Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pasek rozrządu i dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~spokojny kierowca
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
To mój drugi wpis. Moja ogólna ocena samochodu właściwie nie uległa zmianie (nadal jestem bardzo zadowolony). Poniewaz wielu kierowców przy wyborze auta z jednostką wysokoprężną kieruje sie raportami zuzycia paliwa, pragne jedynie dodać informacje dotyczące spalania w minionym, zimowym i letnim okresie. W pozostałych kategoriach \"przepisuje\' punktacje z poprzedniego wpisu. No i jeszcze jedna uwaga dotyczaca skórzanej tapicerki: skóra jest miekka i bardzo przyjemna w dotyku,ale przez to dość podatna na wgniecenia.Chcac by dlugo pozostala ladna nalezy uwazac na wystające elementy odziezy(szczegolnie cwieki i rozne kolce na spodniach czy kurtce) a przed zlozeniem oparcia tylnej kanapy koniecznie nalezy dokladnie schowac zapinacze pasów w specjalnie wydrazone schowki,ewentualnie podlozyc jakis kocyk-w przeciwnym razie pozostaną trudne do usuniecia ''dziury''. To odrobine uciązliwe ale skuteczne (u niektorych konkurentów,szczegolnie japonskich zauwazylem podobna przypadlosc)
4,2
~tomojnik
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Znakomita limuzyna o mocno sportowym zacięciu. Przy pełnym wykorzystaniu mocy silnika trudno o konkurencję na drodze. Samochód z charakterem, nie dla każdego. Dyskretna klasa i elegancja-Mazdę 6 kupuje się nie tylko z powodu niewątpliwej urody ale także dzięki wysokiej jakości wykonania, doskonałym właściwościom jezdnym, niewątpliwie dobremu silnikowi i bogatemu wyposażeniu-jeden z ostatnich prawdziwych 100% Japończyków na rynku-co prawda jeszcze sporo brakuje mu do klasy premium i nie jest pozbawiony wad to w swojej kategorii ma naprawdę niewielu konkurentów a większość z nich o wiele przewyższa-szczerze polecam
4,5
~wojciech_1971
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Wygląd zewnętrzny rewelacyjny i ponadczasowy - na ulicach mało tych aut, więc się szybko nie znudzi. Kolor Fesival Schwarz najpiękniejszy. Wnętrze z tytanowymi dodatkami bardzo luksusowe (jak w Audi albo BMW), podświetlenie czerwone, lekko przyciemniłem i jest SUPER! Czuję się w nim doskonale... jak stoi. W czasie jazdy hałas, twardość i niewygodna pozycja za kierownicą (nie mogę się ustawić mimo ogromnego zakresu regulacji) trochę mnie osłabiły. Może jak się bardziej przyzwyczaję to zmienię zdanie. Na początku było jeszcze gorzej, więc jestem dobrej myśli (mimo wszystko).
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Zuzycie paliwa w okresie zimowym(poczatek grudnia-koniec marca)na oponach zimowych: TRASA (polskie drogi)- spokojna jazda do 110-120km/h 5.6-5.9L, bardzo dynamiczna jazda(z elementami rywalizacji,chehe)do 140-150km/h 6.7-6.9L. W okresie rozszalałej zimy(duzo opadów i silne wiatry)nawet spokojna jazda podnosiła spalanie do 6.5-7.1L Przy bardzo spokojnej jezdzie na kilkudziesięciukilometrowym odcinku udało mi sie raz natomiast zejsc do 5.3L MIASTO-spalanie bardzo zróżnicowane,zalezne mniej od stylu jazdy a bardziej od warunków atmosf. i natezenia ruchu: od 8.1-8.5L do 9.3-10L. Skrajny przypadek- nawałnica sniezna,lód i spory korek(10 kilometrów w ponad godzinę) 12.3L !, ale tego wyniku nie powinno sie raczej uwzgledniac :) Zuzycie paliwa w okresie LETNIM-wartosci podobne do ''zimowych'' ale odpowiednio nieco nizsze, i tak: TRASA-spokojna jazda 5.3-5.6 (mój dotychczasowy rekord na trasie to 4.9), ostra,nieekonomiczna jazda to max 6.7-6.9(sadze ze calkiem niezle), w miescie róznie do 8-9, ale na co dzień przy jezdzie łączonej miasto-trasa spalanie około 7.2-7.3.
6,3
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Kto szuka bardzo oszczednego 2 litrowego diesla o podobnej mocy to bedzie musial wybrac inny samochod bo silnik mazdy do takich nie nalezy. Trzeba sie liczyc ze splaniem nawet przy bardzo oszczednej jezdzie na poziomie 5.5litra/100km-dodakotowo na splanie ma wplyw filtr czastek stalych-DPF-wiec nie jest to auto do jezdzenia tylko po miescie bo beda problemy z filtrem i bardzo spore spalanie-pewnie bez DPF mozna by zejsc ponizej 5l/100km ale ten silnik nie lubi niskich obrotow i jesli ktos ma na uwadze trwalosc DPF i kola dwumasowego to musi jezdzic powyzej 1750 obr/min co automatycznie przeklada sie na wynik pod dystrybutorem-srednia z 25tys 6.1 litra/100-auto jezdzilo glownie w trasie. Bardzo oszczedna jazda zgodna w 100% z przepisami 5.2-autostrada do 150km/h 7 litrow miasto bez szalenstw miedzy 7-8/100km w zaleznosci od ruchu. Komputer pokladowy nagminnie oszukuje-w moim przypadku zawyzal spalanie o 10%-mozna go samemu skalibrowac-wszystko opisane na jednym z forum..
7,0
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Samochód jest na gwarancji wiec przegląd i dodatkowe wydatki jak montaż alarmu w ASO muszą swoje kosztowć( chociaż musze przyznać ze ceny w ASO są w granicach rozsądku) Jesli chodzi o zużycie paliwa to muszę zaznaczyc,ze wciąz pokutują nawyki z benzynówek,tj. ciągle łapię się na kręceniu wysoko obrotów,mimo tego przy BARDZO spokojnej jeżdzie na trasie udaje mi się spokojnie zejść poniżej 6L,chcąc choć troszke poszaleć szybko osiągam wynik zbliżony do 7L. Miasto: sprzyjajace warunki 8-9L, zima w korkach (jazda \"gaz-hamulec\") bez problemu 10L. Krótko mówiąc: TRASA: spokojna jazda - w granicach 6L, MIASTO; na codzień min 9L. Srednio wychodzić powinno każdemu coś pomiędzy,w zależności od stylu jazdy. Jestem zadowolony, dlatego: 5 gwiazdek

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Hatchback