Szukaj

Informacje o Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~Konrad
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Przesiadka z VW Polo 1.2TSI 90KM, różnica w wykonaniu czy prowadzeniu odczuwalna, miejsca wystarczająco, auto wręcz perfekcyjne, nie ma porównania co do Golfa, Focusa czy innych marek. Autko zbiera wzrok ludzi na drodze. Auto ma dwa minusy, czasami łapie delikatne wibracje podczas 1500 obrotów, gdy przechodzi w tryb 2-cylindrowy, ale nie jest to bardzo odczuwalne, ponieważ auto jest bardzo dobrze wyciszone. Drugim minusem jest to, że trzeba czasami z niego wysiąść. Jeżeli chodzi o wykończenie, użytkowanie jest świetnie. Brak ekranów dotykowych tylko intuicyjne centrum sterowania.
4,8
~Kamil
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Po 9 latach eklpotowania mazdy 6 przyszedł czas na zmiany po długich poszukiwaniach wybór padł na toyota corolla hybryda lub mazda 3 ostatecznie wygrała mazda 3 Kanjo która świetnie wygląda tak samo się prowadzi ma bardzo dobry silnik z układem mikrohybrydowym i nie tylko !! Czy jest droga? absolutnie nie czy jest ciasna ? absolutnie nie przynajmniej dla mnie i mojej rodziny Po 3 miesiącach eksploatacji zauważyłem że asystent pasa ruchu jest zbyt czuły a zawieszenie jest trochę zbyt twarde Poza tym jestem bardzo zadowolony użytkownikiem nowej "trójki"
4,4
~Marek F.
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Wygląd to jeden z największych plusów tego auta, wnętrze również robi pozytywne wrażenie. Jakoś materiałów wnętrza ponadprzeciętna jak na japońca. System nagłośnienia Bose naprawdę "daje radę", wyposażenie wersji Hikkari ma niekończącą się listę. Minus za wadliwy moduł składania lusterek (wymieniany przed producenta bez szemrania) oraz problemy z rozładowującym się akumulatorem. Tapicerka skórzana wydaje się przyzwoitej jakości.

Usterki Mazda 3 IV

Liczba wpisów: 10
Centralny i zapłon
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Notorycznie występują problemu z przyciskiem start. Pierwsze to ciągle konieczność wymiany baterii i w kluczyku i w pestce, jakiś dramat, zdychają co kilka miesięcy czasem nawet co 2 mce. Drugi problem to reakcja auta na awarie przycisku start. Po pierwsze nie wyłącza się wtedy zapłon i piszczy po otwarciu drzwi, to powoduje że auta nie da się zamknąć i nie działa automatyczny ręczny, warto wozić w bagażniku kamień pod oponę.. oczywiście żartuje ale lipa zostawiać auto otwarte i bez ręcznego. Drugi problem to jak nie wyłącza się zapłon to zjada akumulator. U mnie akumulator był do wymiany po 20 tys. Dla wskazania awaryjnosci: XI.23 serwis gwarancyjny bez uwag, XII.23 zdechl akumulator, II.24 zdechł zapłon i guzik start (5 raz od zakupu w XI.21). Rozwiązania w tej Mazdzie są do bani, nie można liczyć na nowe auto. Jedziesz w wyjazd w trasę i nagle ci wszystko zdycha.. Druga rzecz.. każda awaria to cały dzień w płacy bo assistans mazdy jedzie 4 godziny a kolejne 2 czekasz na zastępcze.. jak ci zdechnie w trasie to kiepsko. Podsumowując. Celują w klasę premium ale klasie premium mogą buty czyścić.. drugie auto mam nxa i od 9 lat nic nie naprawiałem, akumulator zrobił 240tys.. tylko olej klocki i klimą.. M3 nie jest autem warte swojej ceny.. Bardzo ladny, ale lakier też do bani, fotel skrzypi .. Drugi raz nigdy mazdy nie kupię.
Rysujące się plastiki i szybka zegara oraz mechanizm składania lusterek
  • Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2018
  • wnętrze
  • 35 tys. km
Mam problem z rysująca się szybka zegarów, rysuje się od przecierania nawet palcem. Została raz wymieniona i od razu przerysowana przez pracownika aso. Kolejne plastiki to piano black - ta sama sytuacja ale tutaj nie chcą wymienić. Mechanizm lusterek wymieniany po 2 razy z obu stron. Obecnie pojawił się dźwięk trzeszczenia na nierównościach wewnątrz kokpitu- podejrzewam ze coś się poluzowalo przy wymknie szybki zegarów. Kolejna rzecz to po stronie kierowany podłokietnik i materiał pod „skóra” który się odksztalcil od trzymania łokcia. Aaa i jeszcze uszczelka drzwi kierowcy i pasażera która jest przecinana przez drzwi- wymienione ale problem nadal istnieje oraz odpryski na masce od kamieni. Producent umywa ręce. Czy przy powtarzających się usterkach mając auto w leasing jestem w stanie oczekiwać czegoś więcej od producenta?
Problem rozwiązany
2 komentarze
skrzypiące plastiki
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • wnętrze
  • 25 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 0
W aucie po przejechaniu ok 10 000 km dość wyraźnie słychać skrzypienie elementów tapicerki przy jeździe po nierównościach, drodze z kostki brukowej. Auto ma obecnie przejechane ok 25 000 km i plastiki potrafią skrzypieć przy przyspieszaniu. Problem zgłoszony w serwisie - bez rezultatów :( ale potwierdzili podczas jazdy testowej, ze faktycznie dość wyraźnie skrzypi tapicerka ale oni i ich pion techniczny nie mają na to rozwiązania w ramach gwarancji
6 komentarzy
Mazda 3 IV Hatchback