Szukaj

Informacje o Mazda 5 II 2.0 MZR 150KM 110kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, którą wprowadzono na rynek w 2010 roku. Samochód powstał w oparciu o pomysły zastosowane w prototypach Mazda Nagare z 2006 roku i Furai z 2008 roku. „Nagare Flow” (od prototypu wzięła się cała koncepcja obowiązująca w nowych autach marki) zakłada m.in. inspiracje kształtami spotykanymi w naturze. Nowa „Piątka” została zbudowana na płycie podłogowej Mazdy 3. W porównaniu do swojej poprzedniczki, wyraźnie powiększyły się jej rozmiary.
czytaj więcej
Powagosław
Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt. ~Powagosław
Luzacjusz
Choroba uśmiechniętego Peugeota dopadła Mazdę na całego, bo po „Trójce” teraz „Piątkę” upiększono z przodu w sposób, który upodabnia ją do Buttheada z pamiętnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 191 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnie spalanie dla Mazda 5 II 2.0 MZR 150KM 110kW 2010-2015
8,8
l/100 km
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,1
Mazda 5 II
Minivan 2.0 MZR 150KM 110kW
Spalanie raczej duże, silnik za słaby do tego samochodu. Jeżdżę 100-130km/h na trasie. Wcześniej jeździłem citroenem C5 2.0 HDi. Mazda jest pod każdym względem gorsza z wyjątkiem awaryjności. Przyspieszenie słabe, wyraźnie brakuje mocy przy wyprzedzaniu. Nie wiem czy i-stop oszczędza paliwo, ale potrafi doprowadzić do wściekłości, gdy chcesz ruszyć a silnik właśnie gaśnie i komputer głupieje - taka synchronizacja nie jest zbyt częsta, ale niebezpieczna i wychodzi się na "blondynkę". Natomiast przy częstszej jeździe w mieście nie wyławiacza silnika (chyba ładuje akumulatory). W zimie i "trasach" 600-1200m spalił 15 l/100km ! średnio na trasie 9,2-9,7 l Citroen przy jeździe średnio o 10km/h szybszej spalał 6,5l ON
9,3
Liczba komentarzy: 1
Mazda 5 II
Minivan 2.0 MZR 150KM 110kW
Raport spalania dotyczy Mazdy 5 z silnikiem benzynowym 2.0 MZR 150KM iSTOP. Prawdopodobnie na skutek błędu administratora strony, ten silnik automatycznie jest klasyfikowany jak jednostka zasilana olejem napędowym. A teraz o aucie. Mazdę posiadam od 5 miesięcy, przebieg tylko 4500 km. Na dzień dzisiejszy średnie spalanie w warunkach miejskich to 11.1 L/100 km(95% przejechanych km miało miejsce w warunkach miejskich, krótkie dystanse dzienne, normalna jazda; zimą silnik i kabina dogrzewane elektryczną grzałką DEFA). Można powiedzieć, że to dużo, biorąc jednak poprawkę na gabaryty auta i moc jednostki chyba nie powinniśmy być zaskoczeni. Producenci w swoich testach podają wyśrubowane dane dotyczące spania, które przy normalnej jeździe są dla nas nieosiągalne. Spalanie poza miastem które podaje może być niemiarodajne ponieważ zaledwie 200-300 km przejechałem w warunkach pozamiejskich na droga z licznymi ograniczeniami prędkości.
9,3
Mazda 5 II
Minivan 2.0 MZR 150KM 110kW
Przecietnie, istop moim zdaniem nie oszczedza paliwa no moze minimalnie , po 2 latach uzytkowania nie stwierdzilem zadnych oszczednosci, oczywiscie dane producenta na temat zuzycia paliwa sa zanizone o co najmniej 2 litry, srednio w lato mazda 5 z silnikiem 2.0 benzyna spala 10.2 litra na 100 km, w zime o litr, oczywiscie mowimy tu o spokojnej jezdzie, agresywna jazda mozna dodac jeszcze 2 litry,
Mazda 5 II