Szukaj

Informacje o Mazda 6 II Kombi Facelifting 2.2 MZR-CD 180KM 132kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Klasa średnia
Najwięcej osób pewnie ulegnie benzynowemu 1.8l o mocy 120KM. Dzięki niemu ładne auto możecie mieć za dość rozsądne pieniądze. Niestety ten silnik nie pasuje do zadziornego charakteru 6, jest zbyt ospały i nudny. W stosunku do najtańszej wersji z podstawową jednostką trzeba dopłacić około 10 tys. zł do lepszego 2.0 147KM, ale warto to zrobić. Zużyciem paliwa niewiele się różnią, ale przyjemnością podróżowania już tak. Fani diesla też znajdą coś dla siebie. Cena podstawowego 2.0 140KM nie jest taka zła, a sam motor spala około 7l paliwa na 100km i pomimo pozornie niedużej mocy zgrabnie napędza auto. Jeśli to za mało – jest też 185KM wpakowane w 2.2l, oczywiście odpowiednio droższe.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 2183 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1800-3000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86X94 mm
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Karoseria

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Kinga
Mazda 6 II
Kombi Facelifting 2.2 MZR-CD 180KM 132kW
Mamy to auto niewiele ponad 2 lata, kupując mieliśmy 40k km, obecnie jest 120k km, zatem mogę się wypowiedzieć. Mazda nie zawiodła nas nigdy! Jedynym minusem jest szarpanie, szczególnie na drugim biegu, niestety w serwisie powiedzieli nam, że ten model już tak ma no i co.. dajemy sobie z tym radę. Nie żałuję ani centa wydanego, wszystko cacy, auto jak na manuala daje radę i serdecznie polecam!
4,5
~pierri
Mazda 6 II
Kombi Facelifting 2.2 MZR-CD 180KM 132kW
Po przejechaniu 10 tys km nie żałuje wyboru. Auto w miarę ekonomiczne przy całkiem ciekawych osiągach. Wygodne ale jednocześnie dobrze prowadzące się. Wg mnie idealny kompromis pomiędzy spalaniem a osiągami oraz wygodą a delikatnie sportowymi właściwościami.
4,9
~Mazdafun
Mazda 6 II
Kombi Facelifting 2.2 MZR-CD 180KM 132kW
Polecam ten model każdej rodzinie, która nie może sobie pozwolić na nowy samochód. Oczywiscie chciałbym przy tym nadmienić, ze nie polecę tego silnika do miasta. Najlepiej w stosunku 80 trasa 20 miasto. Przejdźmy do konretów. Od lat lubię Mazdy ale nie skreślam przy tym innych marek i ich ciekawych propozycji. Po miesięcznych analizach wybór padł na Mazdę 6 tylko z silnikiem 2.2. Samochód uzytkuje prawie 3 lata. Pomimo tego, że przebieg w moim egzemplarzu przekroczył już 365 tys km nie mogę powiedzieć ani jednego złego słowa. Auto to dziś jeździ na oryginalnym dwumasie, wtryski nie byłby do dziś ruszane. Jedyny mój koszt jaki poniosłem przez ostatnie 200tys km poza oczywiście sprawami eksploatacyjnymi to łożysko lewego koła za 89 zł. Blacha bez oznak rdzy, konserwację podwozia wykonuje regularnie co rok. Fotele w moim przypadku pół skóra bez żadnych oznak zużycia. Spalenie i tu prawdziwa rewelacja pomimo mojej ciężkiej nogi 5.9 l/100 przy średnich prędkościach 160 km/h. W trasie jadąc na tempomacie z prędkością 120 spalanie wynosi 4.3 l/100 km. Maksymalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 8.5 l/100 km lecz tutaj prędkości w przedziale 180-220 km/h były na porządku dziennym. Rzekło by się - lać i jeździć. Dodam tylko, że najważniejszą dla mnie sprawą jest systematyka w wymianie oleju. Nie mogę zaakceptować pomysłów innych użytkowników samochodów, którzy trzymają się wymian wedle książki, w mazdzie jest to co 21 tys km. Dla mnie wymiana co Max 10tys to jest standardem w każdym aucie niezależnie od roku mocy etc. Oczywiście jakość oleju też ma znaczenie i Zalewem tylko jednym olejem od lat każdy mój samochód. Podsumowując za tą cenę naprawdę najlepszy wybór. Kluczem do sukcesu jest znaleźć poprzedniego właściciela, który wyznaje podobną teorię do mojej, by kolejny użytkownik nie miał niewygodnych problemów. (Widoczność)

Usterki Mazda 6 II

Liczba wpisów: 9
Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
  • silnik
Witam Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek. Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia) Macie jakiś pomysł Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/ To główny problem 1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku? 2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą? 3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy? 4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta ) 5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany 6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy). - filter powietrza sprawdzony - ecu zresetowany ;/ - nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mocowanie wahacza we front subframe
  • Mazda 6 II Sedan 3.7 MZI V6 273KM 201kW 2007-2010
  • zawieszenie
  • 300 tys. km
Wahacze mocowane do ramy przedniej silnika z czasem wyrabiają nadmierny luz w gnieżdzie mocowanie w ramie.Efektem tego jest rozjezdzanie sie kół i ocieranie o nadkola.niestety rama jest niedostępna.używka z usa to koszt ok 250 dolarów plus fracht za ok 40 kg.zostaje tylko dłubanina i spawanie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Klekot na zimnym silniku od strony skrzyni biegów
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010
  • silnik
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Jak odpalam samochód to po 10 sekundach zaczyna coś klepać od strony skrzyni biegów a jak się rozgrzeje to już nic nie słychać
Mazda 6 II Kombi Facelifting