Szukaj

Informacje o Lexus GS II 3.0 223KM 164kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1991 r., usportowiony model z segmentu E (wyższa klasa średnia). Ideą Lexusa było, by GS wypełnił lukę w katalogu marki między modelami ES oraz LS. Nadwozie Lexusa GS zaprojektowało włoskie biuro Italdesign Giugiaro. Powiązany początkowo z Toyotą Aristo – w Azji i Stanach Zjednoczonych samochód był sprzedany pod tą nazwą. Dopiero począwszy od generacji trzeciej na wszystkich rynkach model zaczął był sprzedawany pod jedną nazwą. Lexus GS okazał się komercyjnym sukcesem japońskiej marki należącej do Toyoty, był wiele razy nagradzane, m.in. w plebiscytach „Car and Driver” (1998-2000), „Motor Trend” (1998) oraz „Bilda” (2007). GS czwartej generacji pojawił się na rynku w roku 2012.
czytaj więcej
Powagosław
W tym segmencie Lexus jeszcze nigdy nie był tak blisko niemieckiej trójki. GS wydaje się być dziełem, na które japońska marka pracowała od debiutu pierwszej generacji tego modelu. Gusta klientów w tej klasie bywają trudne do przewidzenia, ale Lexus zrobił bardzo wiele, by skalę ryzyka w tym przewidywaniu ograniczyć do minimum. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec garbatego Lexusa. Cała Japonia świętuje. W całej Azji leje się sake i sushi leci z nieba. Cały świat dziękuje, śle gratulacje i obiecuje zapomnieć o tym, co było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 223 KM (164 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 298 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Widoczność - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~mieczysław
Lexus GS II
Sedan 3.0 223KM 164kW
Niestety sprzedałem go w tym roku ale jak był kupiec i zysk to nie było mi szkoda. Fakt, że szkoda trochę auta bo to było najlepsze auto jakie miałem i szczerze każdemu polecam samochody tej marki. LEciałem po niego samolotem do Niemiec i wracałem tego samego dnia 15 godzin do domu i nie czułem się zmęczony. Nigdy mnie nie zawiódł. Miał swoje wady jak np. zbyt mało precyzyjny układ kierowniczy czy zbyt wysoka pozycja za kierownicą ale jako całokształt to wspaniałe auto. CIchy, komfortowy, Elegancki. Moi sąsiedzi nie wierzyli, że miał 20 lat. Dawali mu 12 lat mniej. Jak pierwszy raz moja żona do niego wsiadła i ruszyliśmy to się spytała czy silnik jest włączony, heheheh. Japończycy wykonali świetną robotę i nadal budują niesamowite auta. Mniej ufam niemieckim autom, które zalewają nasz rynek. Oczywiście BMW się lepiej prowadzi ale LExus to auto dla indywidualistów, którzy potrafią dostrzec to "coś" w aucie. Ja za swoim Lexusem tęsknie. Nie stać mnie było na model III więc musiałem na chwile usiąść do okazyjnie kupionego auta i zbieram na nowszy model. Nie bójcie się kupować z wysokim przebiegiem. te silniki wytrzymają milion km. Ważne: brak rdzy. jedyne co rdzewieje to okolicy szyby czołowej ponieważ ten element nie był ocynkowany. Doskonale znosił LPG ale przyznam się, że wracając z Niemiec na trasie spalił 8l/100km/ SIlnik 20 letni....który ma 3 litry i ponad 200KM. Gorąco polecam.
