Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 I SUV Facelifting

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2012-2016. Mazda zapowiedziała debiut tego auta już w 2007, gdy zaprezentowała prototyp o nazwie Hakaze, który później stanowił pierwszą bazę dla wersji produkcyjnej CX-5 (kolejny prototyp nosił nazwę Minagi; część pomysłów zaczerpnięto też z koncepcyjnej Mazdy Shinari). Za projekt modelu, zgodnie z filozofią „Kodo – Soul of Motion”, był Masashi Nakayama. CX-5 zbudowano na nowej płycie podłogowej Mazda Skyactiv platform, którą dzielił z Mazdą 3 oraz 6. Od 2014 roku samochód oferowano w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Absolutnie nowoczesny, wręcz doskonały, jeśli idzie o zgodność z aktualnymi trendami. Czy ładny? Tak, a to nie zawsze idzie w parze z podążaniem za modą.

~Powagosław
Luzacjusz

Kawał świetnie wyglądającego, perfekcyjnie skrojonego zabawkowego auta dla gadżeciarza z kompleksami. Żebyśmy się zrozumieli: CX-5 prezentuje się znakomicie, ale jednocześnie ma w sobie coś z reklamy szamponu przeciwłupieżowego z panem Ibiszem.

~Luzacjusz

Mazda CX-5 I SUV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Długość 4555 mm
Szerokość 1840 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2165 mm
Wysokość 1670 mm
Wysokość z anteną 1710 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1585 mm
Rozstaw kół - tył 1590 mm
Zwis przedni 950 mm
Zwis tylny 905 mm
Prześwit 215 mm
Prześwit 4x4 210 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1620 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 503 l
Kąt natarcia 18,6 stopnie
Kąt zejścia 24,4 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 50 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Bojan
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Mazda CX-5 I
Dla mnie bajka po przesiadce z vw sharan 2012 r. 1.4 tsi. Narazie mam straszną frajde z jazdy mazdunią. Minusy: brak domykania i otwierania szyb z pilota i elektrycznej klapy bagażnika...ale bez tego da sie żyć,poza tym wiedziałem o tym kupując auto. Plusy: silnik,skrzynia,komfort jazdy,dynamika,wyciszynie,spalanie,wygląd...itd:) to moje 7 auto i pierwsze w którym jestem,tak powiem to...zakochany!!! Rozważałem też zakup Audi Q5 2 literki benzin i nie powiem,super auto,ale spalanie przyprawia o zawróy głowy! No i co by nie mówić...pospolitus;) Ale ogólnie kwestia gustu. Ja wsiadłem do Mazdy,przejechalem sie i wiedziałem ze to jest to,że bedzie moja.
3,4
~Tomasz M
SUV Facelifting 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW
Mazda CX-5 I
Auto głośne, jazda z prędkością powyżej 120 km/h męcząca. Hamulce bardzo słabe, podatne na przegrzanie nawet z rekomendowanym przez Mazdę zestawem EBC (tarcze turbo groove i klocki yellow stuff). Zestaw multimedialny powolny w działaniu i rozłączający Bluetooth. Po 8 000 km awaria czujników parkowania, po 15 000 padło całe sprzęgło, po 70 000 piasta koła, przy 85 000 czujnik ciśnienia w układzie wydechowym. Od czasu do czasu aktywny tempomat zgłasza awarię, po ponownym uruchomieniu auta problem na jakiś czas znika. Żałosna pojemność zbiornika płynu do spryskiwaczy, maska bez siłowników. Brak spryskiwaczy reflektorów (nie ma ich w ogóle w ofercie!), klapa bagażnika unosi się na jakieś 175 cm, więc trzeba się uważać. Brak możliwości ustawienia automatycznego blokowania zamków po ruszeniu, trzeba zamykać ręcznie- jak w starym gracie. Niezły za to zestaw Bose, o ile szybko nie jedziesz.
3,6
~micko
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Mazda CX-5 I
Auto takie jak się spodziewałem - dobre w każdej kategorii, przez to uniwersalne. Kupiłem jako 3 latka po leasingu - za cenę do 100tys zł można było wybrać audi q5 - odpadło bo nie chciałem diesla, benzyny vaga uważam ze problematyczne (olej itp), lexus nx - benzyna duże spalanie, hybryda...-byłaby ok, ale to auto nie ma bagażnika i jest 300kg ciezsze, subaru pali jak smok, glk - kanciate i male, bmw sie nie podoba...pod względem bezawaryjności i designu chyba nr1 - poza premium ciezko cos sensownego co ma koło 190km... minusem jest jakosc wykonania - konsola srodkowa i czesc plastikow jest twarda, troche skrzypi...- nowy model pod tym wzgledem jest znaczaco lepszy. Czy lepszy żeby dopłacić 70tys?dla mnie lepszy o 20tys zł...ale mazda idzie w dobrym kierunku - marka, ktorej auta nie strach kupic jako 3,4 latka...- dopracowana benzyna....bez dpf, wtryskow, dwumas mechatroniki dsg, turbin, kompresorow, adblue, a w instrukcji nie jest napisane ze dolewka 0,5l oleju na 1000km to w granicach normy... i radosc z jazdy - mozna jechac delikatnie i oszczednie, mozna wcisnac i posluchac - mimo wszystko wolnossace 2,5l o wiele lepiej brzmi niz 2.0 z "suszarką"...
Średnie spalanie dla Mazda CX-5 I SUV Facelifting
7,7 – 9,0
l/100 km
7,5 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 I
Po Facelifcie, Skypassion, 4x4, Automat, bez I-Eloop. Autko zaskakuje ale trzeba też uważać na rodzaj jazdy i dynamikę jazdy w mieście. 1. Przy maksymalnym zamulaniu/dziadkowaniu/eco-drivingu + tempomat, trasy krajówkami przy ok 80-85km/h to wynik nawet 5,9l/100. 2. Przy zwykłej jeździe w cyklu miejsko-pozamiejskim to spalanie w okolicach 7.5l - 8l/100. 3. Przy jeździe w mieście, kilka/kilkanaście km na jeden przejazd, to ciężko zejść z 10l, co ciekawe możne jeździć dynamicznie i nie zwiększa to znacznie zużycia, dzięki zmiennej fazie rozrządów. Przy dłużysz trasach miejskich po rozgrzaniu silnika można wywalczyć 9l/100. 4. W trasie (I tu należy uważać na wiatr, czy jest w plecy czy w twarz i czy jest deszcz, bo wyniki mogą być różne ze względu na niższą aerodynamiczność SUV'ów) przy prędkości 130km/h na liczniku, przy dobrym wietrze jest to 7.5l/100 a przy gorszym 8.5l/100. Zwiększanie prędkości z 130km/h o 10km/h-15km/h potrafi zwiększyć spalanie o 1l/100 i rośnie wykładniczo więc nie polecam walczyć z oporami no chyba że te 20/30 minut w dojeździe do celu robi znaczną różnicę. Jeżdżę głównie na tempomacie, czasami nawet w mieście mi się zdarza włączać jak jest mały ruch. Takie wyniki uważam za przystępne, szczególnie że rozglądam się obecnie za hybrydą i szczerze powiedziawszy w tych rozmiarach ciężko nawet hybrydzie zmniejszyć spalanie więcej niż 20% od tej Mazdy, więc jak sporo nie jeżdżę to może nawet zrezygnuję z przesiadki, ponieważ koszt zakupu to właśnie 20-30% więcej, czyli w moim przypadku się niweluje, a tu mam przynajmniej ładne autko z ciekawą skrzynią i zawieszeniem które nie boi się dynamicznej jazdy.
7,9
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Mazda CX-5 I
Narazie auto jest zbyt nowe, aby można było mówić o innych kosztach utrzymania niż lanie paliwa. Przy oszczędnej jeździe auto pali ile deklaruje producent także uważam że jest super (chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie oczekuje, że auto będzie paliło mniej niż deklaracje producenta).. no i nie jest to tak jak np. w autach niemieckich, gdzie minimalne zużycie paliwa należy pomnożyć razy 2, brawo dla Mazdy za rzetelną specyfikację :) W mieście na dłuższych odcinkach można spalić nawet 7,5 litra, jeżeli ktoś robi odcinki krótsze niż 5km, to raczej nie ma co liczyć na zużycie poniżej 10l, szczególnie zimą. W trasie przy jeździe do 90km/h da się zejść do 6 litrów, maksymalnie miałem 8,1 litra na odcinku 55km, gdzie startował z punktu położonego 200m niżej, niż punkt docelowy), przy jeździe autostradą ok. 140km/h średnio 9-9,5 litra zależnie od obciążenia samochodu, wiatru itp. Spalanie podane wg komputera, co ciekawe spalanie obliczane na podstawie tankowania do pełna wychodzi często 0,1-0,3 litra NIŻSZE, niż pokazywane na komputerze.
9,6
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Mazda CX-5 I
Powiem krótko,fura duża,swoje waży i do tego z takim silnikiem musi swoje spalić...ale jestem miło zaskoczony. Jeżdże głównie po mieście. VW Sharan 1.4 tsi spalał mi ok 12L/100 (jak komuś pali mniej to...kłamie) - frajda z jazdy: żadna:) Mazda CX5 2,5 pali mi średnio około 10L/100 - frajda z jazdy: nie chce mi sie z niej wysiadać,żona zaczyna być zazrosna ;)

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 3
5,0
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Mazda CX-5 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 26 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Witam. Posiadam instalację gazową firmy BRC i jestem z niej bardzo zadowolony. Przejechałem około 2500 km i mogę podzielić się z wami informacjami na temat spalania. Na trasie przy prędkości 150 km/h z włączonym tempomatem spala 10 l LPG i 1,5 l PB95 natomiast w mieście do 10 l LPG i ok. 2,5 l PB95. To są skrajne wartości odnośnie spalania benzyny i w cyklu mieszanym jest to...
5,0
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Mazda CX-5 I
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 21 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Z informacji jakie uzyskałem przed montażem instalacji STAG wynikało,że spalanie benzyny będzie maksymalnie na poziomie 05l PB na każdy cylinder = 2l PB na każde przejechane 100km. Tymczasem okazuje się,że spalanie w mieście wynosi 4.5l/100km + 9 litrów LPG co czyni inwestycję b.średnio opłacalną.Nadmieniam,że spalanie PB w mieście oscyluje na poziomie 11l/100km. W trasie...
5,0
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Mazda CX-5 I
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 44 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja sprawiła ogromne oszczędności , dynamika auta pozostała na tym samym poziomie . Zwróciła się bardzo szybko .
Mazda CX-5 I SUV Facelifting