Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa A W177/V177

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: VANy

Najnowsza generacja Mercedesa Klasy A to kompakt klasy premium. Jego nadwozie jest bardziej dynamiczne i bez wątpienia przełomowe w stosunku do poprzednika. Projekt nadwozia pozwolił na osiągnięcie rekordowo niskiego w segmencie C współczynnika oporu powietrza wynoszącego 0,25. Nadwozie uzyskało wyższą sztywność, a zupełnie odmieniona kabina wyjątkową izolację akustyczną. Wnętrze Mercedesa Klasy A IV oferuje obecnie więcej miejsca na wysokości ramion, łokci i nad głowami podróżnych. Ułatwiony został dostęp do tylnej części, a bagażnik o pojemności 370 l jest o 29 l większy niż w poprzedniku. Otwór załadunkowy umieszczono niżej jest on teraz o blisko 20 cm szerszy, a podłoga bagażnika o 11,5 cm dłuższa. Klasa A mierzy 4419 mm długości przy rozstawie osi wynoszącym 2729 mm, co jest wartością rekordową dla segmentu.

czytaj więcej
Powagosław
Mercedes opuścił segment B, by w gronie kompaktów premium ścigać się z modelami BMW (Seria 1) i Audi (A3). Nie ma czego żałować, Klasa A, nazywana wcześniej złośliwie „niepełnoprawnym Mercedesem” dziś dumnie spogląda na konkurencję. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec z budowaniem auta na kształt i podobieństwo ziemniaczanej bulwy? Koniec z żartami o testach łosia. Koniec z autem „dla ktosia” (ktoś je kupował, tylko nie wiem kto i po co…). To się kiedyś musiało skończyć. I za to niech będą dzięki. A nową Klasę A niech oceni czas i historia ;) ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~idaft
Mercedes Klasa A W177/V177
Hatchback AMG Facelifting 2.0 A45S 421KM 310kW
Mimo tego, że poprzedni model był i tak świetnym miejskim ścigaczem, który nawet z amatora potrafił zrobić Walthera Rohla, W177 jest pod każdym względem jeszcze bardziej zjawiskowe. Jest jeszcze szybsze, bardziej precyzyjne i daje dużo więcej możliwości, jeśli mamy okazję doprowadzić to auto do granic wytrzymałości. Poprawiono napęd - mechaniczny dyfer na przedniej osi już tak bardzo nie pozwala autu wyjeżdżać przodem, co zdarzało się w W176. Na tylnej osi mamy co prawda elektroniczny dyferencjał, ale jest on w stanie przekazywać więcej momentu w kierunku podsterowności, jeśli taka jest nasza wola. Skrzynia biegów jest szybsza, nie tylko przy wyższych przełożeniach, ale także zminimalizowano lag przy starcie, który dokuczał zwłaszcza pierwszym wypustom poprzednika. Nowe A45S zorientowano bardziej na performance i to czuć całym ciałem. Na torze jest jak elektryczny skalpel, który z chirurgiczną precyzją pozwala wgryźć się w zakręty. Długie sekwencje gaz-hamulec nie robią na nim wrażenia, można go męczyć do upadłego. Jest też w nim ogrom elektroniki i to chyba jest najbardziej imponujące. W trybie Comfort spokojnie szusujemy sobie po mieście na trasie dom-sklep-praca, uważając jedynie żeby nie przetrzeć dokładek na osiedlowych krawężnikach. Natomiast, kiedy chcemy trochę poszaleć, auto w trybie Race staje się prawdziwym szatanem do kręcenia czasów na krótkich, technicznych torach. Jest przy tym niesamowicie posłuszne, na dobrej gumie i bez kontroli trakcji nie wypadnie łatwo z obranego toru. Kiedy prowadziłem pierwszy raz 381-konne W176 w 2018 roku, wydawało mi się, że jeżdżę gokartem z homologacją drogową. W W177 czuje się jakbym prowadził auto klasy DTM. To auto nie jedzie, ono zapiernicza. I dzięki dodatkowym systemom robi to tak, że nie boisz się o swoje życie. Oczywiście, jest jednak parę minusów. Gdyby tak nie było, to każdy jeździłbym Mercedesem A45S, a inne marki samochodów nie miałyby racji bytu. Niestety mają. Można się przyczepiać do słabej jakości plastików, nie tylko wewnątrz, ale także i na zewnątrz (trzeszczący spoiler przy zamykaniu klapy bagażnika), ale chyba najbardziej denerwuje mnie jedna rzecz. To spartolony dźwięk. A45S ma w standardzie kontrole klap w wydechu, ale spełnia też życzenia świąteczne Greenpeace, dzięki czemu auto może być albo ciche, albo... ciche. Coś tam strzela przy redukcji, coś tam pierdzi przy zmianie biegów, ale jednak w takim stylu, że zastanawiasz się czy to tak naprawdę ktoś wymyślił czy jednak udać się do serwisu. No i patrząc na złożoność tej konstrukcji - duże turbo, 3 pompy wody i mocno wyżyłowany silnik, raczej nie zaryzykowałbym jeszcze modyfikacji układu wydechowego w obawie o utratę gwarancji. Biorąc jednak wszystko do kupy, uważam, że A45S to najlepsze auto w tej klasie. Nie jest to typowy hot-hatch - to auto o klasę wyżej. Osiągami trzepie większe i mocniejsze auta na torze. Audi RS3, mimo że na papierze podobne - w praktyce jest mniej wyrafinowane. Nowe BMW M135i, GOLF R - meh. A45S to auto absolutnie uniwersalne, torowy demon, którym można jeździć po bułki do sklepu. Wydaje się, że to już szczyt ludzkich możliwości. Szkoda, że kosztuje tyle, co używane 911.
Dodane 15 dni temu
4,6
~Czarnoskrzydly
Mercedes Klasa A W177/V177
Hatchback 1.3 160 109KM 80kW
Samochód który bardzo mnie pozytywnie zaskoczył. Silnik podstawowy wiadomo że nie szukamy sportowych doznań ale jak na ten samochód jest nawet bardziej niż wystarczający. Przyspiesza żwawo do ok 160km/h, mało pali, pomimo kompaktowych rozmiarów ma sporo miejsca w kabinie i podróżuje się wygodnie. Wyposażenie standardowe powyżej przeciętnej, jest automatyczna klimatyzacja, kamera cofania i sterowanie głosem. Można je znaleźć na rynku w dość atrakcyjnych cenach bo jest na nie dość niski popyt a poza słabszym silnikiem niczym się nie różnią, oraz jeśli ktoś woli skrzynię manualną od automatycznej a nie chce diesla. Jako drugie auto do miasta i od czasu do czasu w trasę w zupełności wystarczy i w tych zastosowaniach nie będzie różnicy przy A180 i A200.
Dodane ponad rok temu
4,4
~Wojtek
Mercedes Klasa A W177/V177
Sedan 2.0 200d 150KM 110kW
Kupiłem auto w lipcu. To mercedes A180 V177, 1950 diesel, 116 koni. Auto ma 8 biegową automatyczną skrzynię i stłumiony do 116 koni silnik 1950. Dotychczas przejechałem nim prawie 10 tys km i myślę że warto cokolwiek napisać bo nie znalazłem żadnych opinii o samochodzie z tym silnikiem. Jak na razie spisuje się świetnie a to co mnie najbardziej cieszy to spalanie. Co prawda w mieście potrafi wypić nawet 6,5 litra ale w trasie przy prędkości 130 - 140 km/h bierze niecałe 5 litrów. Przy prędkości 160 - 180km/h spalanie wzrasta do 6. Auto jest cichutkie, nawet przy dużych prędkościach. Trochę irytuje mnie zawieszenie (trochę za miękkie jak dla mnie) i prześwit pod autem. Nieraz zdarzyło mi się otrzeć albo nawet przywalić dołem przejeżdżając przez spowalniacz osiedlowy. Poza tym system sterowania głosowego nie jest zbyt precyzyjny i bardzo często nie wykonuje poleceń. Skrzynia działa bez zarzutu. Widoczność jest ok. Brakuje wycieraczki tylnej szyby przez którą w czasie deszczu nic nie widać. Czujnik deszczu z przodu jest mało precyzyjny i często wymaga interwencji kierowcy. Przy kupnie auta warto zwrócić uwagę na wyświetlacze które w standardzie są małe i osobiście sugeruję zamówienie tych większych. Generalnie polecam samochód szczególnie dla osób które cenią małe spalanie.
Dodane 3 lata temu
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa A W177/V177
2,4 – 16,3
l/100 km
4,6 – 5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Mercedes Klasa A W177/V177
Sedan AMG 2.0 AMG 35 306KM 225kW
Spalanie w mieście nie powala, na trasie przy prędkości 120 km/h okolice 7.5 l. Natomiast w trasie przy prędkościach autostradowych spalanie rośnie. Trzeba bardzo uważać z dodawaniem gazu jeśli chce się jeździć oszczędnie, jednak w tym aucie nie o to chodzi ;) z tej perspektywy spalanie jest aż za małe
Dodane 9 miesięcy temu
7,0
Mercedes Klasa A W177/V177
Hatchback 2.0 220 4MATIC 190KM 140kW
Mercedes A220 4Matic Mild Hydrid z 2023. Auto użytkowane wyłącznie na trasie. Jazda przeważnie bardzo dynamiczna. Na trasie autostrady, ekspresówki praktycznie nikt nas nie wyprzedza około 9 litrów. Więc jak na taką moc i jazdę spalanie bardzo dobre. Przy zabawie z ciekawości w oszczedną jazdę na trasie o długości 90km z wyjazdem z miasta ekspresówką i wjazdem do miasta w nocy przy małych ruchu udało się zejść do 5 litrów.
Dodane ponad rok temu
6,0
Mercedes Klasa A W177/V177
Hatchback 1.5 180d 116KM 85kW
Tryb mieszany z przewagą miasto około 6 litrów Jazda w trasie drogą krajową, z prędkością max 120 a średnia prędkość około 70-80 z uwagi na duży ruch spalanie troche ponad 4 litry! autostrada / eska prędkość 150-160 spalanie 6-7 litrów
Dodane ponad rok temu
Wypadanie zapłonu, szarpie, brak mocy.
  • Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback 2.0 220 190KM 140kW 2018-2022
  • inne
  • 70 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
70tys km, pierwszy check engine od nowości. Żona akurat byla w trasie auto stracilo moc, zaczeło szarpać, tak na szybko pierwsza myśl wiadomo, cewka zapłonowa ewentualnie świeca (komplet do wymiany miałem w garażu).Auto trafiło do serwisu aso, po całym dniu diagnostyki dobrneli do wymiany świec, pomiaru kompresji i wymiana uszkodzonej cewki 3800zl. Zastanawiam się czy nie powinno wymienić się kompletu cewek, przecież jak jedna padła to za wymianę kolejnej znowy taka kwota wpadnie do oplacenia? auto jest 3 dzień w serwisie bo chcą jeszcze potestować w poniedziałek czy wszytko ok. Szczerze z tyłu głowy miałem czarny scenariusz walnietej głowicy, objawy takie same, temat znany w Usa i Kanadzie, tam wszystkie a220 a250 i a35 2019-2021 maja wymiane glowicy na nową jeśli sie trafi usterka, gwarancja na 15lat lub 250tys km. Według mercedesa głowica nie podlega naprawie. Były przypadki awarii już poniżej 20tys km przebiegu. W Europie niestety nikt nie widzi problemu. Auto jest juz po gwaracji taka operacja zapewe wyszłaby 20tys zł... z obawy przed 1.3 dołożyliśmy do 2.0 jak wyszło po latach wcale nie był to bezpiczny wybór. Auto miało zostać w domu do 100tys km, chyba pójdzie wczesniej na sprzedaż, trzeba wziać coś z gwarancją.
Dodane ponad rok temu
Wibracje pedału gazu
  • Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback 2.0 220d 190KM 140kW 2018-2022
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Cześć, usterka dotyczy małych, ale wyczuwalnych wibracji na pedale gazu występujących raczej ciągle niezależnie od danej prędkości auta. Auto ma poniżej 1000 km przebiegu. Proszę o informacje czy ktoś miał podobne problemy.
Dodane 5 lat temu
Stuki na zimnym silniku
  • Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback 2.0 250 224KM 165kW 2018-2022
  • silnik
  • 2 tys. km
Po odpaleniu zimnego silnika słychać skuli, klekot w okolicy prawej strony samochodu. W serwisie powiedziano, że to normalne. Ale po odpaleniu innego w177 A250 nie ma takiego klekotu. https://youtu.be/qGFDnytiztg https://youtu.be/oJ1RadMrM_U
Dodane 6 lat temu
Problem rozwiązany
39 komentarzy
Mercedes Klasa A W177/V177

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów