Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 II SUV 2.2 SKY-D 175KM 129kW 2017-2018

Lata produkcji: 2017 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa Mazda CX-5 korzysta ze sprawdzonych, niezwykle udanych  jednostek napędowych oraz konstrukcji podwozia (technologie SKYACTIV) znanej z obecnej generacji modelu. Wprowadzając modyfikacje w tych obszarach, konstruktorzy Mazdy skupili się na poprawie dynamiki i reakcji samochodu oraz na wypracowaniu jeszcze wyższej wydajności paliwowej. W połączeniu z niezwykle precyzyjnym układem kierowniczym oraz licznymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa jazdy (np. systemem G-Vectoring Control), układ napędowy i podwozie nowej Mazdy CX-5 sprawiają, że samochód prowadzi się niezwykle przewidywalnie i perfekcyjnie reaguje na komendy kierowcy, tym samym potęgując poczucie Jinba-Ittai u wszystkich osób na pokładzie.

czytaj więcej
Powagosław

Mazda korzysta ze sprawdzonej recepty na sukces, przygotowując model, który prócz wielu praktycznych zalet, jest też kapitalnie wystylizowany. W efekcie CX 5 jest kolejnym samochodem japońskiej marki, do którego musi równać konkurencja.

~Powagosław
Luzacjusz

Najładniejszy SUV na rynku? Prezentuje się bardzo dobrze, nie ma co zaprzeczać. Ale widać też, że Mazda zaczyna odcinać kupony od pomysłu na design swoich modeli. Cztery lata temu to byłaby bomba. Teraz? CX 5 jest po prostu jednym z kilku udanych wyborów w swojej klasie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2018 roku
Pojemność skokowa 2191 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 175 KM (129 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 94,3 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wyciszenie + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Karoseria

Usterki Mazda CX-5 II

Liczba wpisów: 14
P2662
  • Mazda CX-5 II
  • silnik
  • 140 tys. km
W aucie pojawią się i znika kontrolka kontroli silnika. Kod błędu to P2662. Gdy kontrolka się zapali auto włącza tryb awaryjny i nie rozpędzi się powyżej 100kmh, nie ma mocy. Na trasie400 km wypluło cały płyń z chłodnicy do zbiorniczka. Prawdopodobnie w chłodnicy zbierają się spaliny. Mechanik nie ma pojęcia czy to uszczelka pod głowicą czy klapka za 1 turbina, czy sensor po prostu. Jesteśmy na urlopie i nie pasuje nam tygodniowa naprawa. Auto to mazda cx5 silnik 2.2 Rocznik 2014, dwie turbiny, diesel.
Oczekuje na rozwiązanie
Skrzynia biegów
  • Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021
  • inne
  • usterka fabryczna
Samochód (Mazda CX-5, prod.2019, przypłynął do Polski w styczniu 2020) prosto z dostawy, jeszcze nie sprzedany a podczas demonstracji przed sprzedażnej 6 bieg nie wchodzi na pozycję. Podobno poprawili i coś tam poregulowali. Mam mieć wizytę, że wszystko OK. Jestem zawiedziony. Samochód prosto z fabryki i od razu do mechanika na naprawę. Propozycje dostarczenia nowego bez wad to jak kamień w wodę. Bierz chłopie co masz a jak nie to zaliczka przepada a potem stały klient serwisu. Kuriozum na moją uwagę, że 6 się nie zazębia to pierwszy komentarz kierownika serwisu "to tak ma być". Zapewne odbiorę samochód ale jestem na starcie zwiedzony. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Mazd. MB
Problem rozwiązany
4 komentarze
Stuki zawieszenia/układu hamulcowego
  • Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • 17 tys. km
Witam serdecznie, W moim modelu od ok. 8000 km przebiegu występuje pewna irytująca usterka zawieszenia lub układu hamulcowego (w ASO sprawdzili luzy w układzie zawieszenia i podobno żadnych auto nie posiada) . W pewnych sytuacjach , nie zawsze, występują stuki metaliczno/ głuche z każdego koła zależnie którym np. zjeżdżam z krawężnika lub progu (najczęściej w tej sytuacji występują) . Niestety nie udało mi się wywołać tego w czasie jazdy z serwisantem. Czy komuś taki objaw jeszcze występuje? Dodatkowo nadmienię, że mam niesamowicie złe wrażenia z jazdy autem odnośnie sztywności zawieszenia, niestety nie jest ono dla kręgosłupa przyjemne i każdą nawet najmniejszą rzecz na drodze się czuje..
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Mazda CX-5 II SUV