Szukaj

Lexus RX IV SUV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Lexus RX IV SUV Facelifting

Lata produkcji: 2019 – 2022
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Lexusa RX (symbol AL20) została wyraźnie przeprojektowana, nawiązując stylistycznie do innych modeli w gamie marki (zwłaszcza do mniejszego Lexusa NX). Samochód jest nieco większy od swojego poprzednika (o 11 cm dłuższy i o 1 cm szerszy). Lexus RX IV zaprojektowany został przez Japończyka Gen Ikeda. Model powstał na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu III generacji – Toyota K Platform.
Powagosław
Flagowy SUV Lexusa potrzebował trzech generacji, by przezwyciężyć wizualną nieśmiałość i końcu wyglądać jak na flagowca Lexusa przystało. Dziś to kulturysta wśród luksusowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy samochód na świecie, który z przodu ma tylko grill. Powinien być zdejmowany – ze dwa kilo karkówki, worek śląskiej i jeszcze łokieć kaszanki by się na nim zmieściło. Powiedziałbym, że RX jest w końcu ciekawy, ale jest też tak krzykliwy jak fluoroscencyjne mazaki w piórniku gimnazjalisty. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Długość 4890 mm
Szerokość 1895 mm
Wysokość 1690 mm
Wysokość z anteną 1710 mm
Rozstaw osi 2790 mm
Prześwit 195 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 453 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Całokształt - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,2
~mikusik1
Lexus RX IV
SUV Facelifting RX 300 238KM 175kW
Po 4 latach uzytkowania auta ,auto jest na smietnik. przy 90 tys km tuz przed koncem gwarancji auto zaczelo miec duza ilosc missfire a po naprawie ktora notabene trwala 7 miesiecy i zakonczyla sie wymiana wtrysku nr 1, na piewszym cylindrze , teraz mam obnizona kompresje na tymze cylindrze , i znow auto juz ponad miesiac u mechanika i okazalo sie ze caly Lexus relax to zart na kolkach bo kaza sobie placic za diagnostyke .... auto ma przejechane 105 tys km i jedyne miejsce na ktore powinien trafic to szrot. , czas na volvo ... moja milosc do Lexusa umarla.
Dodane 10 miesięcy temu
4,8
~Jarek
Lexus RX IV
SUV Facelifting RX 450h 313KM 230kW
Auto niemal idealne - zrobione jeszcze wg. starej dobrej szkoły. Bez wszędobylskich ekranów - za to z silnikiem o pojemności 3,5 litra w ukłądzie V6. Bez tandetnych plastików za to z wysokiej jakości skórami i drewnem (mam wersję Omotenashi). Solidne, ciężkie - dając już przy pierwszym kontakcie wrażenie obcowania z prawdziwym samochodem a nie ze sprzętem AGD. Podobne wrażenie miałem po zajęciu miejsca w Mercedesie W124 z lat dziewięćdziesiątych. Ten Lexus nie chce być najszybszy, ani najnowoczesniejszy - on ma być wiernym kompanem dalekich podróży w komforcie i harmonii jaką daje jedwabisty napęd hybrydowy i pięknie mruczące V6. Dla czego nie 5 gwiazdek - bo to auto jest wyraźnie gorsze od samochodów niemieckich wyższej klasy w kategorii dla mnie istotnej - jazda po autostradzie. Myślałem że nie będzie to dla mnie miało znaczenia, ale jednak ma. W "niemcach" jesteś jak na szynach i tylko twoja fantazja i przepisy decydują o tym jak szybko jedziesz. W Lexie wczesniej czujesz że samochód nie daje takiego poczucia bezpieczeństwa i pewności przy dużych prędkościach więc domyślnie jedziesz około 130-140kmh.
Dodane 11 miesięcy temu
4,7
~DamM
Lexus RX IV
SUV Facelifting RX 300 238KM 175kW
Auto w mojej ocenie bardzo dobre. Jestem wymagającym klientem i na początku nie robiło na mnie aż takiego wrażenia, ale doceniłem to auto poszukując auta dla żony jeżdżąc po salonach i oceniając inne marki i modele. Poprzednio jeździłem Mercedesem E klasą 3,2 l V6 225KM Generalnie motoryzacja zmierza w złym kierunku. Auta coraz droższe i z coraz słabszej jakości materiałów, ale Lexus chyba jako jedyny lub nieliczny trzyma jeszcze poziom, ale każe sobie za to sporo zapłacić. Auto jest z dobrej jakości materiałów i dość dobrze spasowanych (ale mogłoby być nieco lepiej w niektórych miejscach w kabinie), przestronne, a 2- litrowy turbodoładowany silnik wbrew niektórym opiniom spokojnie wystarczy do normalnej jazdy (w końcu nie jest to auto sportowe, na co chociażby wskazuje rodzaj nadwozia). Przyspieszenie nie jest jak fabryka podaje 9,5 s tylko około 7,2!!! - proszę obejrzeć testy na youtube. Sprzedawcy też o tym informują. Polecam auto po faceliftingu - ma już Android Auto (co dla mnie bardzo ważne, szczególnie że jak wszyscy wiedzą firmowa nawigacja pozostawia wiele do życzenia), ma poprawione i usztywnione zawieszenie (poprzednie wersje były bardziej miękkie i gorzej trzymały się w zakrętach i "bujały". Poprawiono również światła LED, mają teraz większy zasięg, grill (ładniejszy, podobny do tego z wersji FSport), a ekran multimedialny jest już dotykowy (chociaż wbrew temu co niektórzy mówią i piszą ja lubię nawet obsługę touchpadem i często z niego korzystam, chociaż rzeczywiście nie jest zbyt dokładny). Po obejrzeniu wielu innych aut z myślą o zakupie dla żony stwierdziłem, że nie żałuję żadnej złotówki wydanej na to swoje auto. Auto dla normalnej osoby, która chce się wygodnie i niezawodnie poruszać. Jeśli ktoś szuka sportowych emocji (albo dla poprzednich właścicieli BMW, gdyż kierowca BMW to stan umysłu...) to może być zawiedziony i polecam wtedy Mercedesa GLE AMG lub BMW X6 w M pakiecie :-), ale trzeba dołożyć jeszcze raz tyle i przygotować się się na możliwe dalsze wydatki :-) Mercedesem lubiłem się ścigać, miał pięknie brzmiący silnik V6, który zachęcał do szybkiej jazdy. Tutaj cenię tę ciszę , jakość resorowania i dostojność tego auta. Nie czuję potrzeby szybkiej jazdy, ale jeśli ktoś chce - jechałem na autostradzie 210km/h - było cicho, ale czuć było trochę podmuchy wiatru... auto jest jednak wysokie... Trochę do życzenia pozostawiają multimedia - jak wszyscy piszą są nieco staromodne, przy okazji faceliftingu przydałoby się je poprawić, a auto mogłoby być wtedy bliskie ideału. Jednak dzięki większej niż w Avensis rozdzielczości wyglądają o niebo lepiej, są proste i może to zaleta... po pierwsze nie wymagają studiowania instrukcji obsługi, po drugie dzięki temu są zapewne bardziej niezawodne i może ten cel przyświecał konstruktorom. Zegary i wyświetlacz między nimi zupełnie w porządku, bardzo ładny. Znaczną zaletą jest pozostawienie w tym aucie "fizycznych: sterowników klimatyzacji i audio oraz klasycznych zegarów... bardzo się z tego cieszę i był to również jeden z argumentów za zakupem tego auta. W większości innych aut te funkcje są już dostępne tylko z poziomu "tableta" na centralnym kokpicie. Nie trzeba chyba mówić jakie to stwarza problemy - jadąc z nawigacją na ekranie pasażer obok chce trochę zmniejszyć temperaturę - wyłączamy nawigację, wchodzimy do trzeciego z rzędu podmenu i zmieniamy temperaturę o 0,5 stopnia, za chwilę wracamy do nawigacji tylko po to by za 5 min zrobić to samo dla siebie, a po 10min by przyglośnić trochę radio lub zmienić ustawienie fotela (tak, tak ... w niektórych autach robi się to z poziomu menu "tableta" - chyba w Touaregu np). Nie mówię już o sterowaniu w rękawiczkach zimą. Myślę że ta elegancka prostota obecna w tym aucie jest jego zaletą nie wadą, a do tego dłużej pozostanie modna, bo klasyczna. Moda na tablety może minąć. W swoim egzemplarzu mam ekoskórę Tahara - jest bardzo miękka i przyjemna w dotyku, ale jednak czuć że to nie naturalna skóra, naturalna skóra ma coś w sobie. Ponoć ta Tahara została znacznie poprawiona i jest lepsza jakościowo niż w poprzednich modelach. Skóra naturalna jest twarda i czasami długo musi się uleżeć by wygodnie siedzieć w tych fotelach, tutaj od początku jest bardzo komfortowo
Dodane 4 lata temu
Średnie spalanie dla Lexus RX IV SUV Facelifting
8,5 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Lexus RX IV
SUV Facelifting RX 300 238KM 175kW
Posiadam Lexus RX300 z 2022 roku, moc 238KM. Auto niesamowicie komfortowe, wygodne i niebywałe ciche. Silnik rozpędza samochód do setki w 7,7 sekundy co uważam za bardzo dobry wynik (według specyfikacji jest 9,5 co jest błędne). Co do zużycia benzyny. Tankuje Pb 95. Jazda wiejskimi drogami (70-85km/h) to około 8,5 litra/100km zachowując minimalne zasady ekodrivingu. Jazda autostrada: przy 120km/h wychodzi 9,7l/100km. Trasa Krakow - Warszawa, drogą ekspresową średnio z trasy 9,6 litra/100km. Jeśli chodzi o miasto to trzeba korzystać ze start-stop, wtedy uda się osiągnąć 11-11,5 litra. Mój rekord po Krakowie to 10,5 przy relatywnie spokojnej jeździe, stanie na światłach, częste ruszanie itd. Ogólnie patrząc na osiągi to spalanie jest naprawdę ok. Miałem BMW X5 2.0d o mocy 231KM to spalał około litra mniej, ale kultura pracy okropna w porównaniu do Lexusa. Reasumując: Samochód dla wielbicieli klasycznej motoryzacji (klasyczna 6 biegowa skrzynia automatyczna) i żadne miękkie hybrydy. Autentyczny podwójny wydech, fajna kultura pracy, komfort i bezpieczeństwo. To daje Lexus RX300 i za to go lubię :-)
Dodane 2 lata temu
8,3
Lexus RX IV
SUV Facelifting RX 450h 313KM 230kW
Średnie spalanie w okolicach 8l. Autostrada w zależności od prędkości 120km/h 8,5 - 9l, 140km/h 10l, 160km/h 12l Najmniejsze spalanie na krajówkach z wioskami 7-7,8l, jadąc w okolicach przepisów prawa. Krajówka w jeździe z muskaniem gazu można uzyskać 6,6-6,8. Miasto - 7 do 8l
Dodane 3 lata temu
8,8
Lexus RX IV
SUV Facelifting RX 450h 313KM 230kW
F sport 6.0 bardzo ekonomiczna jazda miasto 8,5 jazda po miescie z przykładaniem uwagi do niższego spalania 10,5- jazda miasto 17- zapierd** miasto 13-trasa szybkoo załadowany
Dodane 2 lata temu
Lexus RX IV SUV Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów