Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 I SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2012-2016. Mazda zapowiedziaÅ‚a debiut tego auta już w 2007, gdy zaprezentowaÅ‚a prototyp o nazwie Hakaze, który później stanowiÅ‚ pierwszÄ… bazÄ™ dla wersji produkcyjnej CX-5 (kolejny prototyp nosiÅ‚ nazwÄ™ Minagi; część pomysÅ‚ów zaczerpniÄ™to też z koncepcyjnej Mazdy Shinari). Za projekt modelu, zgodnie z filozofiÄ… „Kodo – Soul of Motion”, byÅ‚ Masashi Nakayama. CX-5 zbudowano na nowej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Mazda Skyactiv platform, którÄ… dzieliÅ‚ z MazdÄ… 3 oraz 6. Od 2014 roku samochód oferowano w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Absolutnie nowoczesny, wręcz doskonały, jeśli idzie o zgodność z aktualnymi trendami. Czy ładny? Tak, a to nie zawsze idzie w parze z podążaniem za modą.

~Powagosław
Luzacjusz

Kawał świetnie wyglądającego, perfekcyjnie skrojonego zabawkowego auta dla gadżeciarza z kompleksami. Żebyśmy się zrozumieli: CX-5 prezentuje się znakomicie, ale jednocześnie ma w sobie coś z reklamy szamponu przeciwłupieżowego z panem Ibiszem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 2488 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 256 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 89 x 100 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Bojan
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Dla mnie bajka po przesiadce z vw sharan 2012 r. 1.4 tsi. Narazie mam straszną frajde z jazdy mazdunią. Minusy: brak domykania i otwierania szyb z pilota i elektrycznej klapy bagażnika...ale bez tego da sie żyć,poza tym wiedziałem o tym kupując auto. Plusy: silnik,skrzynia,komfort jazdy,dynamika,wyciszynie,spalanie,wygląd...itd:) to moje 7 auto i pierwsze w którym jestem,tak powiem to...zakochany!!! Rozważałem też zakup Audi Q5 2 literki benzin i nie powiem,super auto,ale spalanie przyprawia o zawróy głowy! No i co by nie mówić...pospolitus;) Ale ogólnie kwestia gustu. Ja wsiadłem do Mazdy,przejechalem sie i wiedziałem ze to jest to,że bedzie moja.
3,6
~micko
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Auto takie jak się spodziewałem - dobre w każdej kategorii, przez to uniwersalne. Kupiłem jako 3 latka po leasingu - za cenę do 100tys zł można było wybrać audi q5 - odpadło bo nie chciałem diesla, benzyny vaga uważam ze problematyczne (olej itp), lexus nx - benzyna duże spalanie, hybryda...-byłaby ok, ale to auto nie ma bagażnika i jest 300kg ciezsze, subaru pali jak smok, glk - kanciate i male, bmw sie nie podoba...pod względem bezawaryjności i designu chyba nr1 - poza premium ciezko cos sensownego co ma koło 190km... minusem jest jakosc wykonania - konsola srodkowa i czesc plastikow jest twarda, troche skrzypi...- nowy model pod tym wzgledem jest znaczaco lepszy. Czy lepszy żeby dopłacić 70tys?dla mnie lepszy o 20tys zł...ale mazda idzie w dobrym kierunku - marka, ktorej auta nie strach kupic jako 3,4 latka...- dopracowana benzyna....bez dpf, wtryskow, dwumas mechatroniki dsg, turbin, kompresorow, adblue, a w instrukcji nie jest napisane ze dolewka 0,5l oleju na 1000km to w granicach normy... i radosc z jazdy - mozna jechac delikatnie i oszczednie, mozna wcisnac i posluchac - mimo wszystko wolnossace 2,5l o wiele lepiej brzmi niz 2.0 z "suszarką"...
4,9
~jm
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Bardzo przyjemny w prowadzeniu i eksploatacji SUV, bezawaryjny, obsługa i komfort użytkowania przypominają BMW X3 (F25), który miałem wcześniej ( a który miał 2 poważne awarie do 90 tys. przebiegu), w kabinie nieco głośno przy dużych prędkościach, ale dramatu nie ma, silnik całkiem ok, ale aż się prosi o turbinę ( samochód zaczął jakby lepiej -żwawiej-jeździć po przekroczeniu 50 tys.) , multimedia ok, zastrzeżenia można mieć do nawigacji , która po aktualizacjach nie jest nadal aktualna. Słaba strona hamulce! Sprzedawany z oponami Toyo, ponoć warto zmienić na inne premium by było lepiej. Brakuje HUDa i elektrycznej klapy bagażnika. Mimo to wg mnie lepszy niż nowa CX5 , którą jeździłem ( w nowej krótsze siedziska foteli, przekonstruowany i przez to za krótki podłokietnik, a samochód z tym samym silnikiem mniej dynamiczny).W tytule opinii przebieg 1000 bo system nie pozwolił na ustawienie rzeczywistego 70000
Åšrednie spalanie dla Mazda CX-5 I SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2015-2017
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Narazie auto jest zbyt nowe, aby można było mówić o innych kosztach utrzymania niż lanie paliwa. Przy oszczędnej jeździe auto pali ile deklaruje producent także uważam że jest super (chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie oczekuje, że auto będzie paliło mniej niż deklaracje producenta).. no i nie jest to tak jak np. w autach niemieckich, gdzie minimalne zużycie paliwa należy pomnożyć razy 2, brawo dla Mazdy za rzetelną specyfikację :) W mieście na dłuższych odcinkach można spalić nawet 7,5 litra, jeżeli ktoś robi odcinki krótsze niż 5km, to raczej nie ma co liczyć na zużycie poniżej 10l, szczególnie zimą. W trasie przy jeździe do 90km/h da się zejść do 6 litrów, maksymalnie miałem 8,1 litra na odcinku 55km, gdzie startował z punktu położonego 200m niżej, niż punkt docelowy), przy jeździe autostradą ok. 140km/h średnio 9-9,5 litra zależnie od obciążenia samochodu, wiatru itp. Spalanie podane wg komputera, co ciekawe spalanie obliczane na podstawie tankowania do pełna wychodzi często 0,1-0,3 litra NIŻSZE, niż pokazywane na komputerze.
9,6
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Powiem krótko,fura duża,swoje waży i do tego z takim silnikiem musi swoje spalić...ale jestem miło zaskoczony. Jeżdże głównie po mieście. VW Sharan 1.4 tsi spalał mi ok 12L/100 (jak komuś pali mniej to...kłamie) - frajda z jazdy: żadna:) Mazda CX5 2,5 pali mi średnio około 10L/100 - frajda z jazdy: nie chce mi sie z niej wysiadać,żona zaczyna być zazrosna ;)
8,3
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Spalanie bardzo zależy od stylu jazdy. Jeżdżąc "normalnie", moje średnie zużycie waha się między 8 i 9 litrów. Przykładając się tylko nieco bardziej do oszczędzania (spokojne przyspieszanie, prędkość maksymalna nie większa niż 100-110km/h) schodzimy do około 7,5-7,7 litra. Na drogach krajowych, da się jeszcze kolejny litr uszczknąć (rekord to 6,4l, z całego baku oczywiście). Z drugiej strony, przy mroźnej pogodzie i dynamicznej jeździe średnie zużycie może przekroczyć 11l.

Usterki Mazda CX-5 I

Liczba wpisów: 12

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 3
5,0
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 26 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Witam. Posiadam instalację gazową firmy BRC i jestem z niej bardzo zadowolony. Przejechałem około 2500 km i mogę podzielić się z wami informacjami na temat spalania. Na trasie przy prędkości 150 km/h z włączonym tempomatem spala 10 l LPG i 1,5 l PB95 natomiast w mieście do 10 l LPG i ok. 2,5 l PB95. To są skrajne wartości odnośnie spalania benzyny i w cyklu mieszanym jest to...
5,0
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 21 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Z informacji jakie uzyskałem przed montażem instalacji STAG wynikało,że spalanie benzyny będzie maksymalnie na poziomie 05l PB na każdy cylinder = 2l PB na każde przejechane 100km. Tymczasem okazuje się,że spalanie w mieście wynosi 4.5l/100km + 9 litrów LPG co czyni inwestycję b.średnio opłacalną.Nadmieniam,że spalanie PB w mieście oscyluje na poziomie 11l/100km. W trasie...
5,0
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 44 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja sprawiła ogromne oszczędności , dynamika auta pozostała na tym samym poziomie . Zwróciła się bardzo szybko .
Mazda CX-5 I SUV Facelifting