4,8
~K1
Lexus GS II
Sedan 3.0 223KM 164kW
Po co pisać, wystarczy przeczytać wcześniejsze wypowiedzi. Serio to traktuję Lexusa GS\'a jak BMW 5, Mercedes E z tamtych czasów. To BMW jeszcze wykonaniem i wnętrzem jest naprawdę fajne, Merc za to ma jakość silnika i tą wielkość, troszkę taczkowate zawieszenie(ogólnie wolę stare W124). To Lexus ma w sobie jeszcze to coś, co wybija ponadto. Mój kolega, który wcześniej miał BMW E39 - się psuło na potęgę, teraz ma Merca W210 jest w szoku, że to auta tej samej generacji i klasy. Trzeba szukać, nie tylko w niemieckich koncernach. Dla mnie auto bije na głowę konkurentów, nie zamieniłbym nawet za nowsze roczniki wyżej wymienionych, a kto wie na nowego Lexusa też chyba bym się bał zamienić.:)
3,5
~Felicjaneusz
Lexus GS II
Sedan 3.0 223KM 164kW
Naprawde dobry samochod ale ma pare wad..brak mozliwosci zakupu kombi, niewygodne siedzenia ,zle wyprofilowane ,niewystarczajaca regulacja , lepiej byloby gdyby siedzenia byly regulowane pokretlem zamiast elektryki ale zeby zakres regulacji byl lepszy. Dla kierowcy o wzroscie powyzej 180cm brak mozliwosci zajecia wygodnej pozycji za kierownica. Roznica w komforcie siedzen pomiedzy gs300 a starym mercedesem W140 to TOTALNY KOSMOS nie wspominajac ze w gs300 masaz w fotelach to opcja wogole niemozliwa.. Ale za pieniadze za ktore kupuje sie gs300 (600 funtow za idealny stan) nie kupi sie nawet dobrego roweru wiec grzech jest narzekac na to auto
Średnie spalanie dla Lexus GS II 3.0 223KM 164kW 1998-2004
12,4
l/100 km
13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,8
Lexus GS II
Sedan 3.0 223KM 164kW
Na wstępie. po miescie spala mi srednio od 17.5 do 20 litrow gazu. W trasie kolo 12-13 jak jade wolno, jak jechalem szybko to na trasie z lublina na 200 km spalal okolo 23 litrow. Automat i ogromna masa robia swoje dla ciekawosci dodam ze jechalismy na dwa auta drugie to audi A6 2001 rok 2.5 tdi 180 koni quatro i spalanie w nim bylo na poziomie 16-17 litro ropy. Nieoszczedzalismy sie stad ten wynik i to byl najwiekszy jaki osiagnalem (oczywiscie nie obylo sie bez mandatow prze nieoznakowane vectry ktore lataja na tej trasie), a srednia predkosc bylo kolo 160 na godzina a trasa nie jest za szeroka stad czeste hamowania i rozpedzani co przelozylo sie na ogromne spalanie. a w autach bylo po jednej osobie zero pasazerów. w skrocie jest to moje trzecie auto z koncernu toyoty (wczesniejsze avensis w dieslu i corolla w tsporcie) i powiem tak niech nikt nie pisze bajek ze jego siesel by spalil 7 bo jak mi sie spieszylo do zakopanego dojechalem w 4 godziny avensisem przy sredniej 125 na godzine to spalanie bylo 10 litrow a prodkosc czesto dochodzila do 200 na autostradzie bylo caly czas miedzy 180 a 210 wtedy tez poszlo pare zlotych na misiakow. Polecam lexusa bo jezdzi z nich najbardziej komfortowo i zarazem jest szybki napewno nie jak tsport ale tez daje rade
13,5
Lexus GS II
Sedan 3.0 223KM 164kW
Mam instalację gazową, sprawuje się bezproblemowo, STAG 300. Spalanie w mieście ale takim bardzo tłocznym i na małych odcinkach jazdy po 2km, 3km jest wysokie nawet pod 17l/100km. Tylko mówiąc miasto trzeba rozdzielić, miasto jak jedziesz do domu z roboty 10km i miasto ścisłe centrum, światła korki, itd. Trasa to max 13l/100km nie ważne czy jadę na autostradzie 120km/h czy 200km/h. Benzyna miasto 13,5l/100km, trasa 11l/100km.
15,0
Lexus GS II
Sedan 3.0 223KM 164kW
No proszę państwa ja rozumiem, że sedan,że limuzyna, że luksusowe auto,że premium ale 17 litrów w mieście i 13 po trasie to trochę dużo z moich luksusowych wózków tylko Jag palił więcej. Nawet Mercedes z ponad 4-litrowym silnikiem w mieście bez problemu mieścił się w 15 a tu trochę za dużo.
Lexus GS II