Szukaj

Lexus IS III Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Lexus IS III Sedan

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, zaprezentowany rok wcześniej prototyp Lexus LF-CC. Stylistycznie Lexus IS III jest kontynuacją designerskiej koncepcji L-Finesse, zgodnie z którą powstała m.in. poprzednia generacja IS. Pod względem wyglądu auto upodobniło się do pozostałych modeli w nowej gamie japońskiego producenta. IS III dostępny jest tak w wariancie sedan i kabriolet, jak też kombi, która to wersja nadwozia po ośmiu latach powróciła do katalogu IS. Oferowany jest również w swojej odmianie sportowej – IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4665 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2027 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1810 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2800 mm
Rozstaw kół - przód 1535 mm
Rozstaw kół - tył 1550 mm
Zwis przedni 830 mm
Zwis tylny 1035 mm
Prześwit 135 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 913 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1945 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1500 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1115 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 480 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~is250
Lexus IS III
Sedan 250 207KM 152kW
Gatunek, który wymiera - praktyczny sedan ze świetnym silnikiem, w którym postawiono na jakość. I to mimo że w swoim czasie był "podstawowym" i najmniejszym sedanem w gamie Lexusa, za modelami GS, LS, a potem ES. Idealnie sprawdza się zarówno w mieście jak i w trasie. Oczywiście jeśli dwucyfrowe spalanie jest akceptowalne dla właściciela. Nie udaje auta sportowego, którym nie jest. Świetnie zaprojektowany, bezawaryjny i bezobsługowy, po latach mocno trzyma cenę. Dobry wybór dla osób, które chcą mieć dobrze wyglądające auto z pięknie brzmiącym silnikiem, ale nie są fanami świętej trójcy niemieckiej ani nie chcą wyrabiać sobie karty stałego klienta w warsztacie. Oczywiście nie ma co się łudzić - mimo że auto ma dużo zalet, ma też kilka wad i trzeba zaakceptować pewne kompromisy. Brakuje auto-hold, co na śliskiej nawierzchni może być uciążliwe; system multimedialny był przestarzały już w momencie premiery, a sterowanie jest irytujące (choć podobno są ludzie, którym ten joystick nie przeszkadza); zawiasy klapy bagażnika chowają się do środka i zajmują miejsce; sterowanie temperaturą, choć pomysłowe, to jednak lepsze byłoby poprzez zwykłe pokrętło; klakson brzmi jak w małym miejskim autku; fabrycznie jest dość nisko zawieszony przez co trzeba uważać na krawężniki, żeby nie połamać drogiego zderzaka (zwłaszcza w wersji F-sport, który wygląda cudownie, ale też swoje kosztuje); a zimą silnik dosyć długo się nagrzewa. Jak dla mnie to są pierdoły i absolutnie pomijalne problemy, kiedy zestawi się je z zaletami ISa (te już wymienię dokładniej w każdym punkcie niżej). A no i musimy się liczyć z jeszcze dwiema kwestiami: 1. Po zasmakowaniu V6 nie ma powrotu do zwykłego R4 2. Trudno dla niego znaleźć następcę bez znacznego zwiększania budżetu, bo takich aut już się po prostu nie robi. Naprodukowałem się, bo kiedy szukałem auta, to nie widziałem tu wyczerpującej opinii. Może teraz ktoś będzie miał łatwiej.
Dodane 1 miesiąc temu
4,6
~JacekHa
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Użytkuję od ośmiu lat, przejechałem 80 tys. km. Samochód totalnie bezawaryjny i znakomicie wykonany, bardzo trwałe materiały wewnątrz. Po tylu latach nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Można pewnie przyczepić się do gdzieniegdzie niezbyt wyrafinowanych materiałów ale wszystko jest dobrze spasowane i funkcjonalne. Niezbyt nowoczesny system multimedialny może trochę irytować ale dla mniej wymagających gadżeciaży nie stanowi raczej problemu. Audio Pioneer przeciętnej jakości. Po ośmiu latach eksploatacji silnik pod maską nie jest nawet zakurzony. To pierwszy samochód, którym jeżdżę tak długo, jak dla mnie jest niemal perfekcyjny.
Dodane ponad rok temu
4,8
~Adam
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Komentarz po ponad roku użytkowania i przejechaniu 55 tys km. Całokształt oceniam bardzo wysoko; jest to najpewniejsze, najbardziej niezawodne, najwygodniejsze i najoszczędniejsze auto jakie do tej pory miałem, a było ich sporo. Za każdym razem jak do niego wsiadam, wiem, że bezproblemowo dowiezie do celu, a do tego w ciszy i komforcie. Jazda nim to czysta przyjemność i relaks; bardzo neutralne w prowadzeniu, tył napęd i dobre wyważenie robi swoje. Fotele bardzo wygodne i dobrze trzymają ciało w zakrętach, kierownica gruba, mięsista i miękka, aż chce się trzymać. Ergonomia na wysokim poziomie, duże przyciski i fajny joystick (niektórzy narzekają, ja go lubię). Trochę przestarzałe multimedia, ale przynajmniej nic się nie wiesza. Wygląd - rzecz gustu, ja w dalszym ciągu oglądam się na niego jak zostawiam na parkingu, cieszy oko i ma to coś, czego dzisiejszym samochodom brakuje. Jeżeli się zastanawiasz nad zakupem, z czystym sumieniem polecam!
Dodane 3 lata temu
Średnie spalanie dla Lexus IS III Sedan
6,6 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Hybrydy trzeba się nauczyć i przyzwyczaić do jazdy z takim silnikiem. Po pewnym czasie wiedziałem jak najskuteczniej wykorzystać zalety z jazdy hybryda i podczas 200km (drogi krajowe często przez miasta 60-110km/h) osiągnąłem 5.5l wynik dla mnie rewelacyjny patrząc na komfort wielkość i moc auta. Mieszkam w Krakowie, gdzie korki są gigantyczne jeżdżąc spokojnie, można osiągnąć 6.5-7l/100km. Bardzo dynamiczna jazda w trybie sport to nadal spalanie poniżej 10l/100km Nie jest to 4.5l które deklaruje producent, ale moim zdaniem to realną alternatywą dla diesla (bez klekotu, turbiny i DPF)
Dodane 5 lat temu
6,3
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Auto jest idealną alternatywą dla diesla, szczegółnie do jazdy miejskiej i krótko dystansowej. Brak turbiny, wysilonego silnika, dobra skrzynia biegów (może niezbyt szybka i nie każdy lubi specyfikę pracy E-CVT) ale auto potrafi dać frajdę z jazdy. Przy prędkościach autostradowych nie ustępuje zwykłym autom, a do tego wbrew opiniom nie pali wtedy też dużo :) Średnie spalanie w typowej miejskiej jeździe utrzymuje mi się na poziomie 7l. 800km na baku po mieście nie stanowi problemu. Przy delikatnej jeździe, pozwala na więcej, jednak nie mam lekkiej nogi więc tylko 800km :) Nie bójcie się hybryd - polecam.
Dodane 7 lat temu
11,8
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Przy takiej niedużej wadze i średnich osiągach to powinien palić dużo mniej. Miałem dużo większe auta z dużo większymi silnikami które paliły o litr czy dwa więcej a bez porównania lepiej jeździły. Idea downsizing'u poległa tutaj. Niby malutki silniczek + turbo powinno mniej palić i do tego beznadziejny system start-stop (mam go po raz pierwszy). Skasowałem pomiar i po zatankowaniu w sumie ponad 180 litrów zaoszczędził 1,3 litra :) a ile razy rozrusznik uruchamiał silnik... a ile razy powodowało to u mnie zmianę języka na łacinę :) Tu nie mam zarzutów do Lexusa bo to wymysł UE - kompletna bzdura - użytkownik powinien mieć wybór jak nie chce go używać to wyłącza NA STAŁE i po nerwach.
Dodane 8 lat temu

Usterki Lexus IS III

Liczba wpisów: 6
Ściąganie na trasie
  • Lexus IS III Sedan
  • układ kierowniczy
  • 34 tys. km
Auto od nowości w moich rękach. Mimo kilkukrotnego w ciągu 10 miesięcy ustawiania geometrii (2,5k km; 5k km; 21km i 31k km) stale delikatnie ściąga w prawo. Geometria jest ok, znacznie bardziej niż w normie, natomiast mam wrażenie, że da się wyczuć luz podczas jazdy trasami S i A. Sprawdzałem jadąc gdy spadek jest zarówno w prawo jak i w lewo do kierunku jazdy tj: w momencie spadku w prawo aby jechać prosto należy delikatnie trzyma kierownicę w lewo i analogicznie, przy spadku w lewo, pojawia się konieczność utrzymywania kierownicy skierowanej lekko w prawo. Maglownica? Serwisy ASO siłują się z geometrią ale mam wrażenie że to niw ten kierunek skoro brak poprawy. Zwykła Skoda octavia jeździła prosto..
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Pompa wody chlodzenia silnika
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • układ chłodzenia
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Podczas przegladu (60000km) w serwisie zauwazono delikatny wyciek plynu chlodzacego z pompy wodnej.Cena z wymiana ok 1300zl. Bardzo mnie to zdziwilo bo przy takim przebiegu i w takim samochodzie to raczej nie powinno zaistniec.Poza tym od pieciu lat uzytkowania zero usterek!
Dodane 5 lat temu
3 komentarze
Klepanie w silniku
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • silnik
  • 50 tys. km
Po odpaleniu auta rano i ruszając słychać klepanie w silniku, najbardziej przy 2 tys obrotów, jak by zawory. Po kilku km wycisza się ale nadaj w tle murku silnika to klepanie jest słyszalne, zglosilem na gwarancji ale serwis nie widzi problemu skoro auto normalnie jezdzi.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Lexus IS III Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów