nich najbardziej komfortowo i zarazem jest szybki napewno nie jak tsport ale tez daje rade
13,3
Liczba komentarzy: 1
Lexus GS II
Sedan 4.3 283KM 208kW
Takie auto, jego utrzymanie musi kosztowac, po zakupie włożyłem w niego ok 10 tyś. zł., żeby był w bardzo dobrej formie, same opony 2 komplety lato/zima 3,5 tyś zł., rozrząd 1,5 tyś, dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów 1100 zł, itd., olej, elementy zawieszenia, pierdoły 1000 zł, ale po tym auto jak nowe, a ma 14 lat!
Lexus GS II