Szukaj

Informacje o Mazda 323 V S 1.7 TD 82KM 60kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~lechutek
Mazda 323 V
S 1.7 TD 82KM 60kW
Najlepszy mój samochód,kupiony jako nówka w salonie w Berlinie,absolutnie niezawodny, nie holowany, bezawaryjny, dziś takich juz nie ma! Wymiana klocków co 90 tyś ! Ale takiej karoserii jak moja/fabrycznej/ nie publikujecie! To był ala subaru Impreza wlot na masce!Mam zdjęcia- na ulicy ludzie go ogladali, a w WLK. Brytanii-stały tłumy, bo miał jeszcze duzy fabryczny spojler! Kolor-srebrno-złoty metalik i na dodatek miał-niepalna tapicerkę i kierownicę miękka w górnej częsci a twarda w dolnej, przez to była super chwytliwa, dała się wykrecac!
4,7
~lechutek
Mazda 323 V
S 1.7 TD 82KM 60kW
Najlepszy mój samochód,kupiony jako nówka w salonie w Berlinie,absolutnie niezawodny, nie holowany, bezawaryjny, dziś takich juz nie ma! Wymiana klocków co 90 tyś ! Ale takiej karoserii jak moja/fabrycznej/ nie publikujecie! To był ala subaru Impreza wlot na masce!Mam zdjęcia- na ulicy ludzie go ogladali, a w WLK. Brytanii-stały tłumy, bo miał jeszcze duzy fabryczny spojler! Kolor-srebrno-złoty metalik i na dodatek miał-niepalna tapicerkę i kierownicę miękka w górnej częsci a twarda w dolnej, przez to była super chwytliwa, dała się wykrecac!
4,5
~domel
Mazda 323 V
S 1.7 TD 82KM 60kW
Polecam Polecam i jeszcze raz polecam. Jest to jedyna mazda z silnikiem TD 82 KM. Silniki 2000cm diesel miały tylko 70 koni. Ten sam silnik był podobno montowany w oplach astra vectra. Tam doczekał się bardzo dobrych opinii. Dość rzadko spotykana wersja. Obecnie z 1995-6 roku taka Mazda to koszt 6500-7500 tys. Na silniku widnieje czerwony napis TURBO. Po tym poznacie ten silnik. Charakterystyczny wlot na interkuler daje do myślenia co to za samochód.
Średnie spalanie dla Mazda 323 V S 1.7 TD 82KM 60kW 1994-1998
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mazda 323 V
S 1.7 TD 82KM 60kW
Witam wszystkich przyszłych i obecnych właścicieli mazdy w Dieslu 1,7. Auto od 2006r totalnie bez awaryjne. Tylko filtry ,olej,klocki ,tarcze... czyli eksploatacyjne. Ceny bardzo niskie co cieszy. Zima -20´C odpalanie na drugim rozruchu bez problemowe.Spalanie w zimie: dojeżdżam do pracy tylko 2km i jeżdżę głównie po mieście i auto nie zabiera więcej niż 7,5l. w lecie na autostradzie jak jadę ok 120-130km/h trzeba liczyć się ze spalaniem 7 litrów. Nigdy nie jechałem na trasie mniej niż 120km/h więc nie wiem ile może spalać. Jak za samochód, średniej wartości giełdowej 6500zł naprawdę polecam.
6,2
Mazda 323 V
S 1.7 TD 82KM 60kW
Auto w miarę super spalanie zależy od jazdy, nawet na trasie można sobie pozwolić na ponad 7l. Zależy więc wszystko od tego jak kto jeździ. Moje 6.3 Zostało zanotowane przy łącznym przejechaniu 320km ok 100km trasa prędkość 110-150. Ponad 200km miasto, odcinki tak do 10km przy prędkościach ok 90-120km/h ale również i stanie w korkach. Jak dla mnie idealne auto i dużo miejsca....
5,6
Mazda 323 V
S 1.7 TD 82KM 60kW
Tutaj rewelacja, auto japońskie a części eksploatacyjne śmiesznie tanie! Niezawodne, oszczędne auto! Co do spalania przy 90km/h potrafi spalić 4,5l (osobiście na 1 baku 42l zrobiłem 870km), w mieście nie przekroczyłem jeszcze 6,5l

Usterki Mazda 323 V

Liczba wpisów: 27
brak mocy przy obrotach od 2000-3500,duże zużycie paliwa,biało-siwy dym z układu wydechowego,szarpanie silnikiem.
  • Mazda 323 V F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW 1994-1998
  • układ wtryskowy
Opis jak wyżej.Totalny brak mocy z takiej jednostki napędowej. Przestrzegam przed niepotrzebnymi wydatkami!!!!.W moim przypadku wydałem 2300zł za zbędne części.Przyczyną okazał się defekt cewki zapłonowej.Koszt ok.200zł. Naprawa i oczyszczenie kopułki rozdzielacza zapłonu(brak styku do palca rozdzielacza).Wymieniłem i nic.Potencjometr przepustnicy radzę sprawdzić u zaufanego fachowca(koszt nowego to 1200zł) ponieważ też może być przyczyną.Trochę zaufania do wskazań kodów błyskowych komputera pozwoli na zmniejszenie kosztów naprawy.Z rozpędu wymieniłem uszczelki pod głowicą(nie były dobrze dokręcone po ostatniej naprawie) i zniknęło kopcenie.Po wymianie cewki zapłonowej autko nabrało wigoru i mocy.Polecam moje doświadczenia z naprawy i pozdrawiam użytkowników Madzi.
Oczekuje na rozwiązanie
Niskie obroty biegu jałowego
  • Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • silnik
  • 290 tys. km
Witam do tej pory mialem obroty ustawione na 900 silnik pracował ruwno i cicho od paru dni obroty po rozgrzaniu śię silnika spadaja na 700 i tak stoja a po właczeniu swiateł i wentylaci jeszcze sie opuszczają niżej powiem odrazu ze kompresie mam powyrzej 13 swiece nowe i przewody co dziwne to to ze obroty nie faluja wskazówka sie nierusza przepływka czysta i sprawna niewiem jusz czego może byc wina prosil bym o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Światło cofania - ciągle świeci
  • Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Usterka polega na tym że światło cofania ciągle świeci - nie ważne czy jedziemy do przodu czy stoimy na luzie. Czujnik/przełącznik montowany do skrzyni biegów został wymieniony a cały zabieg pomógł na ok. 2 miesiące po tym czasie światło ponownie ciągle świeci. Podejrzewam że bolec który wystaje z czujnika został zablokowany/wbity jak w jego poprzedniku co może być tego przyczyną? Dodam tylko że część która została zamontowana była nowa i dedykowana do tego pojazdu.
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 V S