Szukaj

Informacje o Mazda 3 I MPS

Lata produkcji: 2006 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz

Mazda 3 I MPS – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4435 mm
Szerokość 1765 mm
Wysokość 1465 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Rozstaw kół - przód 1535 mm
Rozstaw kół - tył 1525 mm
Prześwit 135 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1250 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 345 l

Oceny Mazda 3 I MPS

Liczba ocen: 10
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Mazda 3 I MPS
11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Mazda 3 I
MPS 2.3 MZR DISI Turbo 260KM 191kW
Jeżdżę dopiero parę miesięcy, tankowany pod korek PB98 na różnych stacjach (Statoil, Orlen, BP, Shell). Przy moim stylu jazdy raczej spokojnym bez zamulania, czasami ostrzej ale bez "pałowania" w mieście pali ~11L. Autko mnie nie prowokuje bo w środku kabiny praktycznie nie słychać silnika a jak już słychać to nie jest to zbyt ciekawy dźwięk. Fajnie słychać jedynie jak dmucha w wydech przy otwartej przepustnicy ale to jest moment, potem jak bym ojca avensisem jechał :-), podkreślam dźwięk nie osiągi. Trasa autostradą 150-160 czasami ponad 200 ale nie szybciej niż 220 (w obawie o zerwanie anteny CB) też 11L. Ogólnie idzie wytrzymać. Jak ktoś się przymierza do zakupu to niech nie myśli że uda się zejść poniżej tych 11L. Autko dla malej rodziny w sam raz, wygodne, bagażnik spoko w środku dość komfortowo. Mimo wszystko mój 4 letni synek woli starego Proboszcza 2.5 V6 który nie chce się popsuć od 17 lat, fajnie gulgocze na wolnych obrotach :-) i ładnie się kręci do 7krpm
12,8
Mazda 3 I
MPS 2.3 MZR DISI Turbo 260KM 191kW
Przeciętnie przy bardzo dynamicznej jeździe po mieście samochód pali około 14.5l/100km. Minimalne spalanie jakie udało mi się zanotować w mieście przy jeździe do 3500obr. - 11.5l/100km. Na trasie jadąc do 200km/h (średnio ok. 180km/h) spalanie ok. 12.5l/100km. Na 6 biegu przy 3000obr. (max. moment obr.) i prędkości ok. 140km/h spalanie 9.5l/100km. Przy 200km/h spalanie 17l/100km. Przy bardzo, bardzo ciężkiej nodze, w mieście, maksymalne spalanie jakie znalazło się na ekranie komputera 18.5l/100km. Tankowana benzyna: 98. Stacje: głównie ST1, Shell.
10,6
Mazda 3 I
MPS 2.3 MZR DISI Turbo 260KM 191kW
Spalanie zależy od stylu jazdy. Przy normalnej jeździe 100-120km/h i co jakiś czas wyprzedzaniu sznurka TIRów z pedałem w podłodze paliła mi około 10 litrów. Jak chcesz się pobawić i po ścigać, palić kapcia na światłach to i do 20 litrów można dojść. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć na dojazdach do pracy - Trasa 50km w jedną stronę z prędkością 85-95km/h to 8,2 litra.

Usterki Mazda 3 I

Liczba wpisów: 30
Mazda 3 2005 2.0 150 KM benzyna tylne szyby nie działają
  • Mazda 3 I Sedan 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009
  • instalacja elektryczna
  • 225 tys. km
Mam problem z tylnymi szybami. po ostatniej naprawie u mechanika zresetowało mi się radio i rozkodowało się otwieranie szyb. Domyśliłem się, że mechanik pewnie wyłączył akumulator. Radio ustawiłem, szybę od pasażera obok kierowcy ustawiłem, a reszty z tyłu nie mogę. Nie działa otwieranie ani z tyłu, ani z przodu od strony kierowcy. Przy próbie ustawienia używając klawiszy u pasażera z tyłu słychać dźwięk jakby się ustawiało szyby, ale nic się nie dzieje. Próbowałem blokadę szyb włączyć i wyłączyć, ale to jedynie blokuje tę z przodu od pasażera. Obydwie z tyłu umarły, nie ważne jakiego panelu używam. Sprawdziłem bezpieczniki od szyb, wszystko ok. Wymieniłem na wszelki wypadek i nic. Gdzieś wyczytałem, żeby odłączyć klemę plusową, zrobiłem i nawet mi się radio nie zresetowało, więc odłączyłem na dłuzej i jedynie szyba pasażera przy kierowcy się rozkodowała. Próbowałem klemę minusową, to samo. Sprawdziłem panel u kierowcy, tam wszystko połączone, nie otwierałem jeszcze nic z tyłu, ale to strasznie dziwne. Drzwi nie są też zablokowane child lockiem. Koniec końców wyjdzie, że i tak pojadę do mojego mechanika jak wróci z wakacji. Jeśli ktoś ma jakiś sensowny pomysł, to dajcie znać.
Oczekuje na rozwiązanie
Auto gaśnie
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • inne
  • 230 tys. km
Witam posiadam mazdę 3 z silnikiem diesla 1.6 .Mój problem polega i tu przytoczę dzisiejsza sytuację "jadę sobie do sklepu silnik już się nagrzał wyjeżdżam z zakretu daje na 3ke wciskam na gaz a tu zero reakcji ...10sekund później auto gaśnie ..odpalam ponownie jeszcze na toczącym się samochodzie i Madzia jedzie jak szalona po czym po kilku kilometrach dzieje się to samo ...nie kiedy gdy odpalam silnik to autko mi faluje na obrotach i inaczej chodzi a gdy poruszam wiazkom przy silniku to już normalnie chodzi .Dodam także że pali mi się kontrolka silnika .Byłem z tym u mechanika to mi powiedzieli że czujnik ciśnienia paliwa ,wymieniłem 2tyg okej po czym problem powrócił .Teraz jestem u innego i mi powiedział że wiązka a wy co powiecie na to ? Mieliście podobnie ?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Brak mocy przy 120km/h
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • silnik
Witam. Od jakiegoś miesiąca mam problem z moją Mazdą. Auto rozpędza się do 120 km/h bez problemu, turbo działa, co szczególnie jest zauważalne na niższych biegach. Natomiast kiedy osiągnę te 120 km/h pedał gazu staje się bezużyteczny. Dopiero kiedy nadarzy się okazja do zjechania z góry wtedy auto jest w stanie przekroczyć 120. Byłem z tym w warsztacie to po podpięciu do kompa wyszło, że do wymiany jest VACUM pompa, elektrozaworek, gruszka od turbo, dwa przewody i uszczelka pompy podciśnieniowej. Uwierzyłem - wymieniłem. Pompę i zawór znalazłem sam, dlatego całość kosztowała mnie nieco ponad 1000 zł (w przeciwnym wypadku chcieli ode mnie 1900 za wszystko). To było wczoraj, i odjeżdżając spod warsztatu samochód działał na prawdę inaczej, tzn lepiej. Jednak przy 140 km/h znowu pojawiło się wycie silniki (nie wspomniałem o nim wcześniej). Dzisiaj rano natomiast wszystko wróciło do "normy", tzn przy 120 znowu koniec. Tak jakby przy tej prędkości turbo nagle przestawało pracować... Nie chcę żeby mnie wycyckali jeszcze bardziej w tym warsztacie, dlatego piszę tutaj - może coś podpowiecie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 3 I MPS