Szukaj

Informacje o Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009

Lata produkcji: 2004 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~BrutusFCB
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Zdecydowanie polecam wszystkim fanom klasycznych diesli, fajnie "klekocze", dobrze się zbiera, sama przyjemność z jazdy. No i do tego spalanie, rewelacja, bo można spokojnie na jednym baku zrobić ok. 830km. Wnętrze ładnie się prezentuje, minimalistyczne podejście czyni je eleganckim. Nie ma nadmiaru przycisków, wszystko na swoim miejscu. Awaryjność? Oprócz drążków stabilizatorów, które lubią się poluzować (na szczęście nie jest to duży wydatek), to pozostają standardowe naprawy typu hamulce, tarcze i wymiana oleju razem z filtrami. Czasami wypala się też oprawka od świateł do jazdy dziennej, ale kosztuje ona 10zł, więc to też żaden problem. Polecam wszystkim, którzy szukają czegoś pewnego i stosunkowo bezawaryjnego na kilka lat.
4,1
~Rafał
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
8 letnią Mazdę 3 kupiłem po kilkuletnim użytkowaniu Focusa MK1 1.8 TDCi. Potrzebowałem czegoś niedrogiego, głównie do miasta. Po wielu usterkach silnikowych w Focusie poszukiwałem bezawaryjnej benzyny, taniej w utrzymaniu. Niestety rozpieszczony prowadzeniem Foki nie miałem zbyt dużego wyboru szukając w założonej cenie auta, które będzie prowadziło się równie dobrze. Padło więc na japońskiego Focusa - Mazdę 3, czyli auto dzielą płytę podłogową, zawieszenie i układ kierowniczy z Focusem MK2 i Volve S40. Dodatkowo z tamtych lat Tójka to jeden z najładniejszych kompaktów ze stosunkowo świeżym wnętrzem i świetnymi zegarami. Co ciekawe po wymiarach zewnętrzych to bodaj największy z popularnych kompaktów, ustępuje wprawdzie Octavii II, ale ma od niej szerszy rozstaw osi co wpływa na prowadzenie. Po 3 latach użytkowania muszę jednogłośnie stwierdzić, że Mazda spełniła wszystkie pokładane w niej oczekiwania. Nie włożyłem ani złotówki w poważne awarie, a jedynie w eksploatację i pierdoły. Jak każde auto także i Trójka ma swoje bolączki o czym poniżej.
3,6
~Kierowca Furmanki
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Było by zdecydowanie lepiej, jeśli nie francuski silnik. 3 poważne awarie, w tym 2 takie same, które spowodowały utratę całych zaoszczędzonych pieniędzy na paliwie w odniesieniu do silnika 1.6 benzynowego o tej samej mocy. Na plus zasługuje zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce i zgrabna sylwetka. Zawiodłem się na marce Mazda i nigdy więcej jej już nie kupię. Za dużo mniej mogłem kupić Forda Focusa II i miałbym co najmniej to samo. Może trafił mi się taki pechowy egzemplarz, ale całe szczęście, że udało mi się ją sprzedać, bo sądzę, że i żywotność turbo oraz koła dwumasowego są już policzone (z resztą, jak w większości nowoczesnych diesli)...
Średnie spalanie dla Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Witam! Zakupiłem autko w marcu, Zauważyłem w nim wiele już gdyż spędzam dużo czasu za kółkiem. Należę do bardziej dynamicznych kierowców i powiem że nie narzekam na autko. Poprzednio miałem Opla Corse i naprawdę w porównaniu z Mazdą jest inaczej, przyspieszenie, zawieszenie, a co do spalania komputer i pokazuje 6.6l/ 100km, ale ostanio była próba prędkości i wyszło mi 190km/h ale mógł jeszcze minimalnie więcej. Podczas takiej 1 minutowej próby stałej prędkości miałem spalanie 7.3 i tak naprawdę nieźle. Ja jestem zadowolony tylko jedna wada jest taka, w Mazdach niestety karoserie rdza zaczyna brać i to widać w porównaniu do niemieckich autek gdzie one wytrzymują więcej. Opisze wam jeszcze ale dopiero na zimę jak się sprawuje. Pozdrawiam i szerokości!
5,1
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
No i przyszedł czas na raport nieco cieplejszą porą. Od razu da się poczuć różnicę. Auto od samego początku nie wymaga takiego rozgrzania jak było to zimą, co bezpośrednio przekłada się na spalanie. Od czasu ostatniego raportu pokonałem kilka dłuższych tras, na których spalanie mojego auta w końcu mnie zadziwiło :) 4,7 to wynik tych podróży i 100 km więcej na jednym baku od dotychczasowych rekordowych 710 km. Jestem pewien, że kiedy pogoda zrobi się już zupełnie wiosenna i zmienię wreszcie opony na letnie to wynik ten da się jeszcze poprawić. Dam znać ;)
5,3
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Trasa rzeszow - kielce i powrót. Jazda w jedną stronę w 40% w dużym deszczu, Maxymalnie na obwodnicach ekspresowych jechałem z prędkością 115 km/h a wcześniej na całej trasie 70 - 95km/h, Na tej trasie spaliło mi pewnie około 4.7km, wcześniej jeździłem 46km w korkach w rzeszowie stąd pewnie 4.7 km spalanie wyszło. Myślę, że podczas bardzo szczędnej jeździe na trasie można spalić 4.2 l/100km. W mieście jeździłem w 60% w korkach to spalanie wyszło 6 .02 litra - z zatartą turbiną :D Dopiero co wymieniłem na nową więc możliwe, że spalanie będzie mniejsze.

Usterki Mazda 3 I

Liczba wpisów: 30
Mazda 3 2005 2.0 150 KM benzyna tylne szyby nie działają
  • Mazda 3 I Sedan 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009
  • instalacja elektryczna
  • 225 tys. km
Mam problem z tylnymi szybami. po ostatniej naprawie u mechanika zresetowało mi się radio i rozkodowało się otwieranie szyb. Domyśliłem się, że mechanik pewnie wyłączył akumulator. Radio ustawiłem, szybę od pasażera obok kierowcy ustawiłem, a reszty z tyłu nie mogę. Nie działa otwieranie ani z tyłu, ani z przodu od strony kierowcy. Przy próbie ustawienia używając klawiszy u pasażera z tyłu słychać dźwięk jakby się ustawiało szyby, ale nic się nie dzieje. Próbowałem blokadę szyb włączyć i wyłączyć, ale to jedynie blokuje tę z przodu od pasażera. Obydwie z tyłu umarły, nie ważne jakiego panelu używam. Sprawdziłem bezpieczniki od szyb, wszystko ok. Wymieniłem na wszelki wypadek i nic. Gdzieś wyczytałem, żeby odłączyć klemę plusową, zrobiłem i nawet mi się radio nie zresetowało, więc odłączyłem na dłuzej i jedynie szyba pasażera przy kierowcy się rozkodowała. Próbowałem klemę minusową, to samo. Sprawdziłem panel u kierowcy, tam wszystko połączone, nie otwierałem jeszcze nic z tyłu, ale to strasznie dziwne. Drzwi nie są też zablokowane child lockiem. Koniec końców wyjdzie, że i tak pojadę do mojego mechanika jak wróci z wakacji. Jeśli ktoś ma jakiś sensowny pomysł, to dajcie znać.
Oczekuje na rozwiązanie
Auto gaśnie
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • inne
  • 230 tys. km
Witam posiadam mazdę 3 z silnikiem diesla 1.6 .Mój problem polega i tu przytoczę dzisiejsza sytuację "jadę sobie do sklepu silnik już się nagrzał wyjeżdżam z zakretu daje na 3ke wciskam na gaz a tu zero reakcji ...10sekund później auto gaśnie ..odpalam ponownie jeszcze na toczącym się samochodzie i Madzia jedzie jak szalona po czym po kilku kilometrach dzieje się to samo ...nie kiedy gdy odpalam silnik to autko mi faluje na obrotach i inaczej chodzi a gdy poruszam wiazkom przy silniku to już normalnie chodzi .Dodam także że pali mi się kontrolka silnika .Byłem z tym u mechanika to mi powiedzieli że czujnik ciśnienia paliwa ,wymieniłem 2tyg okej po czym problem powrócił .Teraz jestem u innego i mi powiedział że wiązka a wy co powiecie na to ? Mieliście podobnie ?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Brak mocy przy 120km/h
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • silnik
Witam. Od jakiegoś miesiąca mam problem z moją Mazdą. Auto rozpędza się do 120 km/h bez problemu, turbo działa, co szczególnie jest zauważalne na niższych biegach. Natomiast kiedy osiągnę te 120 km/h pedał gazu staje się bezużyteczny. Dopiero kiedy nadarzy się okazja do zjechania z góry wtedy auto jest w stanie przekroczyć 120. Byłem z tym w warsztacie to po podpięciu do kompa wyszło, że do wymiany jest VACUM pompa, elektrozaworek, gruszka od turbo, dwa przewody i uszczelka pompy podciśnieniowej. Uwierzyłem - wymieniłem. Pompę i zawór znalazłem sam, dlatego całość kosztowała mnie nieco ponad 1000 zł (w przeciwnym wypadku chcieli ode mnie 1900 za wszystko). To było wczoraj, i odjeżdżając spod warsztatu samochód działał na prawdę inaczej, tzn lepiej. Jednak przy 140 km/h znowu pojawiło się wycie silniki (nie wspomniałem o nim wcześniej). Dzisiaj rano natomiast wszystko wróciło do "normy", tzn przy 120 znowu koniec. Tak jakby przy tej prędkości turbo nagle przestawało pracować... Nie chcę żeby mnie wycyckali jeszcze bardziej w tym warsztacie, dlatego piszę tutaj - może coś podpowiecie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 3 I Hatchback