Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W205 Limuzyna 180 156KM 115kW 2013-2018

Lata produkcji: 2013 – 2018
Segment: Klasa średnia
Czwarta generacja średniej klasy Mercedesa Klasy C, oznaczona kodem W205, zaprezentowana została w 2014 r., a rok później zadebiutowała wersja kombi oraz wydłużona odmiana L przeznaczona głównie na rynek chiński. W 2015 r. do oferty dołączyły jeszcze wersje coupe i cabrio Klasy C. Mercedes Klasa C IV powstała na płycie podłogowej MRA. Pod względem stylistycznym auto jest podobne do CLA, ale również Klasy S. W 2015 r. czwarta generacja Mercedesa Klasy C została wyróżniona przez Euro NCAP tytułem Best in Class, czyli najbezpieczniejszego modelu w klasie średniej przetestowanego w tym roku przez tę organizację.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1200-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny ECO start-stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny ECO start-stop
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Łukasz
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 180 156KM 115kW
Jesli zastanawiasz się nad tym autem to dłużej tego nie rob. Jest to świetne auto i będziesz tak się w nim czuc. Dla mnie Swietne ze względu na design i jakość materiałów oraz spasowania. Bardzo podoba mi się wygląd zewnętrzny i wewnętrzny i chyba nie tylko mi, bo auto robi wrażenie na ulicy. Bardzo dobra jakość wnętrza, wszystkie przełączniki, uchwyty, guziki, to najwyższa jakość. Coś co wygląda na metal nim jest, coś co ma robić klik robi klik itp. Kokpit centralny wygląda obłędnie. Obraz psuje tylko jakość multimediów (użytkowałem standardowy system). Nagłośnienie jest bardzo przeciętne. W porównaniu do standardowego z BMW 3 dużo mu brakuje. Płynność działania multimediow pozostawia dużo do życzenia. Uzytkowalem dysk twardy podłączony przez USB, to była tragedia. Na kierownicy brakuje przełącznika stacji radiowych i następnego utworu. Wrażenia z jazdy są super. Użytkowałem auto ze standardowym zawieszeniem, które było sprężyste i bardzo wygodne a jednocześnie dające pewność prowadzenia. Dodatkowo nie powodowało obaw przy wjeździe na krawężnik. Co do wrażeń z jazdy. Mam łagodne usposobienie aczkolwiek jeżdżąc po stolicy czasami trzeba mieć pod nogą trochę mocy. Jak dla mnie silnik 156 km z automatem jest wystarczający. Kiedy trzeba jedzie ostro a w trybie sport nawet bardzo ostro. Jeśli ktoś powie że 156 km to kosiarka to niech się przejedzie i zastanowi. Auto jak tylko się chce jest pierwsze na światłach o ile nie ściga się z jakimś Porsche. Auto jest dobrze wyciszone ale ok 4 tys obrotów silnik zaczyna być słychać i nie jest to przyjemny dźwięk. Natomiast jeżeli jeździ się bez wygłupów to oddaje moc i moment na tych niższych obrotach, czuć że jest doładowany. A wtedy jest cicho. Co do skrzyni to użytkowałem automat. Pozytywnie oceniam umiejscowienie przełącznika przy kierownicy, przecież z tego się nie korzysta podczas jazdy więc po co ma zajmować miejsce na środku kokpitu. Mój egzemplarz miał też łopatki pod kierownicą. Jest to zbędny bajer jak dla mnie. Sama skrzynia działa spokojnie i zachęca do takiej właśnie jazdy. W porównaniu do 8biegowej z BMW która jest szybka i energiczna to jest to zupełnie coś innego. Inna bajka wręcz. Po prostu do jazdy spokojnej i dostojnej i tylko od czasu do czasu przerwanej jakimś sprintem. Spalanie mogę określić tylko po duzym mieście (Warszawa) i jest tu dla mnie wada. Auto spalało w trybie oszczędnym lub komfort mniej cały czas 12,3 l / 100 km. Myślę że za miastem to by się bardzo zmieniło ale pisze bo jeśli ktoś jeździ częściej po mieście to jednak spalanie jest wysokie. Ja myślałem że będzie bliższe 10 l/100 i się zawiodłem.
4,2
~Łukasz
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 180 156KM 115kW
Jesli zastanawiasz się nad tym autem to dłużej tego nie rob. Jest to świetne auto i będziesz tak się w nim czuc. Dla mnie Swietne ze względu na design i jakość materiałów oraz spasowania. Bardzo podoba mi się wygląd zewnętrzny i wewnętrzny i chyba nie tylko mi, bo auto robi wrażenie na ulicy. Bardzo dobra jakość wnętrza, wszystkie przełączniki, uchwyty, guziki, to najwyższa jakość. Coś co wygląda na metal nim jest, coś co ma robić klik robi klik itp. Kokpit centralny wygląda obłędnie. Obraz psuje tylko jakość multimediów (użytkowałem standardowy system). Nagłośnienie jest bardzo przeciętne. W porównaniu do standardowego z BMW 3 dużo mu brakuje. Płynność działania multimediow pozostawia dużo do życzenia. Uzytkowalem dysk twardy podłączony przez USB, to była tragedia. Na kierownicy brakuje przełącznika stacji radiowych i następnego utworu. Wrażenia z jazdy są super. Użytkowałem auto ze standardowym zawieszeniem, które było sprężyste i bardzo wygodne a jednocześnie dające pewność prowadzenia. Dodatkowo nie powodowało obaw przy wjeździe na krawężnik. Co do wrażeń z jazdy. Mam łagodne usposobienie aczkolwiek jeżdżąc po stolicy czasami trzeba mieć pod nogą trochę mocy. Jak dla mnie silnik 156 km z automatem jest wystarczający. Kiedy trzeba jedzie ostro a w trybie sport nawet bardzo ostro. Jeśli ktoś powie że 156 km to kosiarka to niech się przejedzie i zastanowi. Auto jak tylko się chce jest pierwsze na światłach o ile nie ściga się z jakimś Porsche. Auto jest dobrze wyciszone ale ok 4 tys obrotów silnik zaczyna być słychać i nie jest to przyjemny dźwięk. Natomiast jeżeli jeździ się bez wygłupów to oddaje moc i moment na tych niższych obrotach, czuć że jest doładowany. A wtedy jest cicho. Co do skrzyni to użytkowałem automat. Pozytywnie oceniam umiejscowienie przełącznika przy kierownicy, przecież z tego się nie korzysta podczas jazdy więc po co ma zajmować miejsce na środku kokpitu. Mój egzemplarz miał też łopatki pod kierownicą. Jest to zbędny bajer jak dla mnie. Sama skrzynia działa spokojnie i zachęca do takiej właśnie jazdy. W porównaniu do 8biegowej z BMW która jest szybka i energiczna to jest to zupełnie coś innego. Inna bajka wręcz. Po prostu do jazdy spokojnej i dostojnej i tylko od czasu do czasu przerwanej jakimś sprintem. Spalanie mogę określić tylko po duzym mieście (Warszawa) i jest tu dla mnie wada. Auto spalało w trybie oszczędnym lub komfort mniej cały czas 12,3 l / 100 km. Myślę że za miastem to by się bardzo zmieniło ale pisze bo jeśli ktoś jeździ częściej po mieście to jednak spalanie jest wysokie. Ja myślałem że będzie bliższe 10 l/100 i się zawiodłem.
3,5
~Krzychu
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 180 156KM 115kW
Po przesiadce z W203 ... takie w205 to ma wyciszenie że na postoju szukałem niedomkniętych szyb. Duże prędkości autostradowe męczą .... szumem wiatru, szumem opon. Jakoś materiałów ... w Exclusive nawet nie jest to co było w Classic w 203 ( wersje bez dopłaty ... nic rewelacyjnego) .. na zewnątrz atrapa, zderzaki ... to tani plastik, lakier szybko się niszczy i ma dziwną fakturę. Zaleta to przestrzeń w środku ... silnik no jak ktoś 10 lat dieslem 2.0l .. to na autostradzie będzie marudził.
P2261
  • Mercedes Klasa C W205 Kombi 220 BlueTEC 170KM 125kW 2014-2018
  • silnik
  • 147 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam mam Mercedesa c klasse w205 2.2 diesel i historia zaczyna się tak wracając z trasy około 700 km zjeżdżając z górki auto w automacie zredukowało na niższy bieg oraz zaczęły być wysokie obroty i nie mogło przerzucić biegu wyżej oraz naciskając hamulec zaczął przerzucać biegi oraz rosły obroty .zatrzymałem się wylanczylem silnik odpaliłem i jechałem ale po chwili to samo po jakimś czasie wpadł w tryb awaryjny jakoś dojechalem do domu .na drugi dzień pojechałem do mechanika więc pokazalo dwa błędy P0299 oraz P2261 no to zaczęliśmy wymiana filtru paliwa nic wymiana kolektora gdzie nie było już uszczelek trochę pokrzywiony kolektor zabrudzony konkretnie został stwierdzony nagar więc kolektor nowy i komplet uszczelek takze jeden błąd ustal ale został p2261 i dalej okazało się że turbina Oki regeneracja oraz czyszczenie całego układu dolotowego itp.pierwszy dzień Oki jazda próbna przy delikatnej jeździe Oki ale jak wdusilismy pedal gazu to zaraz wyskoczył błąd i autem nie dało się jechać błąd p2261 zawor A obejscia turbosprężarki uszkodzenie mechaniczne w poniedziałek wymieniamy i zobaczymy miał ktoś taki przypadek ?
Auto się grzeje
  • Mercedes Klasa C W205
  • układ chłodzenia
  • 110 tys. km
Witam. Posiadam Mercedes w205 2,0 benzyna. Nikt nie może mi pomóc z moją usterką. Wymieniłem termostat, bo auto się nagrzewało do 120°C. Myślałem, że po problemie, a po przejechaniu ok 600 km, zaczęło się to samo. Proszę o podpowiedź czy to może pompa wody czy instalacja elektryczna. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Michał 500 875 117 ania18012@wp.pl
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wadliwe działanie napędu
  • Mercedes Klasa C W205 Limuzyna Facelifting 1.5 C200 198KM 146kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Przy automatycznej redukcji biegów w skrzyni 9-G tronic samochód wyraźnie szarpie. Serwis nie potrafi usunąć usterki. Producent i importer ignorują problem, twierdzą, że przy napędzie na tył, to jest normalne. Nie szarpie przy napędzie 4 matic
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mercedes Klasa C W205 Limuzyna