Szukaj

Lexus RX V – wybierz silnik

Pokaż silniki:
2.5 450h+ 309KM 227kW (od 2022)

Informacje o Lexus RX V

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 1998 r. Lexus RX jest luksusowym SUV-em (segment I, klasa premium). Jest też najpopularniejszym modelem w historii marki (2,2 mln sprzedanych aut) i zarazem najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie w Stanach Zjednoczonych. Bazą pierwszej generacji modelu był prototyp SLV („Sport Luxury Vehicle”). Początkowo, w Kraju Kwitnącej Wiśni, samochód był oferowany jako Toyota Harrier i był powiązany pod względem technicznym z Toyotą RAV4. Następne generacje Lexusa RX były już samodzielnymi konstrukcjami. Nazwa auta jest „skrótem” od „Radian Crossover” (gdzie „radiant” oznacza coś światłego , reprezentującego świetlaną przyszłość). Czwarta generacja Lexusa RX dostępna jest od roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Flagowy SUV Lexusa potrzebował trzech generacji, by przezwyciężyć wizualną nieśmiałość i końcu wyglądać jak na flagowca Lexusa przystało. Dziś to kulturysta wśród luksusowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy samochód na świecie, który z przodu ma tylko grill. Powinien być zdejmowany – ze dwa kilo karkówki, worek śląskiej i jeszcze łokieć kaszanki by się na nim zmieściło. Powiedziałbym, że RX jest w końcu ciekawy, ale jest też tak krzykliwy jak fluoroscencyjne mazaki w piórniku gimnazjalisty. ~Luzacjusz

Oceny Lexus RX V

Liczba ocen: 32
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Filip
Lexus RX V
SUV 2.5 450h+ 309KM 227kW
Dla mnie to najlepsze auto z tych które użytkowałem a trochę aut już przerobiłem ( polo 1.2 , bravo 1.6 tdi, jetta 2.0 tdi, mondeo 2.0 tdi, superb 2.0 tdi, x3 30i, 5 G31 540i) . Auto dla świadomego kierowcy który ceni sobie komfort i brak problemów niż emocje, pozycja za kierownicą super, fotele mega wygodne ( wg. mnie najwygodniejsze fotele a jakich jeździłem - pseudo bajeranckich masaży brak, nie ustawiam jakoś specjalnie a nigdy nie odczuwałem żadnego dyskomforu w plecach, w poprzednim rx fotele także były sztos ) Może nie trzyma się drogi tak jak X5 ale jazda jest odprężająca, człowiek śpi spokojnie ponieważ auto jest bezawaryjne. Układ silnikowy prosty, wydajny i ekonomiczny. Dla mnie ogromny plus to że brak jest pompo wtrysków, turbiny, skomplikowanej skrzyni dwu sprzęgłowej, sprzęgła dwumasowego, mocznika / adblue etc. Jakość materiałów na bardzo wysokim poziomie , wszystko dobrze spasowane. Polecam plugina jeśli ktoś ma fotowoltaikę - wtedy warto ładować kiedy tylko można . Ja jak tylko przyjeżdżam do domu do podłączam do ładowania dzięki czemu uzyskuje 70 km zasięgu czysto elektrycznego a średnie spalanie od początku użytkowania mam 3,7 litra właśnie dzięki temu że ładuje zawsze w domu i wyjeżdżam autem z pełną baterią. Jeśli ktoś nie będzie ładował / nie ma fotowoltaiki to lepiej kupić 350h. Do 350 h też mam porównanie ponieważ żona użytkuje i moje 450 h ma lepiej rozłożony środek ciężkości i wg mnie prowadzi się lepiej ( co nie znaczy że 350h prowadzi się źle ) a mocy ma więcej. Spalanie od początku średnie całkowite 3,7 litra ale tak jak wspominałem sumiennie ładuje pojazd , spalnie w trybie hydrydowym na wyładowanej baterii to około 8,5 litra ( w 350 h będzie to 8 litrów ), jak lecę szybko na autostradzie na wyładowanej już baterii to spalanie mam pod 10 litrów ale przy prędkościach już wyższych niż prawilne. Duży centralny wyświetlacz jest bardzo dobrym rozwiązaniem , nie ma żadnej zawiłości w dotarciu do potrzebnych ustawień ale prawda jest też taka że raz dobrze wszystko pod siebie ustawiłem i nie mam potrzeby wracania do ustawień. Nagłośnienie Mark Levinson bajka Dla mnie auto idealne.
Dodane 4 miesiące temu
4,1
~Jarek
Lexus RX V
SUV 2.5 350h 250KM 184kW
Lexusa RX wybrałem po 20 latach jazdy Hondami, w tym trzema generacjami CR-V. Lexusem jeżdżę krótko, natomiast mam w stosunku do niego mieszane uczucia. Auto ciekawe, choć otoczka "premium" jaka go otacza jest, moim zdaniem, mocno dyskusyjna i mocno subiektywna. Z zalet - auto przestronne w środku i duże, czteroosobowa rodzina podróżuje komfortowo. Ergonomiczne. Jak na taką masę (prawie 2100 kg) pali 6.6 litra/100 km przy 'lekkiej' nodze. Nie jest to auto do dynamicznej jazdy a agresywnego zmieniania pasów. To raczej majestatyczny krążownik do pokonywania kilometrów w dość komfortowych warunkach. Wady? To subiektywna ocena ale nazbierało ich się trochę. Przede wszystkim skrzynia biegów e-CTV, która zwyczajnie JEST GŁOŚNA i wcale nie trzeba 'deptać gazu do podłogi' by się o tym przekonać. Po drugie - silnik 2.5 wolnossąca benzyna 248 KM to za mało dla RXa (to silnik w sam raz dla lżejszego i mniejszego NXa, dla RX jest za słaby). Poza tym silnik pracuje GŁOŚNO, szczególnie zimny oraz gdy doładowuje baterię hybrydową - brzmi wówczas prawie jak diesel, co moim zdaniem nie przystoi auto tej klasy. Toczę się 25 km/h osiedlową drogą i spod maski słyszę klekot. Lexus Polska, nie wstyd Wam? Kolejny minus to wyciszenie a właściwie jego niedostateczny poziom. Słychać skrzynię e-CTV, słychać 'dieselowską' pracę zimnego silnika oraz wzmożone obroty przy doładowaniu rozładowanej baterii hybrydowej. No nie, w aucie 'premium' tak być nie powinno. Cicho jest jak samochód sunie w trybie EV - wówczas jedzie się naprawdę przyjemnie i komfortowo. Kolejna sprawa - jakość plastików. To pierwsze auto jakim jeżdżę, w którym elementy plastikowe są tak podatne za zarysowania. Można je trwale porysować ... przecierając suchą mikrofibrą! Szczyt szczytów! System infotaiment to kopia systemu Toyoty ze zmienioną animacją na Lexusową. Na dodatek odziedziczył po toyotowskim systemie wieczne problemy z połączeniem bluetooth - streaming muzyki (np przez Spotify) rwie, przerywa połączenie, przycina się. Czasem łączy się z telefonem od razu, czasem głupieje przez kilka minut i ciągle łączy się, rozłącza, łączy, rozłącza - i tak w kółko. Tak ma Toyota, tak ma też Lexus. Lexus reklamuje się hasłem "Elitarny w każdym wymiarze". Mimo że lubię swojego RXa - z hasłem się nie zgadzam. To auto z dużym potencjałem ale ... pełne upierdliwych niedoróbek lub pójścia na skróty. Czyżby nawet w Lexusie frakcja księgowych (cięcie kosztów!) wygrała z frakcją inżynierów (produkt premium)? Gdybym miał jeszcze raz wybierać - tak, wybrałbym Lexusa RXa - ale plug-in. Jazda RXem a trybie 'benzyna' a jazda RXem w trybie 'elektryk' to dwa różne doznania. W trybie EV jest ciszej, przyjemniej i bardziej 'lexusowato'. W trybie benzyna - to taka przepłacona Toyota....
Dodane 7 miesięcy temu
3,8
~Grzegorz
Lexus RX V
SUV 2.5 450h+ 309KM 227kW
Auto żony do którym czasem jeżdżę. Autko wygodne do jazdy, ciche, ze świetnym nagłośnieniem. Ale ma dużo wad. Podstawowa to malutki zbiornik paliwa i kolosalne zużycie przy jeździe powyżej 130 -150 km/h. Trzeba tankować co ok. 250 km. Myślę że to głównie przez ich skrzynie biegów gdzie auto przy minimalnym naciśnięciu gazu wbija się na bardzo wysokie obroty. Klamki w zimie zamarzają i nie można otworzyć samochodu pomimo 2 wymian serwisowych, Czekamy na 3 - niby już ogólnopolaską. Czujnik nożny od bagażnika raz działa raz nie dzieła - jak mu się chce. Czujniki zamknięcia drzwi to jakaś pomyłka. Stoisz z zakupami przy aucie żeby zamknąć drzwi palce i nie zamkniesz bo czujnik stwierdza że któreś drzwi pozostały otwarte. Więc musisz jeszcze raz je otworzyć i zamknąć albo wygrzebać pilota i nacisnąć otwórz i zamknij... Przełączanie napędów to rosyjska ruletka. Jak masz dużo baterii i wyprzedzasz na baterii licząc że auto odpali silnik to możesz się mocno zdziwić... To jest mega niebezpieczne.
Dodane 9 miesięcy temu

Raporty spalania Lexus RX V

Liczba raportów: 38
Średnie spalanie dla Lexus RX V
7,6 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Lexus RX V
SUV 2.4 500h 371KM 273kW
Jazda tym autem z Warszawy do Lublina kończy się tym, ze tankujesz w Warszawie i po powrocie znowu to robisz zasięg na autostradzie ok 400 km. Potrafi spalać i 15l na niemieckich autostradach przy 160-180. Niestety jak na premium to głośno, spalanie nie jest male a podobne do Durango (nie mowie o hellcat), który i tam ma seryjnie dużo więcej mocy i przestrzeni. Wygodnie się siedzi i tyle. Za te pieniądze diesel od Audi czy BMW a nawet Skody zrobi lepsza robotę efektywnością paliwa i będzie ciszej. Nie polecam - dobrze, ze na wynajem to mogę oddać.
Dodane 2 miesiące temu
9,3
Lexus RX V
SUV 2.4 500h 371KM 273kW
Miasto: 9,0 litra Autostrada przy 150 km/h: 10,5 litra Ruch podmiejski 80-120 kmh: 9,0 litra Podane wyniki dotyczą lata. Zimą znacząco spada wydajność baterii, co oznacza wzrost spalania o około litr w ruchu miejskim i 0,5 litra na trasie
Dodane 4 miesiące temu
9,2
Lexus RX V
SUV 2.4 500h 371KM 273kW
Latem przy spokojnej jeździe w trasie można zejść poniżej 7 l/100. Przy spokojnej jeździe po mieście latem można zejść poniżej 9. Jak się zapala rezerwa to w zbiorniku jest jeszcze ok. 19 litrów paliwa. Raz wyjeździłem paliwo tak, aż odcięło mi zapłon. Co najdziwniejsze w zbiorniku było jeszcze ok. 5 l paliwa, ponieważ do tak opróżnionego baku weszło 60 l.
Dodane 5 miesięcy temu
Lexus RX V

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów