Szukaj

Lexus RX V 2.5 450h+ 309KM 227kW od 2022

Informacje o Lexus RX V 2.5 450h+ 309KM 227kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 1998 r. Lexus RX jest luksusowym SUV-em (segment I, klasa premium). Jest też najpopularniejszym modelem w historii marki (2,2 mln sprzedanych aut) i zarazem najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie w Stanach Zjednoczonych. Bazą pierwszej generacji modelu był prototyp SLV („Sport Luxury Vehicle”). Początkowo, w Kraju Kwitnącej Wiśni, samochód był oferowany jako Toyota Harrier i był powiązany pod względem technicznym z Toyotą RAV4. Następne generacje Lexusa RX były już samodzielnymi konstrukcjami. Nazwa auta jest „skrótem” od „Radian Crossover” (gdzie „radiant” oznacza coś światłego , reprezentującego świetlaną przyszłość). Czwarta generacja Lexusa RX dostępna jest od roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Flagowy SUV Lexusa potrzebował trzech generacji, by przezwyciężyć wizualną nieśmiałość i końcu wyglądać jak na flagowca Lexusa przystało. Dziś to kulturysta wśród luksusowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy samochód na świecie, który z przodu ma tylko grill. Powinien być zdejmowany – ze dwa kilo karkówki, worek śląskiej i jeszcze łokieć kaszanki by się na nim zmieściło. Powiedziałbym, że RX jest w końcu ciekawy, ale jest też tak krzykliwy jak fluoroscencyjne mazaki w piórniku gimnazjalisty. ~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 2487 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 309 KM (227 kW) przy 6000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 103,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Silnik - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~Filip
Lexus RX V
SUV 2.5 450h+ 309KM 227kW
Dla mnie to najlepsze auto z tych które użytkowałem a trochę aut już przerobiłem ( polo 1.2 , bravo 1.6 tdi, jetta 2.0 tdi, mondeo 2.0 tdi, superb 2.0 tdi, x3 30i, 5 G31 540i) . Auto dla świadomego kierowcy który ceni sobie komfort i brak problemów niż emocje, pozycja za kierownicą super, fotele mega wygodne ( wg. mnie najwygodniejsze fotele a jakich jeździłem - pseudo bajeranckich masaży brak, nie ustawiam jakoś specjalnie a nigdy nie odczuwałem żadnego dyskomforu w plecach, w poprzednim rx fotele także były sztos ) Może nie trzyma się drogi tak jak X5 ale jazda jest odprężająca, człowiek śpi spokojnie ponieważ auto jest bezawaryjne. Układ silnikowy prosty, wydajny i ekonomiczny. Dla mnie ogromny plus to że brak jest pompo wtrysków, turbiny, skomplikowanej skrzyni dwu sprzęgłowej, sprzęgła dwumasowego, mocznika / adblue etc. Jakość materiałów na bardzo wysokim poziomie , wszystko dobrze spasowane. Polecam plugina jeśli ktoś ma fotowoltaikę - wtedy warto ładować kiedy tylko można . Ja jak tylko przyjeżdżam do domu do podłączam do ładowania dzięki czemu uzyskuje 70 km zasięgu czysto elektrycznego a średnie spalanie od początku użytkowania mam 3,7 litra właśnie dzięki temu że ładuje zawsze w domu i wyjeżdżam autem z pełną baterią. Jeśli ktoś nie będzie ładował / nie ma fotowoltaiki to lepiej kupić 350h. Do 350 h też mam porównanie ponieważ żona użytkuje i moje 450 h ma lepiej rozłożony środek ciężkości i wg mnie prowadzi się lepiej ( co nie znaczy że 350h prowadzi się źle ) a mocy ma więcej. Spalanie od początku średnie całkowite 3,7 litra ale tak jak wspominałem sumiennie ładuje pojazd , spalnie w trybie hydrydowym na wyładowanej baterii to około 8,5 litra ( w 350 h będzie to 8 litrów ), jak lecę szybko na autostradzie na wyładowanej już baterii to spalanie mam pod 10 litrów ale przy prędkościach już wyższych niż prawilne. Duży centralny wyświetlacz jest bardzo dobrym rozwiązaniem , nie ma żadnej zawiłości w dotarciu do potrzebnych ustawień ale prawda jest też taka że raz dobrze wszystko pod siebie ustawiłem i nie mam potrzeby wracania do ustawień. Nagłośnienie Mark Levinson bajka Dla mnie auto idealne.
Dodane 4 miesiące temu
3,8
~Grzegorz
Lexus RX V
SUV 2.5 450h+ 309KM 227kW
Auto żony do którym czasem jeżdżę. Autko wygodne do jazdy, ciche, ze świetnym nagłośnieniem. Ale ma dużo wad. Podstawowa to malutki zbiornik paliwa i kolosalne zużycie przy jeździe powyżej 130 -150 km/h. Trzeba tankować co ok. 250 km. Myślę że to głównie przez ich skrzynie biegów gdzie auto przy minimalnym naciśnięciu gazu wbija się na bardzo wysokie obroty. Klamki w zimie zamarzają i nie można otworzyć samochodu pomimo 2 wymian serwisowych, Czekamy na 3 - niby już ogólnopolaską. Czujnik nożny od bagażnika raz działa raz nie dzieła - jak mu się chce. Czujniki zamknięcia drzwi to jakaś pomyłka. Stoisz z zakupami przy aucie żeby zamknąć drzwi palce i nie zamkniesz bo czujnik stwierdza że któreś drzwi pozostały otwarte. Więc musisz jeszcze raz je otworzyć i zamknąć albo wygrzebać pilota i nacisnąć otwórz i zamknij... Przełączanie napędów to rosyjska ruletka. Jak masz dużo baterii i wyprzedzasz na baterii licząc że auto odpali silnik to możesz się mocno zdziwić... To jest mega niebezpieczne.
Dodane 9 miesięcy temu
4,9
~W.
Lexus RX V
SUV 2.5 450h+ 309KM 227kW
Wygodny, cichy i relaksujący. Umiejętnie wykorzystywany jeździ prawie aksamitnie, ale potrafi też przyspieszyć kiedy potrzeba. Użytkowany głównie przez żonę. Większość czasu jeździ w trybie elektrycznym, który jest zaskakująco dobry (mam porównanie, bo na co dzień jeżdżę elektrykiem). Zasięg elektryczny coś ok. 50 km. Wyposażenie i wykończenie super (wersja Omotenashi). Mógłby mieć min. 10 l. większy bak i z 30-50 KM więcej w silniku benzynowym. Jeśli jeździsz normalnie, a na szybkich drogach zadowalasz się dobra dynamiką do ok. 160-170 jest to samochód który warto rozważyć, bo jak dla mnie jako hybryda plug-in, SUV jest w ścisłym topie dostępnych samochodów. Dłuższe trasy nie męczą. Jest bardzo komfortowy. Nie nadaje się do jazdy bardzo dynamicznej i przeskakiwania z pasa na pas. Moim zdaniem, w stosunku do wersji starszej, wszystko jest dużo lepsze, no może poza silnikiem benzynowym, bo zostały 4 cylindry. Trzeba było podać dane o czasie ładowania, nie znam, bo nie ja ładuję ale okazjonalnie i w dłuższych trasach użytkuję. Ciężko wpisywać o zużyciu paliwa, bo jest pytanie z baterią czy bez...
Dodane 2 lata temu
Lexus RX V

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów