Szukaj

Lexus IS III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Informacje o Lexus IS III

Lata produkcji: 2013 – 2020
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, zaprezentowany rok wcześniej prototyp Lexus LF-CC. Stylistycznie Lexus IS III jest kontynuacją designerskiej koncepcji L-Finesse, zgodnie z którą powstała m.in. poprzednia generacja IS. Pod względem wyglądu auto upodobniło się do pozostałych modeli w nowej gamie japońskiego producenta. IS III dostępny jest tak w wariancie sedan i kabriolet, jak też kombi, która to wersja nadwozia po ośmiu latach powróciła do katalogu IS. Oferowany jest również w swojej odmianie sportowej – IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz

Oceny Lexus IS III

Liczba ocen: 58
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~is250
Lexus IS III
Sedan 250 207KM 152kW
Gatunek, który wymiera - praktyczny sedan ze świetnym silnikiem, w którym postawiono na jakość. I to mimo że w swoim czasie był "podstawowym" i najmniejszym sedanem w gamie Lexusa, za modelami GS, LS, a potem ES. Idealnie sprawdza się zarówno w mieście jak i w trasie. Oczywiście jeśli dwucyfrowe spalanie jest akceptowalne dla właściciela. Nie udaje auta sportowego, którym nie jest. Świetnie zaprojektowany, bezawaryjny i bezobsługowy, po latach mocno trzyma cenę. Dobry wybór dla osób, które chcą mieć dobrze wyglądające auto z pięknie brzmiącym silnikiem, ale nie są fanami świętej trójcy niemieckiej ani nie chcą wyrabiać sobie karty stałego klienta w warsztacie. Oczywiście nie ma co się łudzić - mimo że auto ma dużo zalet, ma też kilka wad i trzeba zaakceptować pewne kompromisy. Brakuje auto-hold, co na śliskiej nawierzchni może być uciążliwe; system multimedialny był przestarzały już w momencie premiery, a sterowanie jest irytujące (choć podobno są ludzie, którym ten joystick nie przeszkadza); zawiasy klapy bagażnika chowają się do środka i zajmują miejsce; sterowanie temperaturą, choć pomysłowe, to jednak lepsze byłoby poprzez zwykłe pokrętło; klakson brzmi jak w małym miejskim autku; fabrycznie jest dość nisko zawieszony przez co trzeba uważać na krawężniki, żeby nie połamać drogiego zderzaka (zwłaszcza w wersji F-sport, który wygląda cudownie, ale też swoje kosztuje); a zimą silnik dosyć długo się nagrzewa. Jak dla mnie to są pierdoły i absolutnie pomijalne problemy, kiedy zestawi się je z zaletami ISa (te już wymienię dokładniej w każdym punkcie niżej). A no i musimy się liczyć z jeszcze dwiema kwestiami: 1. Po zasmakowaniu V6 nie ma powrotu do zwykłego R4 2. Trudno dla niego znaleźć następcę bez znacznego zwiększania budżetu, bo takich aut już się po prostu nie robi. Naprodukowałem się, bo kiedy szukałem auta, to nie widziałem tu wyczerpującej opinii. Może teraz ktoś będzie miał łatwiej.
Dodane 1 miesiąc temu
4,6
~JacekHa
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Użytkuję od ośmiu lat, przejechałem 80 tys. km. Samochód totalnie bezawaryjny i znakomicie wykonany, bardzo trwałe materiały wewnątrz. Po tylu latach nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Można pewnie przyczepić się do gdzieniegdzie niezbyt wyrafinowanych materiałów ale wszystko jest dobrze spasowane i funkcjonalne. Niezbyt nowoczesny system multimedialny może trochę irytować ale dla mniej wymagających gadżeciaży nie stanowi raczej problemu. Audio Pioneer przeciętnej jakości. Po ośmiu latach eksploatacji silnik pod maską nie jest nawet zakurzony. To pierwszy samochód, którym jeżdżę tak długo, jak dla mnie jest niemal perfekcyjny.
Dodane ponad rok temu
5,0
~TomekWawa
Lexus IS III
Sedan Facelifting 300h 223KM 164kW
Auto ma swój styl który polubisz lub nie. Nie jest przesadzone w środku jak wszystkie auta tego segmentu z 15 tabletami. Masą bezużytecznych przycisków i jakąś chińską tandetą jak w mercedesie bmw czy audi. Sam krój deski trzeba go poprostu polubić albo siedzieć od lat w japońskiej motoryzacji. Wrażenia z jazdy silnik w trybie sport dynamiczny ładnie się wkręca. Podobnie też w trybie normal chodź z bardzo delikatnym opóźnieniem. Tryb ECO dobry na pustą autostradę i utrzymania jednostajnej prędkości. Spalanie i teraz moje zdziwienie na codziennych dojazdach do pracy Warszawa 27 km w jedną stronę spalanie rzędu 5,6-5,8 l. Spalanie po ostatniej trasie prędkości rzędu 120-140 przepisowo, wyprzedzanie szybkie do 180km. Średnia 5,5l szok. Akurat użytkowałem wcześniej corolle diesla. Ktoś kto wyrobił sobie nawyk jazdy dieslem bez problemu osiągnie spalania do 6 l w maksie. Średnia z 2tys km. 5,8-5,9 l. Może Lexus ciut zaniża na wskaźniku czasowym ale to rząd około 0,2-0,3 l. Po paru przeliczeniach. Tyl troszkę słychać opony ale kwestia jeszcze fabrycznych zimówek z 17 r. Co go wyróżnia nie jest to kolejny seryjny gniot pokroju audi a3 a4 a6 . Czy bmw 3 5.w tych rocznikach że wszystko wygląda jak jeden pies. Plastiki mega spasowane. Zero szczelin zero trzeszczenia nawet zima przy minus 10. Materiał w środku jak w starej poczciwej motoryzacji nie zarysujesz od przeciągnięcia nogą po boczku na drzwiach. Kokpit miękki. Podłokietniki wygodne. Fotele ładnie trzymają i nie męczą. W tym aucie czujesz kontakt z drogą. Mimo tylnego napędu jak chcesz postawić go bokiem od razu ładnie prostuje trzeba się na prawdę ostro postarać. Nie jest to demon prędkości chodź dla mnie przyspiesza ok ale nie po to kupujesz Lexusa żeby upalać. W tym aucie się nie chce masz totalny chill, auto nie prowokuje. Jedziesz w ciszy słuchając muzyki. Do 65 km/h hybryda. Przy zwalnianiu hybryda. Na uatostradzie dwa silniki stąd spalania tego rzędu. Przy energicznej jeździe 8,5l ale trzeba się postarać i non stop opór.
Dodane 2 lata temu

Raporty spalania Lexus IS III

Liczba raportów: 92
Średnie spalanie dla Lexus IS III
6,6 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Lexus IS III
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Trzeba się go nauczyć, pierwsza jazda to 12l. Trochę poczytałem, zacząłem przewidywać na większą odległość i jazda tym samochodem dopiero zaczęła sprawiać przyjemność. Gaz naciskany niemalże paznokciem, auto nie lubi hamowania na światłach, korków, progów zwalniających... najlepiej żeby go rozpędzić i żeby się przesuwał (sunął). Bardzo komfortowy cruiser - kocha trasy. Dzięki niemu pokochałem jazdę ECO i fakt, że na jednym baku mogę zrobić 800+ kilometrów :) Oczywiście korzystając z pełnych możliwości układu napędowego zapomnijcie o takich wynikach. Auto dla świadomych użytkowników i wiąże się to ze zmienieniem swojego nastawienia i sposobu jazdy. Żal mi desperatów w dwudziestoletnich szrotach, którzy za wszelką cenę muszą Cię wyprzedzić na podwójnej ciągłej i przejściu, żeby być na kolejnych światłach o 4 metry dalej xD Uwielbiam ten samochód, bo nic nie musi udowadniać. Po prostu suniesz w otoczeniu muzyki i masz cały świat w głębokim poważaniu. Broń Cię ktokolwiek, żeby na zakręcie lub rondzie wyłączyć kontrolę trakcji i wcisnąć pedał gazu za głęboko, bo o ile elektronika czuwa (i to zauważalnie dobrze), to nie jest to samochód stworzony do tego typu rozrywki. Nie czuć prędkości i można się nieprzyjemnie zdziwić. Gorąco polecam.
Dodane ponad rok temu
12,7
Lexus IS III
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
To nie jest auto dla oszczędnych i niespokojnych ludzi. Wystarczy być delikatnie spóźnionym gdzieś do przekroczenia 2,5 tys obrotów i zaczyna się wykładnicza jazda w górę. Przy zmianie biegów łopatkami między 1300/1600 w mieście można nawet zejść poniżej 10l co jest giiigantycznym osiągnięciem. Co ciekawe na tempomacie na autostradzie przy 220km/h spala tylko ok 10,5/11 l co jest pozytywnym zaskoczeniem. Jako że jeżdżę (żarcik dla wtajemniczonych) po Wrocławiu i okolicach to wyniki w mniejszych korkach do zbicia wydaje mi się o 2l nawet.
Dodane 5 lat temu
7,0
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Hybrydy trzeba się nauczyć i przyzwyczaić do jazdy z takim silnikiem. Po pewnym czasie wiedziałem jak najskuteczniej wykorzystać zalety z jazdy hybryda i podczas 200km (drogi krajowe często przez miasta 60-110km/h) osiągnąłem 5.5l wynik dla mnie rewelacyjny patrząc na komfort wielkość i moc auta. Mieszkam w Krakowie, gdzie korki są gigantyczne jeżdżąc spokojnie, można osiągnąć 6.5-7l/100km. Bardzo dynamiczna jazda w trybie sport to nadal spalanie poniżej 10l/100km Nie jest to 4.5l które deklaruje producent, ale moim zdaniem to realną alternatywą dla diesla (bez klekotu, turbiny i DPF)
Dodane 5 lat temu

Usterki Lexus IS III

Liczba wpisów: 6
Ściąganie na trasie
  • Lexus IS III Sedan
  • układ kierowniczy
  • 34 tys. km
Auto od nowości w moich rękach. Mimo kilkukrotnego w ciągu 10 miesięcy ustawiania geometrii (2,5k km; 5k km; 21km i 31k km) stale delikatnie ściąga w prawo. Geometria jest ok, znacznie bardziej niż w normie, natomiast mam wrażenie, że da się wyczuć luz podczas jazdy trasami S i A. Sprawdzałem jadąc gdy spadek jest zarówno w prawo jak i w lewo do kierunku jazdy tj: w momencie spadku w prawo aby jechać prosto należy delikatnie trzyma kierownicę w lewo i analogicznie, przy spadku w lewo, pojawia się konieczność utrzymywania kierownicy skierowanej lekko w prawo. Maglownica? Serwisy ASO siłują się z geometrią ale mam wrażenie że to niw ten kierunek skoro brak poprawy. Zwykła Skoda octavia jeździła prosto..
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Pompa wody chlodzenia silnika
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • układ chłodzenia
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Podczas przegladu (60000km) w serwisie zauwazono delikatny wyciek plynu chlodzacego z pompy wodnej.Cena z wymiana ok 1300zl. Bardzo mnie to zdziwilo bo przy takim przebiegu i w takim samochodzie to raczej nie powinno zaistniec.Poza tym od pieciu lat uzytkowania zero usterek!
Dodane 5 lat temu
3 komentarze
Klepanie w silniku
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • silnik
  • 50 tys. km
Po odpaleniu auta rano i ruszając słychać klepanie w silniku, najbardziej przy 2 tys obrotów, jak by zawory. Po kilku km wycisza się ale nadaj w tle murku silnika to klepanie jest słyszalne, zglosilem na gwarancji ale serwis nie widzi problemu skoro auto normalnie jezdzi.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Lexus IS III

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów