Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 1.8 122KM 90kW 1993-2000

Lata produkcji: 1993 – 2000
Segment: Klasa średnia
Samochód który zapoczątkował rodzinę Klasy C był oznaczony symbolem W202. Produkowany był w latach 1993-2000, zastępując w katalogu producenta udanego i popularnego Mercedesa W201 (znanego też jako 190). Przyrównując do poprzednika, pierwsza generacja Mercedesa Klasy C charakteryzowała się opływowymi, bardziej proporcjonalnymi kształtami, a także smuklejszą sylwetką. Pierwszej modernizacji modelu dokonano roku 1995. Drugą modernizację Klasa C przeszła dwa lata później. Zmieniono osłonę chłodnicy i zderzaki, klosze tylnych lamp zostały przyciemnione i dodano bogatsze wyposażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1799 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~cosowa
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 122KM 90kW
Nie lubiłem Mercedesów przez ich zadufanych właścicieli ale kupiłem na zimę bo był tani i od starszego pana; na początku ledwo udawało się go rozpędzić do 120 (najprawdopodobniej był zamulony), potem kiedy trochę pojeździłem i dałem mu po garach, to odżył i na 2ce do stówki się rozpędzał. W gruncie rzeczy przejeździłem nim rok i poza wymianą dyfrów (aż 4!) i zregenerowaniem alternatora, nie robiłem przy nim zupełnie nic (no dobra...żarówki wymieniłem ale tego nie ma co liczyć). Do 120 jeździło się bardzo przyjemnie; można też szybciej i się rozpędzi. Leciwy samochód ale warto poszukać zadbanego egzemplarza, zakonserwować należycie podwozie i cieszyć się użytkowaniem :)
4,3
~Kurt01
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 122KM 90kW
Świetne auto za niewielkie pieniądze. Silnik benzynowy 1.8 jest co prawda słaby jak na taką masę i nie "zbiera się". Eksploatacja ogranicza się w zasadzie do filtrów i oleju. Przy 250 tys. musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą, ale to standard. Osobiście posiadam wersje Elegance, materiały nadal wyglądają świeżo, prócz lekko przetartej kierownicy. Czy kupił bym to auto jeszcze raz? Zdecydowanie TAK, tylko lepiej wyposażone i z większym silnikiem (2.3 Kompressor albo 2.8) które w cale nie palą jak "smoki".
3,8
~bartlomiej.krk
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 122KM 90kW
Jest to mój pierwszy samochód. Nie był to mój obiekt westchnień. Ale trafił się w dobrych pieniądzach od pierwszego właściciela w niemczech który jest moim dobrym znajomym. Z początku miało być na chwilę ale teraz wiem że zostanie ze mną dopóki rdza go nie zabierze. Bo to jest jego jedyna bolączka. Reszte oceniam jako perfekcyjną. I śmieszą mnie opinie że mercedes to dziadkowóz. Może z wyglądu, może charakterystyka silników, ale zawieszenie i układ kierowniczy pozwalają na dużo więcej niż mi się wcześniej wydawało.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 1.8 122KM 90kW 1993-2000
9,3
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 122KM 90kW
Mercedes c180 w 202 silnik m111.921 zmienne fazy rozrządu. Najniższe spalanie osiągnięte na trasie Warszawa-Wrocław 5.8l/100km wprawiło mnie w osłupienie. Zatankowany pod korek i 950 kilometrów do zapalenia rezerwy. Jazda z prędkością do 100km/h wyłącznie autostrada i ekspresówka. Auto po wymianie przepływomierza (Pierburg) i sondy lambda (bosch) a także kompletu tarcz klocków, szczęk i linek hamulcowych. Opony dunlop w standardowym rozmiarze.Obciążenie 3 osoby plus duża walizka. Zamknięte okna otwarty szyberdach plus nawiew na 4. Normalne spalanie na co dzień ( dojazdy do pracy) 8-8.5l/100km. przed wymianami w/w podzespołów spalanie 11-13l/100km ,falowanie obrotów i spaliny o zapachu zgniłej kapusty.
12,0
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 122KM 90kW
Spalanie jak to spalanie, bardzo zależy od stylu jazdy, ale przy cenach LPG nie ma większego znaczenia 1 litr w jedną czy drugą. Jeśli ktoś zastanawia się nad kupnem W202 C180 to polecam. Mialem to auto ponad rok i szukam kolejnego. Silnik na łańcuszku więc praktycznie sprawy związane z rozrządem nas nie dotyczą. W moim egzemplarzu trzeba było wymienić uszczelkę pod głowicą i to chyba najdroższa naprawa. Części śmiesznie tanie (komplet klocków do tyłu 30 zł). Polecam, ALE to auto potwornie rdzewieje. Jak już zdecydujecie się na kupno to obejrzyjcie dokładnie progi, drzwi, nadkola, podłogę. Poza tym auto lubi chodzić bokiem więc warto sprawdzić czy podłoga nie jest krzywa. Nie mniej jednak za cenę 3-5 tyś można mieć naprawdę fajne i tanie w utrzymaniu auto. POLECAM!
10,4
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 122KM 90kW
Średnie spalanie liczone (aplikacja Fuelio - polecam) na podstawie danych z 17 tankowań, na dystansie 2737 km. Instalacja najprostsza (niesekwencyjna), założona już 10 lat temu - nie sprawia żadnych problemów. Co do mojego stylu jazdy: jestem kierowcą młodym, lubię czasami przycisnąć, aczkolwiek prawie wcale nie wpływa to na spalanie. Chociaż trzeba dodać, że sam silnik jest mało dynamiczny. Staram się jak najczęściej hamować silnikiem co też wpływa na spalanie, zwłaszcza przy jeździe po mieście. Najczęstszy wynik uzyskiwany po tankowaniu to od 9 do 9,5 (l/100km) - przy znacznej przewadze jazdy w cyklu miejskim (aczkolwiek po małym, 20-tys. mieście, w którym korki raczej nie występują), zatem przy obecnych cenach jest to ~25 zł za przejechanie 100 km (~0,25 gr/km) - wynik bardzo zadowalający. Najniższe spalanie dałoby się jeszcze poprawić, bo uzyskane było przy spokojnej jeździe krajówką (90km/h max., ograniczenia do 70 lub 60 co parę km). Jadąc autostradą w miarę równo przy prędkości 120 km/h (szybciej jest zbyt głośno i nieprzyjemnie) auto spala średnio 11-11,5 l na 100 km. Samochód nie posiada klimatyzacji. Ogólnie nie polecam tego silnika osobom, które lubią jeździć dynamicznie, chociaż do jego ekonomii nie można się przyczepić. Niemniej jednak model ten polecam, choć warto rozejrzeć się za większymi silnikami - jak najbardziej również z instalacją LPG.
Problem z odpaleniem
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.8 193KM 142kW 1993-2000
  • silnik
  • 240 tys. km
Od 2 miesięcy mam problem z samochodem, mechanicy oraz elektrycy rozkładają ręce. Wymieniono czujnik położenia wału, świece, cewki, przewody zapłonowe, samochód był także mierzony komputerem i wykazuje błąd czujnika położenia wału. Dodam że przewód od czujnika położenia wału także jest wymieniony, ponieważ stary kruszył się po zgięciu, reszta instalacji była mierzona i nie ma z nią problemów. Auto dalej kręci ale nie odpala, brak iskry. Po wyjęciu czujnika położenia wału z gniazda i przyłożeniu klucza auto nagle dostaje iskrę. Niestety gdy czujnik znajduje sie w gnieździe auto znowu nie wytwarza iskry. Auto jest z rocznika 94
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - obroty falują przez pierwsze minuty pracy silnika , bardzo krótkie ssanie na zimnym
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.2 150KM 110kW 1993-2000
  • silnik
Może ktoś miał już taki problem , prosił bym o pomoc . Gdy rano odpalam silnik po paro czy paronasto godzinnej przerwie w jeździe , silnik odpala bez problemu , lecz nie wchodzi jak zwykle w wyższe obroty ok 1500 -1700 i potem spokojnie schodzi po paru minutach , lecpz dusi się , strasznie nim szarpie na 1000 - 1100 obrotach przez cały czas aż do temperatury ok 80 st potem schodzi na 750 obr i też go trzepie aż wreszcie po ok 20 min gdy ma 85 st i po przejechaniu 5 , 10 km dopiero się uspokaja i pracuje w miarę stabilnie . Nawet gdy silnik nie pracuje przez ok 10 minut może nawet przerwa jest krótsza , też nierówne obroty powracają , Tak jest od 2 dni , gdy po diagnozie komputerowej na stacji w autoryzowanym warsztacie samochodowym okazało się że przepływomierz jest do wymiany . Wymieniłem na nowy , i znowu jest problem , Słyszałem że to może być , mieć jakiś związek z sąd lambda ...Może ktoś miał już taki przypadek , Do Mercedesa się nie mogę dostać , autem jeżdżę codziennie i nim zarabiam , poza tym takie rzeczy sam mogę wymienić , kwestia tylko diagnozy , bo części drogie , a po zamontowaniu nie chcą już wymienić ...Dziękuję z góry za pomoc , może ktoś już coś takiego przerabiał w swojej praktyce...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak skasować "serwis"?
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 1.8 122KM 90kW 1993-2000
Być może wielu z Was wie, ale jednak napiszę. Aby sprawdzić ile przejechaliśmy od ostatniego serwisu należy 2x w ciągu sekundy nacisnąć "0" na liczniku. Często po przekroczeniu 15000 km. przy odpalaniu samochodu pokazuje nam się klucz i ilość przejechanych kilometrów. Aby skasować wartość do fabrycznych 15000 km robimy tak: -wkładamy klucz do stacyjki i przekręcamy na zapłon w pozycję 2 -wciskamy "0" na liczniku 2 razy w ciągu 1s. -przekręcamy zapłon na pozycję 1 -wciskamy zero i trzymając je przekręcamy kluczyk w pozycję 2, NIE puszczamy przycisku "0" przez ok 10 sekund, aż do momentu sygnału dźwiękowego i pokazaniu się 15000km. Od tej pory "serwis" będzie się cofał wraz z przebytymi kilometrami. Odliczanie "serwisu" jest cofane co 1000km więc nie dziwić się jeżeli po przejechaniu od 0-999km dalej na "serwis" mamy 15000km. Podsumowując bardzo dobre przy przeglądach i wymianie. Jednak w praktyce większość robi przegląd wraz z wymianami płynów eksploatacyjnych co 10000. Jeżeli zależy nam na zawartości 10000km na "serwis" to konieczne jest podłączenie samochodu pod komputer.
Problem rozwiązany

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 15
4,5
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 122KM 90kW
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: AC STAG 2L
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 140 tys. km
Wszystko przebiegło sprawnie i terminowo. Instalacja działa poprawnie, a i auto pali stosunkowo mało. Wszystkie części, które były zużyte zostały wymienione - kompleksowa naprawa. Bardzo dobra dla ludzi, którzy auto potrzebują na co dzień i jak już decydują się na naprawę to oczekują raz zrobionej roboty, raz, a porządnie. Do tego auto zastępcze w pogotowiu. Warsztat warty...
5,0
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 122KM 90kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 260 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Samochód Stary ale Jary jak to się mówi przeleciałem 70 tyś km na instalacji i bardzo sobie chwale , spalanie w granicach 10 litrów nie ma żadnych problemów z autem , bardzo sobie chwale , stare klasyki zawsze mnie zachwycają .
4,5
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 122KM 90kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: KME DIEGO
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Merolka kupiłem w ubiegłym roku z gazem kme Diego sekwencja, ale naprawdę trafiłem super na dobrze zainstalowaną instalację ale to też Mercedes samo to za siebie mówi.Spalanie gazu to tak 11,6 l/100 km w jeżdzie mieszanej tej zimy a lato to jeszcze nie wiem(zobaczymy)ale jaka prędkość 200km/h na gazie(autostrada),więcej nie da rady jak na 1779cm to zadawalające;leje paliwo...
Mercedes Klasa C W202 Sedan W202