Szukaj

Mazda CX-30 – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Mazda CX-30

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Mazda CX-30 to zupełnie nowy model w gamie japońskiego producenta. Nowy SUV jest większy od CX-3 a niewiele mniejszy od CX-5. Model bazuje na Mazdzie 3 i czerpie z jej technologii pełnymi garściami.

Oceny Mazda CX-30

Liczba ocen: 346
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,6
~Bogusław
Mazda CX-30
Crossover 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Tempomat wariuje widzi samochody na sąsiednim pasie i dopasowuje prędkość do nich. Jest to denerwujące szczególnie na autostradzie kiedy hamuje automatycznie z 140 do 90 bo z taką prędkością porusza się TIR na sąsiednim pasie. Po niecałych 2 latach i przejechaniu 24000 km poszycie kierownicy zaczęło się szczępić na całym obwodzie. Mazda jako gwarant odmówiła wymiany na nową kierownicę wolną od wad. Jak tak ma wyglądać japońska doskonałość to ja dziękuję za takie premium. I takim podejściem Mazda poruszyła mnie dogłębnie, zgodnie ze swym hasłem reklamowym( „Ruszaj się i bądź poruszany”)
Dodane 13 godzin temu
3,0
~Jarek
Mazda CX-30
Crossover 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Auto aspirujące do premium z wadami które mocno podważają te aspiracje. Część jest opisana poniżej, natomiast ilość atencji tego samochodu potrafi przerazić. Asystent pasa ruchu potrafi działać na jezdni bez namalowanych pasów. Chcesz na szybko ominąć rowerzystę co ci wyskoczył to bach kontra asystenta. Ilość komunikatów które generuje to auto przeraża, czuję się jakbym miał na pokładzie dziecko które co chwila coś chce. Jak nie info że brak widoczności, to że ciśnienie w oponach tak se losowo, to wycieraczki w dosłownie mżawce na automacie pracują jakby brały udział w wyścigu a w gęstym deszczu to sobie odpoczywają kilak sekund. Do tego Mazda powinna dorzucać do każdego nowego auta z 2 blistry baterii talerzykowych 2032 bo co chwila się je wymienia, czy to w pilocie do auta czy w immobilizerze instalowanym przez Mazdę. Żeby nie było ciągłych negatywów to silnik fajnie pracuje, trzeba się przyzwyczaić do braku turbo ale coś ca coś, skrzynia biegów to poezja i wzór dla innych. Czy bym kupił ponownie - NIE - za dużo małych usterek, zawieszenie na nierównościach poprzecznych dramat, ilość komunikatów przeraża - po prostu co chwila coś, zamiast siąść jechać i się cieszyć.
Dodane 15 dni temu
3,7
~MM
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW
Auto zrobiło na mnie bardzo dobre wrażenie podczas pierwszego oglądania w salonie. Dużo miękkich, ciekawych materiałów we wnętrzu, solidny montaż. W mojej ocenie auto jest przestronne w środku (porównanie do Opla Crosslanda) choć dosyć ciemne z uwagi na bardzo małe szyby boczne. Całe auto, praca silnika, obsługa, jest dosyć specyficzne i warto spędzić w nim trochę więcej czasu przed zakupem. Troszkę nielogiczny konfigurator niższa wersja Nagisa ma częściowo skórzane fotele (śliczne i wygodne), ale np. nie ma kamery 360 i ledowych świateł dziennych (tak, są zwykłe żółte halogeny), co posiada wyższa Exclusive z materiałową tapicerką...Im dłużej jeżdżę tym autem tym coraz bardziej rozumiem małą sprzedaż Mazdy. To auto nie jest złe. Jest po prostu inne, a w dodatku dosyć drogie i trudno mi znaleźć jakiś element zachwytu.
Dodane 1 miesiąc temu

Usterki Mazda CX-30

Liczba wpisów: 16
brak wyłączenia na stałe alarmu dźwiękowego przy wadliwym działaniu systemu rozpoznawania znaków drogowych i zmęczenia kierowcy
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 3
Nie można na stałe wyłączyć alarmu dźwiękowego systemu rozpoznawania znaków drogowych i rozpoznawania zmęczenia kierowcy. System często się myli i np. odczytuje 30 km zamiast 80 km na znaku który jest częściowo przybrudzony albo nie zauważa nisko położone znaki albo odczytuje znaki z reklam. Wystarczy przekroczenie prędkości o 1 km przy jeździe z górki na tempomacie ustawionym zgodnie z obowiązującym ograniczeniem prędkości , aby uruchomić alarm. System rozpoznawania zmęczenia i rozproszenia uwagi kierowcy potrafi włączyć się wielokrotnie bez uchwytnego powodu, gdy jestem zupełnie wypoczęty, nic nie gmeram przy niczym i jadę prostą drogą bez zmiany pasy ruchu. O ile sygnały dźwiękowe do systemu rozpoznawania znaków można wyłączyć za każdym razem po starcie silnika za pomocą łatwo dostępnego przycisku to system zmęczenia kierowcy trzeba dezaktywować z poziomu menu również za każdym razem po starcie silnika. Bardzo rozpraszające i odwracające uwagę kierowcy od sytuacji na drodze. Zamiast obserwować drogę , zaczyna się człowiek skupiać na tym co dzieje się w środku samochodu poszukując przyczyny alarmu.
Dodane ponad rok temu
Nie działa zamykanie samochodu ( klamki)
  • Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 30
Nie 7
W warunkach nadmiernej wilgotności jesień - zima ( deszcz, myjnia) przestają działać klamki, czyli nie da się zamknąć samochodu za pomocą dotykowych czujników na klamkach. Po próbie doszczelnienia wymiana na nowe. Po roku jesień- zima ta sama historia . Czekam na naprawę.
Dodane 4 lata temu
13 komentarzy
Airbag
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 3
Komunikat problem z systemem poduszek. Przebieg 5 km. Rocznik 2021. Problem pojawił się w nowym samochodzie. Serwis twierdzi że to wiązka od poduszki i wysłał to do gwaranta czyli do Mazdy z całą dokumentacja i diagnostyka. Czekam na odpowiedź i oczywiście usunięcie usterki.
Dodane 4 lata temu
3 komentarze
Mazda CX-30

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów